نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آبان 1399 - 11:01
مراسم معارفه رئیس دادگستری گچساران و نیز تکریم و معارفه دادستان این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با حکم رئیس قوه قضائیه، قاضی "رهام دیانت" که پیش از این ریاست دادگستری باشت را برعهده داشت در آیینی به ‌عنوان رئیس جدید دادگستری گچساران معرفی شد.

در ادامه این آیین نیز حجت الاسلام "محمد صدرا ادیبان" به عنوان دادستان جدید گچساران معرفی و از زحمات دادستان سابق"امیرحمزه بازیار"نیز قدردانی شد.

امیرحمزه بازیار، داستان سابق گچساران در این آیین گفت: در این چند سالی  که در خدمت مردم این استان بودیم،وضعیت شهرستان و استان تقریبا مطلوب بود،و ارائه آمار و عملکرد در موضوعات پیشگیری از وقوع جرم،شورای حفظ حقوق بیت المال، برخورد قاطع با جرائم خشن و به عنف،رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی از محورهای بود که مد نظر حوزه دادستانی بود.

وی افزود:خدا را شاکریم که در زمان حضور جناب" نگین تاجی" روند برخورد قاطع با ارازل و اوباش ،مخلان نظم و امنیت عمومی بیش از پیش سرعت گرفت و صیانت از اموال عمومی و اراضی ملی خاصه در حوزه بستر رودخانه ها، اراضی فصلی و دولتی بسیار نمود چشمگیری داشت.

دادستان سابق گچساران تصریح کرد:در شهرستان گچساران قریب به 80 هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف و از تصریب متجاوزان خارج کردیم،در حوزه شهری قریب به 4 هکتار از اراضی گرانقیمت و با ارزش بالای دورن شهری از چنگ متصرفان و غاصبان رفع تصرف شد.

 وی افزود:بنابراین  مهمترین موضوع صیانت از حقوق بیت المال نیز اراضی 15هکتاری بود که در مرکز شهر  از سند مالکیت شرکت نفت و گاز گچساران خارج شده بود و خدا را شکر علی رغم اینکه سند تک برگ برای شخص متصرف صادر شده بود دستگاه قضایی با اقدام قانونی و به جا در راستای حفظ حقوق عامه مردم نسبت به ابطال این سند مالکیت اقدام کرد و املاک چند صد میلیاردی به بیت المال بازگردانده شد.

بازیار درادامه گفت:نسبت به برخورد با جرائم خشن، سرقت مسلحانه طلا فروشی گچساران را داشتیم که در یک بازه 5ماهه با اقدام موثر پشتیبانی اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و همچنین اقدام عملیاتی نیروی انتظامی و رسیدگی دستگاه قضایی، حکم قطعی صادر و اجرا نیز در ملا عام صورت گرفت که بازتاب امنیتی خوبی در بین شهروندان داشت.

وی افزود:در روند پیشگیری از وقع جرم که نمود بسیار زیادی داشته است خاصه در زمان مدیریت جناب نگین تاجی قریب به 80درصد کاهش جرائم خشن ،قریب به 40درصد کاهش تصرفات اراضی دولتی و بیت المال داشته ایم و این نمود از روند و اقدامات علمی و پژهشی خوب در راستای صیانت و نظارت از اموال عمومی و نیز چگونگی کارکرد و روند شخصیت متهمان و بزه دیدگان و پلیس علمی و پیشگیری از وقوع جرم به صورت آکادمیک است.

بازیار درادامه اظهارکرد:قطعا دستگاه قضایی استان این روند را ادامه خواهد داد و خواهشی دارم از همه عزیزان که بیش از پیش همیاری و همکاری کنید و مقدمات خوبی که نهادینه شده است با سرعت بیشتر منتج به نتیجه شود و در راستای تعالی سیاست های کلان دستگاه قضایی ان شالله شهرستان گچساران و استان ما سرافراز بیرون بیاید.

دادستان سابق گچساران افزود:در روند ارائه آمار و عملکرد قریب به 80هزار پرونده قضایی در دادسرا مختومه شد و در حوزه قضایی اجرای احکام نزدیک به 8هزار پرونده موجودی روند اعمال مختومه موقت داشتیم که روند قیاس با وضعیت سابق و فعلی به روند انتخاب مردم برخواهد گشت و آنچیزی که مردم از دستگاه قضایی گچساران می بینند اعمال قانون و اقتدار دستگاه قضایی و برخورد با ارازل و اوباش و تعالی امنیت در حوزه دستگاه قضایی است .

بازیار در پایان تصریح کرد: این تعامل شایسته و بایسته دستگاه قضایی با همکاری سایر عزیزان در شورای تامین محقق شده است که به نوبه خودم از همه عزیزان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

درادامه این آیین نیز رئیس کل دادگستری استان گفت:از اولویت های دستگاه قضایی بحث حقوق عامه است،موضوعی که متاسفانه با پدیده هایی همچون کوه خواری ، زمین خواری و دریاخواری مورد تضییع واقع شده است.

نگین تاجی افزود :به تبع در استان نیز درسالیان گذشته به حقوق عامه توجه چندانی نشده و برخی وقت ها واگذاری های غیرقانونی به اشخاصی صورت گرفته که وظیفه دستگاه قضا نیز مقابله ،بازپسگیری و رفع تصرف چنین موضوعاتی را دارد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت :توصیه ای که به عزیزان دارم این است که حتما کارگروهی با مشارکت نهادهای متولی تشکیل شود در اینکه آسیب های حوزه منابع طبیعی کجاست و اولویت بندی شود و وارد عمل بشوید برای اجرا،درحالی  که در استان ۴۰۰هکتار رفع تصرف داشتیم.

نگین تاجی خاطر نشان کرد :آنچه مردم توقع دارند پرونده ها مشمول اطاله دادرسی نشوند و امروز در دستگاه قضایی با الکترونیکی شدن رونددادرسی، رتبه سوم کشوری را داریم.

او اولویتهایش را در انتخاب مدیران در سطح استان  نخبه گزینی عنوان کرد و گفت : مدیر پشت میز نشین نمی خواهیم چرا که کار جهادی در دستگاه قضایی استان‌بسیار مشهود است.

نگین تاجی تاکید کرد: در بحث دادرسی الکترونیک نیز امیدواریم  همکاری سایر دستگاه ها دربحث زیرساخت ها در گچساران را هم داشته باشیم هرچند زمینه هایی برای این امر فراهم شده است .

دیانت،رئیس جدید دادگستری گچساران در ادامه این آیین گفت:از جمله اهداف ما دراین حوزه همان مقوله اصلی تسریع در رسیدگی پرونده ها و تدابیر لازم جهت کاهش اطاله دادرسی است و به هرحال وجود نیروی انسانی قضایی در جهت رفع اطاله دادرسی بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی افزود:بعضا برخی از گلایه های که وجود دارد کارچاق کن هایی هستند که حوالی دادگاه ها چرخ می زنند و خدای ناکرده خودشان را منتسب به قاضی ،کارمندان و ...می کنند،یکی از برنامه های ما در حوزه قضایی شناسایی افراد کارچاق کن و کسانی است که در حوزه قضایی حاشیه سازی برای همکار قضایی می کنند که در اینصورت برخود قاطع  توام با قانون خواهد شود.

دیانت در ادامه نیز اظهارکرد:انتظار همکاری و همدلی همه دستگاه را داریم ،ما اهل تعامل هستیم توام با قانون و از عزیزان هم همین انتظار را داریم.

حجت الاسلام ادیبان؛دادستان جدید گچساران در این آیین نیز گفت:این مسئولیت ها و این سمت ها و جایگاه ها امانت هستند و در تمام ادیان و مکاتب بشری بحث امانت یک حسن است و بسیارسفارش شده و دردستگاه قضا هم مورد ارزش است.

وی افزود:وظیفه داریم که این امانت را به شایستگی ادا کنید،که آنهم با تکریم مردم امکانپذیر است و خداوند به همه ما توفیق دهد تا در راستای انجام مسئولیت ها و صیانت از حقوق عامه مردم ثابت قدم باشیم.

گفتنی است حجت الاسلام ادیبان پیش از این ریاست دادستانی شهرستان بهمئی را برعهده داشت و "بازیار" از آبانماه سال ۹۶ به عنوان دادستان عمومی و انقلاب گچساران مشغول به خدمت بود.

 "رضا غریب پور" ریاست دادگستری شهرستان گچساران را بر عهده داشت که مردادماه امسال از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان معاون محاکم تهران (معاون مجتمع قضایی تهران) منصوب شد.

تصاویر این آیین را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها