نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مهر 1399 - 15:09
رئیس صنعت،معدن و تجارت گچساران گفت:در بحث قیمت ها، گچساران را هم نمی شود با سایر شهرستان ها مقایسه کرد چرا که هر جا نقدینگی بیشتری در دست مردم باشد همانجا هم تورم بیشتری را در برخی از کالاها نیز خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شریفی ،رئیس صنعت ،معدن و تجارت گچساران در گفت گو با این پایگاه خبری در خصوص افزایش قیمت مرغ در چند روز اخیر در این شهرستان گفت:باید توجه داشت که وضعیت قیمت مرغ یک وضعیتی همه گیر و عام شمول است یعنی در سطح کشور چنین مشکلی نیز وجود دارد،معمولا متولی تامین چنین مواردی همان تولیدکنندگان نهاده های دامی و به تبع جهاد کشاورزی است .

وی افزود:بنابراین صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تنظیم بازار پیگیر چنین اموراتی هم شده است و متاسفانه قیمت مرغ در حال حاضر نه تنها در شهرستان و  استان بلکه در سطح کشور با افزایش قیمت مواجه شده است.

شریفی درادامه اظهارکرد:به هرحال قیمت مرغ به صورت روزانه اگر هم کم و یا زیاد شود؛هم استان ،هم شهرستان و هم کشور تابع چنین افزایش قیمتی نیز خواهند بود،اگرچه بحث گلایه های تولیدکنندگان نهاده های دامی به واسطه افزایش نرخ ارز مطرح بوده است و متولیان امر جهاد کشاورزی نیز به نوعی کمبود نهاده های دامی و نوسانات ارز را عنوان کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد:در این خصوص تا الان کمبود مرغ در بازار نداریم ،اما متاسفانه قیمت مرغ در حال افزایش است که به صورت روزانه در سطح  استانی اعمال می شود ،هرچند تنها نرخی که به صورت روزانه و سراسری آنهم در مرکز استان اعلام می شود همین نرخ مرغ است و افزایش قیمت ها فقط مختص به شهرستان و یا استان نیست.

شریفی در ادامه اظهارکرد:بنابراین علت این موضوع را مسئولین امر ، مشکلات مربوط به نهاده های دامی که هم کمبود و هم گرانی است را عنوان کرده اند،اگر در سطح کشور به هرحال تدابیر و تصمیمات خوبی گرفته شود و مشکلات تولیدکنندگان و نهادهای دامی مرتفع شود به تبع هم قیمت ها هم تنظیم خواهد شد.

رئیس صنعت،معدن و تجارت گچساران گفت:تا روز پنجشنبه قیمتی که در گچساران اعلام شده بود هر کیلوم مرغ 25هزارو 700تومان به فروش می رفت ،هرچنددر هفته گذشته تغییراتی در قیمت مرغ از 21هزارتومان تا 25هزارتومان را شاهد بودیم،به هر حال دولت و ستاد تنظیم بازار با همکاری سایر دستگاه ها متولی دنبال کنترل قیمت مرغ خواهند بود.

شریفی در ادامه با اشاره به عملکرد این اداره در سطح شهرستان گچساران افزود:به طور روزانه بازرسی از صنوف شهرستان گچساران را خواهیم داشت، اما معتقدم خود مردم باید مشارکت جدی در این امر داشته باشند،بنابراین روزی نیست که برخورد قانونی با تخلفات صنفی نداشته باشیم و گزارشات به مراجعات ذی صلاح هم ارائه می شود.

وی تصریح کرد:رمز موفقیت در مشارکت مردمی است، مردم کمک کنند و تخلفات اقتصادی همچون گران فروشی،کم فروشی، احتکار و سایر موارد را گزارش دهند، که با جدیت پیگیر امورات خواهیم شد هرچند نیازمند مشارکت همگانی است .

شریفی اظهارکرد:در بحث جلوگیری از  شیوع کرونا هم رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری و اولویت اول است که باز هم در بحث نظارت و تنظیم بازار بازرسی هایی هم داریم و روزی نیست که بازرسان ما پرونده ای از تخلفات را به تعزیزات حکومتی ارائه ندهند.

رئیس صنعت،معدن و تجارت گچساران گفت:در بحث قیمت ها، گچساران را هم نمی شود با سایر شهرستان ها مقایسه کرد چرا که هر جا نقدینگی بیشتری در دست مردم باشد همانجا هم تورم بیشتری را در برخی از کالاها نیز خواهیم داشت، به هرحال گچساران یک شهر صنعتی و نفتی است و با توجه به شرایطی نیز قدرت مانور و سلیقه مصرف هم بیشتر است.

وی افزود:بنابراین گزارشات مردمی را با جدیت دنبال می کنیم و بازرسان ما هم در سطح شهر حضور دارند،در مدت 6ماهه اول سال حدود 12هزار و 650مورد بازرسی از واحدهای صنفی داشته ایم،که 488مورد کشف تخلف از قبیل مسائلی همچون کم فروشی،گرانفروشی،احتکار ،عدم درج قیمت و سایر موارد بوده است .

شریفی اظهارکرد:بنابراین 322مورد گزارشات مردمی هم بوده اند که پیگیری کرده ایم،412مورد گشت مشترک با همکاری سایر ادارات همچون بهداشت و اصناف داشته ایم که در این راستا 207واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شده اند،122واحد صنفی نیز که رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشتند پرونده تخلف آنها صادر و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی افزود:خود اتاق اصناف هم جداگانه بازرسی هایی نیز انجام داده است و بعضا هم پیگیر موارد بوده و برخوردهایی هم داشته اند،به هرحال مردم در این شرایط همکاری کنند که قطع یقین هرجایی که مشارکت مردمی باشد موفقیت بیشتری نیز حاصل خواهد شد.

شریفی در پایان تصریح کرد:شهروندان نیز می توانند در بحث ناظر افتخاری ما را نیز یاری کنند، کسانی که واجد شرایط هستند می توانندبه عنوان ناظر افتخاری ضمن گذراندن دوره آموزشی توجیهی در سطح بازار حضور موثر داشته باشند و به صورت نامحسوس گزارشات تخلفات را ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها