نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. مهر 1399 - 8:46
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت:شخصیتی همچون "سردار سلیمانی"،اوج مظلومیت نظام اسلامی بود،حاج قاسم در دمشق در حال دفاع از سوریه بود که سقوط نکند، همان زمان معاون رئیس جمهور ما در استانبول در حال مذاکره بود که چگونه بشار اسد را برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شاهین محمد صادقی،مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در مراسم شبی با شهداء در گچساران گفت:بنده به گچساران و مردم این استان مدیون هستم، چرا که چند سالی در این استان خدمت گذار این مردم در سال های 75تا 77 ،به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بودم.

وی افزود:یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس برای همه ما عزیز است و گاهی اوقات مسائل روزمره،گرفتاری ها،تورم ،بی بندباری ها،سوءمدیریت ها و مشکلات زندگی باعث می شود این مراحلی که طی کرده ایم را فراموش کنیم که بر این کشور چه گذشته است و چه عزیزانی فدا شدند تا به این جایگاه رسیده ایم.

دفاع با کمترین امکانات

محمد صادقی تصریح کرد:به عنوان اولین گروه از استان فارس به جبهه اعزام شدیم و هفته دوم جنگ به هویزه رفتیم در حالی که عراق شروع به عملیات مجدد کرده بود،...کل شهرستان سوسنگرد در محاصره افتاده بود و تنها یک چهارم شهر دست رزمندگان بود و اسلحه ما غالبا هم "ام یک" بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارکرد:تانک های رژیم بعث در خیابان ها جولان می دادند و روز چهارم محاصره که فقط مسجد و سپاه به شعاع یک کیلومتر دست بچه های ما بود که  در همین هنگام چند تانک دشمن به سمت مسجد می آمدند.

وی افزود:در ادامه تانک دشمن در وسط خیابان با آر پی جی رزمندگان ساقط شد که امروز همان تانک به عنوان نماد مقاومت در سوسنگرد در دید عموم قرار گرفته است،آن دوران هیچ امکاناتی نداشتیم و در آن روزهای سخت تنها تغذیه رزمندگان مقداری نان خشک بود و بس.

پیشرفت های انقلاب

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت:به هر حال امروز ،الحمدالله جمهوری اسلامی به پیشرفت های خوبی رسیده است و ما وامدار شهداء هستیم،زمانی در شلمچه سر اینکه چه کسی اول، خط برود دعوا بود و قرعه کشی می شد نه اینکه دعوا سر این باشد که چه کسی جای راحت برود،خیلی شهید تقدیم انقلاب شد.

محمد صادقی ادامه داد:حیف است این انقلاب بخواهد صدمه ببیند،بهترین ها را از دست دادیم و سخت ترین روزها را گذراندیم ،روزهای تلخ گذشت و امروز ،روزهای برخورداری ماست و اینکه کجا بودیم و به کجا رسیدیم خیلی مهم است،تفنگ ما در ابتدای نبرد "ام یک" بود و الان دشمن به خوبی می فهمد انقلاب چه کارهای بزرگی کرده است.

موشک های نقطه زن

وی بیان کرد:امروز موشک های ما در مرزهای مدیترانه، از شمال سوریه تا جنوب لبنان و مرز اسرئیل مسقر است،توانمندی نظامی ما به گونه ای است که موشک های فرزندان این ملت با دست خالی و تحریم های حداکثری در فاصله 2هزار کیلومتری نقطه زن هستند و ماهواره ما در فضا می چرخد و امروز ملت ما یک ملت مقتدر و توانمند است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارکرد:اینکه "آر کی یو170" آمریکایی را از ارتفاع 15کیلومتری مثل یک پرنده دست آموز به روی زمین می کشانند از نظر فنی کار بسیار بزرگی است ،اژدرهای ما سریع ترین در نوع خود در دنیا هستند هرچند در پزشکی،مهندسی و رشته های مختلف پیشرفت های خوبی هم داشته ایم.

دستاوردهای دفاع مقدس

این رزمنده مقاومت تصریح کرد:واقعا همان دوران در بیمارستان نمازی شیراز حتی باند نداشتیم و با پارچه زخم ها را می بستیم،این فاصله آن روز تا امروز ماست و خیلی از شهرهای ما پزشکان هندی و پاکستانی بودند و امروز عمل هایی که استاد بزرگوار جناب "ملک حسینی" انجام می دهند در پیوند کبد کارهای بس بزرگی است و ما جزو سه کشور دنیا هستیم که پیوند کبد را به این کیفیت در کشورمان انجام می دهیم.

اوج اقتدار و عزت

وی افزود:انقلاب خیلی کار کرد و روزهای سخت و تلخ به دشواری گذشت ، امروز در اوج اقتدار و عزت هستیم،متاسفانه از این ور هم روی ناخوشی هم داریم و آن رفتارهای ناپسند مدیران ماست ،این رفتارهای ناشی از بی مبالاتی مسئولین و بی توجهی هاست و غرور ، تکبر و وادادگی و ترس در برخی از مسئولین ما همچنان وجود دارد.

صحنه های ناخوش

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارکرد:اینکه برخی ها فکر می کنند که اربابند و مردم رعیت،و اینکه فکر می کنند سر مردم منت دارند ، برای پست بالاتر رقابت می کنند و حق و حقوق مردم را گاهی اوقات به تاراج می برند که  این ها همان صحنه های ناخوش انقلاب است و درد است برای جامعه ما.

 بی بندباری های مدیریتی

محمد صادقی افزود:متاسفانه حقوق مردم، کرامت مردم ، عزت اسلام  و قرآن اولویت اول برخی دولتمردان نیست و خانواده و اطرافیان می شود اولویت اول برخی مسئولین؛این مشکلات اقتصادی و این بی بندباری های بی مدیریتی ناشی از این است که به جای دین ، قرآن و مردم نشسته ایم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد:گاهی اوقات در دفاع مقدس برخی از برادران بسیج و سپاه حقوق های خودشان را نمی گرفتند که مباداحقی از بیت المال برگردنشان باشد،اما برخی هادر این کشور حقوق خودشان که هیچ ،حقوق عمومی و خصوصی را هم حق خودشان می دانند و خیلی هم سر مردم منت می گذارند و دروغ می گویند که خدمتگذار مردم هستیم.

پاسخ دندان شکن

محمد صادقی گفت:ابتدای دفاع مقدس با اسلحه "ام یک" مقابل دشمنان ایستادگی می کردیم، والله آمریکا امروز جرات و توان حمله به ما را ندارد که اگر داشت لحظه ای درنگ نمی کرد چرا که می دانند پاسخ جمهوری اسلامی سخت و دندان شکن خواهد بود.

مردم وفادار

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارکرد:هر احمقی هم می داند که آمریکایی ها هیچ حقوقی برای ملت ما قائل نیستند، خانم "آلبرات" وزیر اسبق امور خارجه  آمریکا می گفت که ما باید ریشه ملت ایران را بخشکانیم، اما جراتش را ندارند و از این مردم می ترسند همین مردمی کوچه و بازار  که به انقلاب و خون شهداء وفادارند.

تلخ ترین روزهای مقاومت

وی افزود:روزی که شهید "محسن حججی" در تدمر شهید شدند، تنها پزشک جراح آن منطقه بودم و آن روز از تلخ ترین روزهای جنگ بود درحالی حدود 119شهید دادیم،همه هم به صورت انتحاری به شهادت رسیدند،به هرحال این نیست که ما از دشمنان بترسیم و آن روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم و اگر دشمنان می توانستند در آن روزهای سخت می کردند.

این رزمنده مقاومت در ادامه بیان کرد:اگر رفتارهای خودمان را اصلاح کنیم باور کنید حتما تاثیرگذار خواهد بود،یکی از فرماندهان مقاومت در سوریه تعریف می کرد در مسیری با شخصی روبرو شدیم که دختر12ساله ای داشت که از لحاظ جسمی وضعیت وخیمی داشت که به درمانگاه سپاه منقل کردیم و در آنجا درمان شد.

اقدامات موثر

وی ادامه داد:می گفت بعد از چند روزی که در دمشق بودیم و بعد که به مقر برگشتیم اطلاع دادند که چند روزی پدر همان دختر بدنبال تان می گردد و شما را به روستای خودشان دعوت کرده است درحالی که یکی از مقرهای آلوده داعش همان روستا بود،می گفت به هرحال به روستا رفتیم و وقت نماز که شد در مسجد به نماز ایستادیم و مهر هم نبود و دستمال کاغذی گذاشتیم و نماز اقامه کردیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارکرد:می گفت که بعد از نماز متوجه شدم که مردم همان روستا در نماز به بنده اقتدا کرده اند و اتفاقا همه هم دستمال کاغذی گذاشته اند،گفتند ما به احترام شما دستمال کاغذی گذاشتیم که بعد ها همان روستا که جزو روستاهای آلوده و محل نگرانی ما بود تبدیل به مکان های امن برای نیروهای مقاومت شدند.

عمل سزارین زن داعشی

محمد صادقی در ادامه بیان کرد:تیم پزشکی ما ابتدا در منطقه "بوکمال سوریه" در یک گاوداری فعالیت می کرد،فرزندان مقاومت در چنین مکانی عمل جراحی و درمان می شدند،در حالی که وسط خط آتش هم قرار داشتیم،یک شب اطلاع دادند بانویی برای زایمان نیاز فوری به عمل سزارین دارد در حالی که هیچ امکانات و تجربه کافی هم در آن شرایط برای این امر وجود نداشت.

 وی افزود:این بانوی سوری شوهرش داعشی بود،بنابراین عمل با موفقیت انجام شد و هم مادر زنده ماند و هم بچه که نامش را فاطمه گذاشتند،جالب این بود که برخی داروها را با بی سیمی که سخت درگیر امورات جنگ و خط آتش بود و با اصطلاحاتی متفاوت درآن شرایط سخت تامین می کردیم.

محمد صادقی تصریح کرد:بنابراین در هیچ جایی سراغ ندارید که وسط معرکه جنگ مشغول عمل جراحی بشوید و زن فردی را عمل می کنید که شوهرش به عنوان یک داعشی در حال حمله به شماست،در حالی که تلاشی که پرسنل و پرستاران ما در آن شرایط برای زنده نگه داشتن مادر و نوزاد انجام می دادند هیچکدام برای زنده نگه داشتن بچه های خودشان نکرده بودند و این همان تعهد اخلاقی بود که البته بعدها نیز نتیجه گرفتیم و خیلی از مایحتاج رزمندگان مقاومت را همین اهالی آن روستاها تامین می کردند.

حاج قاسم، اوج مظلومیت نظام اسلامی

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارکرد:در چنین وضعیتی مقاومت کار خودش را انجام داد،امروز عظمت،اقتدار و امنیت ما مدیون جانفشانی شهداءست،شخصیتی همچون "سردار سلیمانی"،اوج مظلومیت نظام اسلامی بود،حاج قاسم در دمشق در حال دفاع از سوریه بود که سقوط نکند، همان زمان معاون رئیس جمهور ما در استانبول در حال مذاکره بود که چگونه بشار اسد را برداریم.

وی تصریح کرد:"حاج قاسم" در حال زمین گیر کردن دشمن بودند که حلب را آزاد کنند که بعدها دشمن به کشورمان حمله نکند، اما متاسفانه همزمان وزیرخارجه ما به مقام معظم رهبری نامه می نوشتند که قاسم سلیمانی را برگردانید که ما با مذاکره مشکل داعش را حل می کنیم که خیلی تلخ بود این صحنه ها.

سرتعظیم مقابل مردم

محمد صادقی گفت:امروز وظیفه همه مسئولین نوکری مردم است،آن دستاوردی که با این رشادت ها بوجود آمده است باید صیانت شود با برخی دولتمردان موافقم که باید سازش کنیم اما یک فرق وجود دارد چرا که آنها معتقدند باید با آمریکایی ها سازش کنیم اما بنده معتقدم باید با مردم خودمان سازش کنیم، آنها معتقدند سرمان را مقابل آمریکا ،عربستان و اروپا پایین بیاوریم اما بنده معتقدم برابر مردم خودمان باید کرنش کنیم و اگر قرار است لبخنید بزنیم به مردم خودمان بزنیم.

روسیاهی به ذغال خواهد ماند

این رزمنده مقاومت افزود:باید در مقابل همین مردم تعظیم کنیم، ان شالله این دوران هم خواهد گذشت و بازهم روسیاهی به ذغال خواهد ماند و رو سفیدی برای مردم خواهد بود و بدانید که و اداده ها، بریده ها و از نفس افتادها هم نمی توانند ملت ما را از پای در بیاورند.

حساب انقلاب

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارکرد:البته ملت ما یک ملت انقلابی است و برای انقلاب و رهبری و شهدای خودش احترام قائل است هرچند باید حساب واداده ها،از نفس بریده ها،ترسیده ها،اشرافی گری و تجمل گرایی ر ا از حساب انقلاب جدا کرد.

محمد صادقی گفت:امروز هم در این شرایط کرونا همبستگی و انسجام مردم و زحمات جامعه پزشکی و کادر درمان را می بینیم که در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس فداکاری می کنند،بودجه ای که آمریکایی ها برای مبارزه با کرونا خرج کرده اند تقریبا سه برابر بودجه سالانه کشورمان در همه امور است،آنوقت تعداد کشته ها و مرگ و میر آنها را ببینید  درحالی که وضعیت ما خیلی بهتر از آن هاست.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها