نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. مهر 1399 - 12:21
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدگفت:در مجموعه سپاه هیچگونه خط کشی در حوزه فعالیت مان وجود ندارد چرا که باور داریم و راهبرد اصلی ماست که هرجا مردم نیازی داشته باشند ،سپاه و بسیج خود را موظف می داند در آن عرصه ها ورود کند و کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سردار خرم دل ،فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح مرکز درمانی شهدای گچساران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، هفته ای که یاد آور حماسه آفرینی ها و عزت بخشی های مداومی است که در این 40سال به کشور،نظام ما و جهان اسلام ،خداوند متعال ارزانی داشته داشته است.

وی افزود:امروز شاهد افتتاح مرکز درمانی شهدای گچساران هستیم و لازم است یاد و نام سه عزیزی(زارع،صداقت نژاد ویران زاده) که برای پیگیری و بررسی احداث این درمانگاه در حادثه سقوط هواپیما به لقاءالله پیوستند را گرامی بداریم.

هیچ نوع خط کشی در حوزه فعالیت سپاه وجود ندارد

خرم دل اظهارکرد:در مجموعه سپاه هیچگونه خط کشی در حوزه فعالیت مان وجود ندارد و برای خودمان نیز ترسیم نمی کنیم چرا که باور داریم و راهبرد اصلی ماست که هرجا مردم نیازی داشته باشند و هرجا دولتمردان ما و دیگرمجموعه های نیاز باشد ،سپاه و بسیج خود را موظف می داند در آن عرصه ها ورود کند و کمک کند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:یک روز بحث امنیت است،یک روز بحث امداد و نجات است یک روز بحث سلامت است و هر موضوعی که فکر کنید سپاه وظیفه و رسالت دارد درآن حوزه ورود کند و امروز ما می توانیم با افتخار اعلام کنیم که در این استان علی رغم همه محدودیت ها و عقب ماندگی های تاریخی که وجود دارد ،هم در حوزه دولت، مجوعه های امدادی و نیز در مجموعه سپاه اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته است.

مرکز جراحی پیشرفته

وی افزود:امروز در مرکز استان یک مرکز جراحی محدود خوب و پیشرفته داریم که الحمدالله با توجه به عقب ماندگی هایی که در این حوزه دلاشتیم امروز بخش عمده ای از نیروهای مسلح استان و نیز خدماتی که در اختیار مردم قرار می دهد، باعث افتخار ماست.

خرم دل گفت:یکی دیگر از بحث ها هم توسعه مراکز درمانی بود که در سنوات گذشته یک درمانگاه در خود یاسوج افتتاح شد و امروز نیز دومین مرکز است که در گچساران افتتاح رسمی می شود و یکماه پیش نیز کلنگ احداث سومین درمانگاه در شهرستان بهمئی به زمین زده شده است و درمانگاه دیگری هم در دهدشت و مادوان یاسوج هم در دست اقدام است.

اقدامات شایسته در مناطق کمتر برخوردار

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:توسعه خدمات درمانی وظیفه ماست و همین بسیج جامعه پزشکی اقدامات خوب و ارزشمندی ر ا در مناطق محروم انجام داده است،بنابراین سپاه نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد. عده ای از رزمندگان و فرماندهان بهداری زمان جنگ با مدیریت "سردار صفوی" 18سال پیش موسسه ای بنام امدادگران عاشورا راه اندازی کردند که رسالتش هم خدمات رسانی به بیماران صعب العلاج و سرطانی است.

بیش از 2هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان

وی افزود:به هر دلیلی با تاخیر این موسسه، در استان ما راه افتاد درحالی که بیش از 2هزار نفر بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان داریم که اغلب هم دچار مشکلات مالی هستند و خانواده ای وجود دارد که 5نفرشان بیمار سرطانی هستند و در حال حاضر بسیج سازندگی مشغول ساخت خانه برای برخی از خانوارهای نیازمند است.

خدمت به مردم رسالت اصلی

خرم دل گفت:سپاه علی رغم  داشتن نگاه امنیتی و نظامی به کشور ،اما خدمت به مردم رسالت اصلی سپاه است چرا که دشمن شبانه روز در حال نا امید کردن و سم پاشی است و وظیفه داریم همه با هم این توطئه ها را خنثی کنیم و یک الگوی جهادی به جهان و مردم عزیزمان عرضه کنیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:امروز درمانگاه بسیج در سطح استان خدمات شایسته ای انجام داده است  که در بحث بیمه تکمیلی بسیجیان یک هزار و 344نفر ،بیمه عمرو حوادث 960نفر،بیمه تامین اجتماعی 49نفر،کارت اخذ خدمات 2هزارو 100نفر صورت گرفته است.

وی افزود:در بحث کمک به زوج های نابارور نزدیک به 400نفر را تحت پوشش و کمک قرار داده اند، طرح رمضان ،بیمه تکمیلی، درمان رایگان رزمندگان و بسیحیان فعال از دیگر خدمات است که به تعداد یک هزارو 500نفر انجام شده است.

نگاه ویژه به استان

خرم دل گفت:تلاش داریم که با توسعه درمانگاه ها و امکانات خدمات بیشتری را به مردم عرضه داریم و بخشی از آلام مردم و بیماران در مناطق کم برخوردار را تسکین دهیم.

وی در ادامه گفت:از همه کسانی که در احداث این مجموعه در شهرستان گچساران همت کردند قدرانی و تشکر می کنم و از عزیزانی که از مرکز کشور هم در این برنامه حضور دارند نیز درخواست می کنم که استان ما را نیز ویژه تر ببینند و تلاش داشته باشیم که همه شهرستان های استان چنین مراکز درمانی هم داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها