نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. شهريور 1399 - 17:19
به نظر می رسد در انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران و باشت شاهد تعدد کاندیداها از جریان های سیاسی و قومیت های مختلف هم باشیم،هرچند برخی از کاندیداها مدتی است که فعالیت ها و رقابت خود را در "میدان مجازی" ، نشست های گروهی و خانگی نیز آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یکی از مخاطبین این پایگاه خبری تحلیلی در مطلبی در خصوص انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران نوشت: پس از رد اعتبارنامه "غلامرضا تاجگردون" در مجلس شورای اسلامی فضای دو شهرستان گچساران و باشت خیلی زود به سمت انتخاباتی شدن پیش رفت و سایت های خبری هم هر روز اخبار و تحلیل های مختلفی درباره کاندیداهای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه گچساران و باشت منتشر می کنند.

انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت که قرار است ۹ ماه دیگر و در تاریخ ۲۸خرداد ماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود فضای این دو شهرستان را از هم اکنون به سمت انتخابات پیش رو برده و برخی از کاندیداها مدتی است که فعالیت ها و رقابت خود را در "میدان مجازی" و نشست های گروهی و خانگی آغاز کرده اند.

با توجه به اینکه تاکنون کاندیداهای بسیاری برای حضور در صحنه انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران و باشت به طور رسمی اعلام حضور کرده اند!!! و کاندیداهای دیگری نیز به زودی اعلام حضور می کنند،بنابراین به نظر می رسد در انتخابات پیش رو شاهد تعدد کاندیداها از جریان های سیاسی و قومیت های مختلف هم باشیم.

با این تفاسیر اگرچه خیلی زود است که به تحلیل انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران و باشت بپردازیم،اما به باور خیلی ها در انتخابات پیش رو قشقایی ها نقش تعیین کننده ای دارند و این آرای قشقایی ها بوده که می تواند برای اولین بار نتیجه انتخابات در این حوزه انتخابیه را به نفع خودشان رقم بزنند.

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که قشقایی های گچساران در دوره های گذشته هم نقش مهم و تاثیرگزاری در انتخابات مجلس در گچساران و باشت داشته اند، اما تحلیل گران بسیاری اعتقاد دارند در انتخابات پیش رو قشقایی ها برگ برنده و تعیین کننده انتخابات را در دست خواهند داشت.

در جریان اصولگرایی در میان افراد مطرح شده تاکنون "سید قدرت الله حسینی" و "علی مراد جعفری" اعلام کاندیداتوری کرده اند که هر دو سابقه راه یافتن به مجلس شورای اسلامی را در یک دوره دارند و در جریان اصلاح طلبان تاکنون از چهره هایی همچون "عبدالرحیم رحیمی" ، "هادی زارع پور" و "ایوب مقیمی" برای حضور در صحنه انتخابات نام برده می شود و احتمال اینکه در روزهای آینده از هر دو جریان سیاسی چهره های سرشناس دیگری نیز اعلام کاندیداتوری کنند، زیاد است.

بنابراین اگر کاندیداها را از نظر قومیتی بررسی کنیم در منطقه باشت باوی "حسینی" و "رحیمی" و در منطقه بویراحمد گرمسیر نیز "جعفری" از اقبال بیشتری برای ماندن در صحنه انتخابات روبرو هستند هرچند احتمال این می رود که اردلان زینل زاده(بویراحمد گرمسیر) هم بنا به شرایطی به انتخابات پیش رو در 1400نیز ورود کند اگرچه این احتمال همچنان ضعیف به نظر می رسد.

تحرکات انتخاباتی اگرچه در گچساران و باشت به روزهای اوج خود نزدیک می شود،اما قشقایی ها هنوز تحرکات اصلی خود را آغاز نکرده اند ،حال آنکه تحلیل گران انتخابات اعتقاد دارند در انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران و باشت با توجه به تعدد کاندیداها و با توجه به آمار بالای رای دهندگان در بین قشقایی ها آنها می توانند کاندیدای مورد نظرشان را در صورت حمایت قاطع برای اولین بار به مجلس بفرستند که این تصور چندان دور از ذهن هم نخواهد بود.

هرچند در میان قشقایی ها تاکنون "زهره فولادی وندا" برای انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کرده است اما خبرها و تحلیل های مختلف حکایت از این دارد که قشقایی ها خواهان حضور "یوسف باقری"(مدیر سابق خدمات شرکت نفت و گاز گچساران) در صحنه انتخابات هستند.

 این در حالی است که "یوسف باقری" که نه تنها در میان قشقایی ها بلکه در میان سایر اقوام این شهرستان ها از شناخت نسبی خوبی نیز برخوردار بوده که به عنوان مدیری موفق و با تجربه یاد می شود، و به نوعی از وی به عنوان گزینه نهایی قشقایی ها در انتخابات میان دوره ای مجلس در گچساران و باشت نیز نام برده می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها