نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. شهريور 1399 - 14:42
رئیس محیط زیست گچساران گفت:آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه سرخ گچساران با اقدام به موقع تیم گشت حفاظت محیط زیست این شهرستان مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ولی رمضانی،رئیس محیط زیست گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به آتش سوزی "کوه سرخ" این شهرستان گفت:شب گذشته نیروهای حفاظت محیط زیست گچساران به موقع و با اقدامات جانانه به مهار آتش سوزی این منطقه حفاظت شده پرداختند هر چند این آتش سوزی عمدی به نظر می رسید.

وی افزود:این در حالی بود که چند مامورحفاظت محیط زیست گچساران در منطقه حفاظت شده کوه سرخ به صورت شبانه در حال گشت زنی بودند ، خوشبختانه با همان اقدامات اولیه آتش سوزی نیز مهار شد و از گسترش و سرایت آتش به نقاط دیگر  منطقه نیز جلوگیری شد.

رمضانی در ادامه تصریح کرد:پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده کوه سرخ  غالب بادام و نیز بن و کلخنک؛ به همراه پرندگان مختلف و انواع جانوران وحشی است.

رئیس محیط زیست گچساران گفت:دلیل آتش سوزی این منطقه حفاظت شده همان عامل انسانی است که  شناسایی عامل ایجاد حریق در دست بررسی قرار دارد،اگرچه ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که بیش از 95درصد آتش سوزی مراتع و جنگل های گچساران و به تبع استان کهگیلویه و بویراحمد توسط عامل انسانی وبه صورت عمدی اتفاق می افتد.

وی افزود:کوه خامی با مساحت بیش از 26 هزار هکتار، کوه سرخ با 16 هزار هکتار و کوه دیل با 10 هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان‌های گچساران و باشت به شمار می روند.

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها