نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. مرداد 1399 - 11:12
رئیس میراث فرهنگی گچساران گفت:باورکنید این موضوع هم جای تعجب دارد که شهروندان این همه مسیر را با خودرو و سوزاندن بنزین طی کنند برای استفاده از آبی که از نظر کارشناسان بهداشت توصیه نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص گلایه شهروندان دوگنبدان مبنی بر عدم دسترسی به آب چشمه باغ فردوس این شهر گفت: مالکیت باغ فردوس  همچنان با میراث فرهنگی شهرستان است، اما چند سال پیش در یک پروسه اداری تحت عنوان سرمایه گذاری مشارکتی (بی او تی) به بخش خصوصی واگذار شد.

قبادی گفت: دولت فعلی وقتی بر سر کار آمد پروژه های زیادی از جمله نیمه کاره و رها شده وجود داشت، بخاطر اینکه هم منابع محدود بود و هم تعمیر، نگهداری و بهره برداری برای دولت هزینه بردار بود، پس قانونی تحت عنوان سرمایه گذاری مشارکتی مصوب شد.

وی افزود: بنابراین فراخوان هایی انجام گرفت و افراد متقاضی برای سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی نیز اقدام کردند، طبق قانون و فرایندها باید بخش خصوصی در راه اندازی ، تکمیل پروژه ها و بهره برداری همت کند درحالی که زمان و میزان استفاده برای شخص سرمایه گذار مشخص شده است.

رئیس میراث فرهنگی گچساران تصریح کرد: به عنوان مثال پروژه باغ فردوس با توجه به مبلغ سرمایه گذاری و نیز قرارداد منعقد شده حدود 20سال در اختیار فرد سرمایه گذار قرار گرفته است و سود و زیان هم برعهده خود شخص است که بعد از طی این مدت هم باید از پروژه برود.

وی افزود: اما در خصوص استفاده شهروندان از چشمه قدیمی در باغ، این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که در سنوات گذشته طبق آزمایشات کارشناسان بهداشت شهرستان، استفاده شرب از چشمه اکیدا منع شده است و آب چشمه باغ فردوس از لحاظ بهداشتی هم مشکلاتی دارد.

قبادی در ادامه گفت: به هرحال شخص سرمایه گذار در این پروژه هزینه های زیادی هم متحمل شده است،از هزینه انرژی برقه گرفته تا نگهبان و فضای سبز و موارد دیگر،افرادی که می خواهند به این مجموعه گردشگری ورود کنند لازم است طی برنامه و فرایندی نیز اقدام کنند.

رئیس میراث فرهنگی گچساران تصریح کرد:باید توجه داشت که مدت زیادی به دلیل شیوع بیماری کرونا، باغ فردوس تعطیل شده است،مگر می شود مجموعه تعطیل باشد و عده ای هم بخواهند ورود کنند و از آب بهره برداری کنند؟! این مساله  خلاف اصول و پروتکل های بهداشتی است و این مجموعه گردشگری هم طبق قانون و رعایت حال شهروندان عزیز در این شرایط تعطیل شده است.

وی ادامه داد: باور کنید این موضوع هم جای تعجب دارد که شهروندان این همه مسیر را با خودرو و سوزاندن بنزین طی کنند برای استفاده از آبی که از نظر کارشناسان بهداشت توصیه نمی شود،هرچند شرکت های خصوصی فروش و پخش آب بهداشتی در این شهر هم از گذشته تاکنون همچنان فعال هستند.

قبادی در پایان افزود:به هرحال طبق قانون این پروژه جهت بهره برداری و استفاده بهتر به بخش خصوصی واگذار شده است و فرد سرمایه گذار چند میلیارد تومان در این پروژه نیز سرمایه گذاری کرده است و واقعا نمی شود بدون حساب و کتاب به این مجموعه گردشگری آنهم برای برداشت مقداری آب ورود کرد و به تبع مشکلاتی را برای فرد سرمایه گذار ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها