نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. مرداد 1399 - 10:48
درگفتگو با کاپیتان فوتبال نفت و گاز گچساران مطرح شد؛
تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ایرانی اقدام تروریستی بود
علیزاده:سیاست دولت آمریکا از ابتدای تاریخ همینطور بوده است و تعرض به هواپیمای ایرانی بیانگر همان تروریسم بین الملل دولتمردان آمریکایی است ،اما انتطار می رودکه مقامات کشوری با اعتراض رسمی به سازمان های بین المللی ، پاسخی دندان شکن در شان ملت رشید ایران بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فرشید علیزاده،کاپیتان تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ایجاد مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی ماهان گفت:جمعه شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران - بیروت پس از طی حدود ۲ ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید دو فروند جنگنده آمریکایی قرار گرفت که این اقدام سبب کاهش سریع ارتفاع و سرعت دور کردن هواپیما از خطر احتمالی توسط خلبان را در پی داشت که باعث زخمی‌شدن تعداد از مسافران و در نهایت فرود اضطراری هواپیما ایرانی شد.

وی افزود:همه دنیا می دانند و در قانون هم این نوشته شده که امنیت پروازهای غیر نظامی باید از طرف همگان رعایت شودو همه هم می‌دانیم که آمریکا به طور غیر قانونی،غیر اخلاقی و غیر انسانی سرزمین یک کشور را اشغال می کند،سپس به یک هواپیمای غیرنظامی تعرض می کند،امنیت جانی مسافران را به خطر می اندازد و بعد ادعا می کند که می خواهد از نیروهای اشغالگر خود دفاع کند که واقعا خنده دار است و غیر قابل تحمل.

علیزاده درادامه تصریح کرد:این مسئله یعنی یک کار غیر انسانی را با یک کار غیر انسانی و غیر اخلاقی دیگر تکمیل کردن که باید گفت شما دارید به بیراهه می روید،به قانون پایبند باشید و از کارهای غیر اخلاقی دست بردارید.

کاپیتان فوتبال نفت و گازگچساران افزود:اولین باری هم نیست که آمریکایی ها دست به چنین اقداماتی می زنند و ضرب المثل طرف "زورش به خربزه نمیرسه پای خیار رو میشکونه" درواقع مصداق کار آمریکایی هاست.

وی اظهارکرد:بنابراین وقتی در گفتگو و مذاکره هم حرفی برای گفتن ندارند و نتیجه ای نمی گیرند،سعی می کنند با ایجاد رعب ، وحشت و به رخ کشیدن قدرت نظامی آن هم برای مردم عادی و غیر نظامی ،حرفشان را به کرسی بنشانند.

علیزاده در ادامه تصریح کرد:سیاست دولت آمریکا از ابتدای تاریخ همینطور بوده است و تعرض به هواپیمای ایرانی بیانگر همان تروریسم بین الملل دولتمردان آمریکایی است و انتطار می رودکه مقامات کشوری با  اعتراض رسمی به سازمان های بین المللی ، پاسخی دندان شکن در شان ملت رشید ایران بدهند تا دیگر بار، گزینه های روی میز خود را برای غیر نظامیان رو نکنند .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت