نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. تير 1399 - 14:01
بیش از 80 درصد آتش سوزی های کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سخت گذر این استان رخ می دهد که تا رسیدن نیرو های امدادی بخش وسیعی از جنگل از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فصل گرما و تابستان که فرا می رسد کم کم جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد خود را برای سوختن و خاکستر شدن آماده می کنند و رسانه ها نیز با تیترهای جورواجور آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را اطلاع رسانی می کنند اما چیزی که در سالهای اخیر تاکنون تکرار می شود همین آتش سوزی است و بس.

در هفته های گذشته نیز آتش از چهارطرف جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را در محاصره قرار داد، آنهم جنگل‌های استانی که بعد از شمال بیشترین پوشش جنگلی را به خود اختصاص داده و متنوع ترین پوشش گیاهی و تنوع زیستی را در خود جای داده است.

وجود بافت کوهستانی و سخت گذر بودن مهمترین عامل افزایش خسارت ناشی از آتش سوزی در مراتع و جنگل های این استان است و بیش از 80 درصد آتش سوزی های کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سخت گذر این استان رخ می دهد که تا رسیدن نیرو های امدادی بخش وسیعی از جنگل از بین رفته است.

این درحالی است که در روزهای اخیر آتش سوزی هایی در کوه آرو(ظهر جمعه) و در ارتفاعات اسپر(دیروز)رخ داده بود که شامگاه روز گذشته با تلاش همه جانبه نیروهای مردمی،بسیج،منابع طبیعی،محیط زیست و دیگر گروه ها مهار شد.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهم‌ترین پوشش گیاهی  مناطق آرو و اسپر  به شمار می روند ،اگر چه باید توجه داشت که کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 20 درصد جنگل‌های حوزه زاگرس از گذشته تاکنون دارای یک پوشش جنگلی مناسب بوده که متاسفانه سالانه به دلیل اقلیم، سخت‌گذر بودن و تعرض‌هایی که به عرصه‌های منابع طبیعی در فصل پائیز موقع کاشت ،در بهار بوته کنی گیاهان و تابستان نیز به لحاظ آتش سوزی‌ها در سایه بی مهری مسئولان و متولیان امر رو به سوی نابودی می‌رود.

در ادامه تصاویر و ویدوئوی از آتش سوزی های آرو و اسپر را مشاهده کنید.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها