نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. تير 1399 - 18:12
اگر اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود و رای کافی را برای ماندن در مجلس نیاورد و نتواند در جایگاه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد باز هم او و حامیانش به قانون و قانونمداری پایبند خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،قانون مداری، اولین اصل در فرهنگ عمومی و سبک زندگی ناشی از توسعه یافتگی است و مهمترین وجه توسعه یافتگی در سبک زندگی، رعایت قاعده و قانون در جامعه است.

چنانچه بخواهیم فرهنگ قانون مداری را به عنوان تدبیری کنشی مبنی بر توسعه فرهنگی تلقی کنیم، باید گفت که بسیاری از جرایم و انحرافات در جامعه ناشی از ترویج، گسترش و نهادینه شدن قانون گریزی و قانون ستیزی است. عدم نهادینه شدن فرهنگ قانون مداری در خانواده، مدرسه و جامعه، جعل قوانین و عدم انطباق قوانین با موازین عقل و شرع و نیز برداشت نادرست از نتیجه قانون گریزی، علل اصلی قانون گریزی در کشور است.

یکی از موضوعات داغ این روزها که توجه رسانه  و اذهان عمومی را به خود جلب کرده  است، بحث اعتبار نامه تاجگردون  نماینده دور نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و منتخب یازدهم  شهرستان های باشت و گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

غلامرضا تاجگردون از انتخابات اسفند 98تاکنون با چالش های زیادی از جمله بحث تائید صلاحیت برای ورود به انتخابات گرفته تا نتیاج آراء حوزه انتخابیه شهرستانهای گچساران و باشت و سایر حاشیه های زمان تبلیغات روبرو بود که به کانون توجه رسانه ها و کارشناسان سیاسی تبدیل شده است.

منتخب گچساران و باشت از ابتدا سعی داشت که با تکیه بر قانون و قانون مداری  از طرق مختلف هواداران خود را به آرامش و صبر دعوت کند تا به قانون احترام بگذارند که در این امر طرفداران وی نیز در ایام انتخابات به خواسته تاجگردون عمل کردند و نشان دادند که برای قانون احترام قائلند.

این در حالی است که بعد از حواشی انتخابات یکبار دیگر تاجگردون و هوادارانش  در یک آزمایش بزرگ قرار  گرفتند که می توان از آن به آزمون بزرگی برای تاجگردون و طرفدارانش  در بحث تمکین به قانون یاد کرد .

به هر حال یکبار دیگر  تاجگردون و طرفدارانش با چالش تایید روبرو هستند ولی این بار در بحث اعتبار نامه  که تکلیف آن در چند روز آینده مشخص خواهد شد، و باید دید اگر با فرض مثال  اعتبار نامه منتخب شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی  به رای گذاشته شود و رای کافی را برای ماندن در مجلس نیاورد و نتواند در جایگاه نمایندگی  در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد باز هم او و حامیانش به قانون و قانونمداری  پایبند خواهد بود؟

آزمون بزرگ قانون گرایی برای تاجگردون شاید بزرگ ترین آزمونی باشد که در آن قرار می گیرد و نحوه برخورد با ان می تواند آینده سیاسی وی را رقم بزند.

در دل تاریخ افراد زیادی بوده اند که در چنین آزمونی محک خورده اند که برخی سربلند و عده ای دیگر نیز رفوزه شده اند حال باید دید غلامرضا تاجگردون که در مقاطع مختلف سعی کرده است پایبندی خود را به قانون نشان دهد آیا از بزرگترین آزمون خود سربلند بیرون خواهد آمد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها