نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. خرداد 1399 - 11:51
رئیس منابع طبیعی گچساران گفت:ازهر چهار طرف منطقه حفاظت شده کوه دیل نیروهای امدادی در حال تلاش برای مهار آتش سوزی هستند ،در این خصوص با هلی برن نیروها توسط بالگردها (شرکت نفت و گاز گچساران و هلال احمر) وچه از راه زمینی و چه هوایی به مقابله با آتش رفته ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید نظری ؛رئیس منابع طبیعی گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی کوه دیل این شهرستان گفت:باید توجه کرد که در منطقه حفاظت شده کوه دیل، آتش در حال شعله ور شدن است و جنگل ها همچنان در حال سوختن هستند.

وی افزود:از هر چهار طرف منطقه نیروهای امدادی در حال تلاش برای مهار آتش سوزی هستند ،در این خصوص با هلی برن نیروها توسط بالگردها (شرکت نفت و گاز گچساران و هلال احمر) وچه از راه زمینی و چه هوایی به مقابله با آتش رفته ایم.  

نظری در ادامه تصربیح کرد:جمعی از اهالی روستای گناوه این شهرستان نیز در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز از گسترش و سرایت آتش سوزی در این منطقه(کوه خامی) هم جلوگیری شود.

رئیس منابع طبیعی این شهرستان تصریح کرد:در حال حاضر نهادی که با جدیت و جهادی پای کار است، سپاه ناحیه گچساران است که شخص "سرهنگ نورایی" و نیروهای تحت امرشان همچون همیشه به صورت جهادی وسط میدان قرار دارند و همچنین نیروهای تلاشگر تیپ 48فتح که در مهار آتش سوزی ما را یاری می دهند.

وی افزود:همچنین شرکت نفت و گاز با تجهیز ادوات و امکانات نیروها، تشکل های مردم نهاد، ،منابع طبیعی، محیط زیست، جهادکشاورزی، نیروهای مردمی، کوهنوردان، اهالی روستاهای گناوه و دیل در حال تلاش برای مهار این آتش سوزی هستند.

نظری درادامه گفت:احتمال اینکه آتش سوزی تا پایان امروز مهار شود دور از ذهن نخواهد بود،اما همان بحث مراقبت از گسترش آتش سوزی بسیار حائز اهمیت است که روزهای آینده مجدد با توجه به سرعت وزش باد و نیز سخت گذر بودن، شعله ور نشود.

رئیس منابع طبیعی گچساران افزود:بدین منظور که نیروهای امدادی که برای مهارآتش سوزی به منطقه اعزام می شود،باید طوری عمل کنند که مجددا آتش شعله ور نشود یعنی به اصطلاح آتش سرد بشود.

وی اظهارکرد:این آتش سوزی صبح روز جمعه در منطقه حفاظت شده کوه دیل آغاز شد،با این وجود کمبود امکانات همچنان مشکل همیشگی است هرچند تعدادی از دستگاه های "دمنده"(آتش خاموش کن) بخاطر استفاده زیاد از کار افتاده اند و از مردم خوب شهرستان گچساران تقاضا داریم که به صحنه بیایند چرا که منابع طبیعی متعلق به همه مردم است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها