نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. ارديبهشت 1399 - 9:30
پورالحسینی گفت: تمام نقطه به نقطه شهرستان گچساران کمباین ها و ماشین آلات کشاورزی در حال برداشت محصولات هستند،کمباین ها دو دشت شرق و غرب شهرستان در حال کار هستند وحتی قسمت "چم محمد زمان" که اراضی فرع ما به شمار می روند بازهم کمباین داران حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سیدعبدالوهاب پورالحسینی ،رئیس جهاد کشاورزی گچساران در واکنش به دغدغه کشاورزان در خصوص کمبود ماشین آلات کشاورزی جهت برداشت محصولات در این شهرستان گفت:در حال حاضر نزدیک به 40کمباین در سطح شهرستان مشغول برداشت انواع محصولات کشاورزی هستند.

وی افزود:به عنوان نمونه دشت لیشتر در مراحل پایانی برداشت قرار دارد و حدودا شاید 60هکتار از مزارع ما به طور کل باقی مانده باشد درحالی که کُلزا کاملا برداشت شده است ،هرچند در مناطق خیرآباد،لیشتر، دشت امامزاده جعفر و نیز منطقه باباکلان به طور مستمر کمباین ها در حال برداشت محصولات کشاورزی هستند.

پورالحسینی در ادامه تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 3هزارو 200تن گندم در منطقه لیشتر نیز خریداری کرده ایم،اما در بحث منطقه آبشیرن هم یکی دو دستگاه کمباین اقدام شده است اگرچه اراضی این منطقه شیب دار و نامسطح هستند.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:برخی اراضی با درجه زراعت پنج،کوتاه و کم پشت هستند که کشاورزان دنبال کمباین برای این نوع اراضی هستند که متاسفانه هرچه هم تلاش می کنیم کمباینی برای این نوع زمین ها هنوز پیدا نکرده ایم.

وی درادامه افزود:باید توجه داشت که تمام نقطه به نقطه شهرستان گچساران کمباین ها و ماشین آلات کشاورزی در حال برداشت محصولات هستند،کمباین ها دو دشت شرق و غرب شهرستان در حال کار هستند حتی قسمت "چم محمد زمان" که اراضی فرع ما به شمار می روند بازهم کمباین داران حضور دارند.

پورالحسینی در ادامه اظهارکرد:به هر حال باز هم مشکل کمبود کمباین در اندک مناطقی را کتمان نمی کنم که به عنوان نمونه در یکی دو مورد از مناطق کُمبل و آبشیرین چنین مشکلاتی هم وجود دارد،هرچند اواخر اردیبهشت ماه هستیم و لیشتر در حال پایان کار برداشت است که به نوعی نمایانگر تلاش مستمر مجموعه جهاد کشاورزی برای برداشت محصولات در این شهرستان بوده است.

وی درباره متوقف کردن کمباین ها در گچساران هم گفت:اگرچه حکم دادستانی را خودمان گرفته ایم که کمباین ها را در پلیس راه ها و پاسگاه متوقف کنند،اما این نکته هم حائز اهمیت است که برخی کمباین ها یا خراب و یا سوار برتریلر هستند و توصیه می کنم که ان شالله کشاورزان با تعامل و سعه صدر با کمباین داران برخورد کنند که بتوانیم ادامه برداشت ها را نیز به خوبی داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:در حال حاضر هم اکیپ های جهاد کشاورزی در مسیرهای مختلف شهرستان در حال تردد هستند که ان شالله کمباین داران را به سمت اراضی کشاورزان هدایت کنند و حتی کمباین هایی که در اراضی دیگرکار برداشت را با پایان رسانده اند به سمت اراضی دیگرکشاورزان نیز سوق داده می شوند.

پورالحسینی در ادامه تصریح کرد:به هرحال مجموعه جهاد کشاورزی گچساران در حال تلاش برای مرتفع کردن مشکلات کشاورزان این دیار هستند و از هیچ تلاشی نیز در راستای توسعه و پیشبرد کشاورزی این شهرستان دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها