نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. ارديبهشت 1399 - 0:35
چرا درخواست کتبی بسیج دانشجویی دانشگاه را ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گچساران تایید و به معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه پاراف کردند پس اینجا مشخص میشود دانشگاه آزاد اسلامی گچساران غیر قانونی عمل نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ساعتی پیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به درخواست بسیج دانشجویی واحد در خصوص برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران پاسخی صادر می کند که به شرح زیر است.

طی دو روز گذشته بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران بحث برگزاری جلسه مطالبه گری و گفتمان سازی با حضور دکتر صیدی ریاست سابق شبکه بهداشت و درمان گچساران را مطرح نمود و بدون طی مراحل قانونی و کسب مجوز، با انتشار و رسانه ای نمودن آن اتهاماتی را به این واحد دانشگاهی وارد نموده است. لذا مطابق اصل پاسخگویی، مطالب زیر جهت تنویر افکار عمومی ارائه میگردد.

مطالبه گری

از دیدگاه مقام معظم رهبری : " .. من از اول انقلاب تا حالا، حتی در آن روزهایی هم که روزهای بعضی از تحرکات نامتناسب بود و من به دانشگاه تهران می آمدم و با جوانها صحبت می کردم، عقیده و سلیقه ام این بود که دانشجو باید از افراط و تفریط پرهیز کند، من با افراطکاری و زیاده روی های گوناگون در هر جهتی موافق نیستم، با اعتدال، با روش منطقی و صحیح مسایل را دنبال کنید و بدانید که خواست و پیگیری شما اثر دارد... "

 مطالبه داشتن و پیگیری آن که مطالبه گری نامیده می شود از ویژگی های یک جامعه پویا و با انگیزه است. مطالبه گری در درون خود نوعی آرمان گرایی را نمایندگی می کند، لذا جامعه بدون مطالبه، جامعه ای مرده و بدون آرمان است. به عنوان اولین نکته، مطالبه گری صحیح مختصاتی دارد که بدون برخورداری از آنها، به بیراهه میرود.

مطالبه بخصوص در ابعاد اجتماعی باید متضمن ارزشهای واقعی و آرمان های آن جامعه باشد و مغایرتی با قانون و عرف حاکم بر آن جامعه نداشته باشد. با توجه به وضعیت حاکم بر کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا که بزرگترین تهدید طی دهه های اخیر برای جامعه بشری است تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی از طرف ستاد ملی کرونا از برگزاری هر جلسه ای منع شده و حتی از برگزاری کلاس های درسی و علمی خود که رسالت اصلی آنهاست نیز محروم مانده اند، لذا اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری جلسات از طرف مسئولان دانشگاهی (واحد، شورای نظارت استان و در صورت نیاز از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی) جهت برگزاری هر جلسه، امری قانونی است که رعایت نکردن آن برای هر فردی در این وضعیت خارج از شأن، عرف و قانون است و مطابق با نظر مقام معظم رهبری باید به قانون عمل کرد، چه به نفع ما باشد، چه به ضرر ما.

در خصوص مورد مذکور باید یادآور شد که فرم های لازم بایستی توسط دانشجویان محترم بسیج تکمیل میشد تا پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز لازم از شورای عالی نظارت استان، این جلسه به روال طبیعی برگزار می¬گردید.از آنجا که مراحل قانونی این درخواست توسط دانشجویان محترم بسیج انجام نشده، صدور مجوز برای انجام جلسه مذکور خارج از اختیارات این واحد دانشگاهی میباشد.

نکته دوم نحوه بیان مطالبه و چگونگی پیگیری آن است. اگر بهترین مطالبات هم به شیوه ناصحیح و از راه های غیر قانونی دنبال شود، نه تنها به نتیجه مطلوب نمی رسد چه بسا به نتیجه معکوس و ضد ارزش اجتماعی منجر خواهد شد. بنابراین پیگیری نامناسب مطالبات صحیح، مثل سخن حقی می ماند که با الفاظ نامناسب بیان شود.

در پایان لازم به یادآوری است استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران قطره ای از اقیانوس بیکران بسیج بوده و در راستای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری خود را وابسته به هیچ نهاد قدرت و ثروتی نمی¬داند و از هر گونه تلاشی در مسیر رشد و اعتلای انقلاب اسلامی دریغ نخواهد نمود و بدینوسیله آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با نهادهای انقلابی در چهارچوب قانون اعلام می دارد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران

اما این پایان ماجرا نیست و درادامه نیز بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران نسبت به جوابیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران درمورد اعتراض بسیج دانشجویی از مسئولین دانشگاه آزاد نیز پاسخی صادر می کنند که به شرح زیر آمده است.

برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می‌کنند که منظور آنها جریان مؤمن و حزب‌اللهی است،نباید جوانان انقلابی و حزب‌اللهی را متهم به تندروی کرد. 《مقام معظم رهبری 》

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گچساران طی متنی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران به افراطی گری،تندروی وانحراف از مطالبه گری مورد نظر مقام معظم رهبری متهم کردند شما را ارجاع میدهم به سخنان مقام معظم رهبری که دربالا ذکر شده است.

همچنین فرمودید مطلوب نبودن مطالبه گری!؟ مگر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی گچساران به جز سوال درمورد عملکرد دوساله دکتر صیدی در بهداشت ودرمان شهرستان گچساران چیز دیگری پرسیده بودند؟ یاهدفی جز روشن شدن عملکرد ایشان داشتند؟

دربحث غیر قانونی کار کردن بسیج دانشجویی که در جوابیه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران مطرح بود اگر کار بسیج دانشجویی دانشگاه غیرقانونی بود چرا درخواست کتبی بسیج دانشجویی دانشگاه را ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گچساران تایید و به  معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه پاراف کردند پس اینجا مشخص میشود دانشگاه آزاد اسلامی گچساران غیر قانونی عمل نموده است.

واگر درخواست بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران غیر قانونی بود در اوایل روند گرفتن مجوز مخالفت می شد نه اینکه درخواست از سوی ریاست ومعاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه  تایید گردد ودر ساعت یک بامداد  جلسه از سوی ریاست وحراست دانشگاه آزاد اسلامی گچساران لغو گردد.

این کار مشکوک به نظر نمی رسد؟

اما مسئله تعطیلی دانشگاه در روزهای کرونایی در درخواست کتبی بسیج دانشجویی دانشگاه  به ریاست دانشگاه  ذکر شده بود که این جلسه بارعایت تمامی پروتکل های بهداشتی وبا تعداد اندکی از دانشجویان بسیجی قرار است برگزار شود وشما می توانستید درآن لحظه با توجه به وضعیت کرونایی با این درخواست مخالفت کنید.

چرا الان که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران از دانشگاه مطالبه کرده دانشگاه آزاد اسلامی گچساران به این فکر افتاد که قانون می باشد؟.

 آیا این قانون بعد از مطالبه‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران به تصویب مسئولین رسیده است؟.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

دانشگاه آزاد همیشه با بسیج مشکل داشته... و سنگ اندازی های بسیاری کرده در راه کارهای بسیج

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها