نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. ارديبهشت 1399 - 14:55
غلامیان:در سال گذشته تعداد 34 تست آزمایش از بیماران کرونایی گرفته شد که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 891 مورد تست کرونا از بیماران مشکوک در گچساران انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ظهر امروز نشست ستاد مدیریت بحران با حضور فرماندار و روسای دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست آرین غلامیان،مدیربهداشت و درمان گچساران گفت:در حال حاضر هفت بیمار کرونایی برای گذراندن دوران درمان در نقاهتگاه کلینیک والفجر این شهرستان بستری هستندکه از مجموع این تعداد 6 بیماری گچسارانی و یک نفر از شهرستان باشت است.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج بیماری مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا در بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری هستند که از این تعداد 3 بیمار کرونایی مثبت و 2 بیمار دیگر مشکوک به کرونا که در حال حاضر منتظر ارسال جواب تست این بیماران هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه با اشاره به طرح ملی غربالگری گفت: از جمعیت 110 هزار و 450 نفری شهرستان گچساران تاکنون بیش از 110 هزار نفر در قالب طرح بسیج ملی غربالگری ویروس کرونا ارزیابی شدند.

وی اظهار کرد: هشت مرکز بهداشتی - درمانی در مناطق شهری و روستایی و ۲۸ خانه بهداشت روستایی کار پایش خانواده‌ها و اطلاع از وضعیت سلامتی آنها در قالب طرح بسیج ملی غربالگری کرونا این شهرستان انجام دادند.

غلامیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تا به این لحظه تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 34 تست آزمایش از بیماران کرونایی گرفته شد که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 891 مورد تست کرونا از بیماران مشکوک در گچساران انجام شده است.

 وی در ادامه به گزارش عملکرد یک ساله حوزه بهداشت گچساران پرداخت و گفت: تشکیل 12 جلسه بحران قبل از شیوع کرونا،ثبت گزارش 30مخاطره و ارسال به معاونت بهداشتی، ارزیابی ۱۸هزار و ۱۱۶خانوار در برابر حوادث طبیعی و ثبت سامانه سیب که در این زمینه 50درصد از جمعیت شهری در یک سال گذشته ارزیابی و در سامانه سلامت ثبت شدند.

غلامیان ادامه داد: ارزیابی اینکه چهار خانه بهداشت نیاز به نوسازی دارند، تشکیل کارگاه آموزشی مدیریت بحران ، تشکیل کارگاه حمایت از بلایای طبیعی، برگزاری ساعات مانور صفر، برگزاری مانور تخلیه اضطراری، برگزاری ۴۸مورد مانور تخلیه اضطراری، اهدا خون دسته جمعی پرسنل شبکه و ا جرای رزمایش گوشه ای از عملکرد حوزه بهداشت شهرستان گچساران در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت