نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. بهمن 1398 - 0:22
گذر فکری مردم دیگر بر دروازه تک بعدی نخواهد بود، داشتن برنامه، رفع محرومیت ها، توسعه اشتغال و برنامه ریزی و رفع تبعیض بعنوان مهمترین کلیدواژه های مورد استقبال مردم در این دوره است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این روزها مردم سراسر کهگیلویه و بویراحمد به دنبال آخرین آنالیز خود از انتخابات جهت نهایی کردن کاندیدای خود هستند.

شاید باورش سخت باشد اما تا حدود زیادی مردم استان به کلیدواژه " نه به انتخاب کاندید طایفه ای " واکنش مثبت نشان داده اند.

به نسبت بسیار زیادی مردم در این دوره سعی میکنند فردی را برگزینند که در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوند.

گذر فکری مردم دیگر بر دروازه تک بعدی نخواهد بود، داشتن برنامه، رفع محرومیت ها، توسعه اشتغال و برنامه ریزی و رفع تبعیض بعنوان مهمترین کلیدواژه های مورد استقبال مردم در این دوره است.

در اکثر حوزه های انتخابیه مردم به دنبال نه به وضعیت موجود هستند، وضعیتی که پدید آورنده آن، نمایندگان حال حاضر هستند.

اما جالب است جدیدترین تحلیل این روزها از انتخابات در حوزه های گچساران و باشت و بویراحمد و دنا را بدانیم.

آمارها و نتایج نشان میدهد اردلان زینل زاده در گچساران و باشت که توانسته در فضای رسانه ای ابعاد فکری خود را بیشتر به سمع و نظر مخاطبان برساند، تا حدود زیادی در لایه های مردمی و جوانان نفوذ کند و بتواند روزانه بر دامنه جذب رای خود بیفزاید.

وی که خود جوان است و از نزدیک در مرکزیت شهرستان هم دارای مسئولیت بوده، در حال حرکت به سمت و سویی است که خیلی ها از وی بعنوان پدیده انتخابات اسفندماه گچساران و باشت یاد میکنند.

اگرچه زینل زاده تا موفقیت بسیار فاصله دارد، اما شیب نمودارها نشان میدهد وی بسیار توانسته در میان برخی حوزه های گچساران نفوذ پیدا کند، حتی نقاطی که در دور گذشته بیشترین مرکز رای نماینده فعلی این شهرستانها بوده است.

اما باید دید این سیاست زینل زاده ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟

هرچند که به گفته کارشناسان سیاسی اضافه‌کردن چند مولفه گفتاری دیگر و صراحت بیان، می‌تواند زینل زاده را به شکل اتمی به بالا بکشاند.

در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، آنچنان که گمانه زنی ها و تحلیل ها نشان میدهد، بسیاری از لیدرها و هواداران دور قبل غلام محمد زارعی یا به اردوگاه روشنفکر پیوسته اند یا در اردوگاه بهرامی و منتظریان رفته اند.

روزانه در تصاویر و جلسات مشخص است افرادیکه حتی در مرکز سامان زارعی هستند، این روزها از وی دل بریده اند و به اردوگاه وی پیوسته اند، در بخش های نظیر مارگون  اندک آرای زارعی نیز تقریبا امیدی به آنها نیست.

تحلیل ها می‌گوید بیشترین مرکز رای زارعی مربوط به هوادارانیست که در مدیریت ها از آنها بهره گرفته شده است، که این آرا را میتوان آرای ثابت دور قبل دانست.

اما تحلیل گران سیاسی می‌گویند، هیچ گونه افزایشی در آرای زارعی نسبت به دور قبل وجود ندارد و بلکه زارعی در این دور با آرای جریانی خود هم خداحافظی کرده است.

باید دید در روزهای بعد زارعی درمانی برای این درد ریزش آرا خواهد داشت یا شاید این روند ریزش در روزهای آتی مشهود تر خواهد بود؟
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها