نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. دى 1398 - 13:45
فرشید علیزاده گفت: در صورت انتخاب چنین کاندیدایی ،افراد مستحق و دارای شایستگی نیز از گردونه مسئولیت ها خارج خواهند شد و مدیریت ادارات،دستگاه ها و نهادهای اجرایی به افراد نالایق و ضعیف واگذار می شود که به عدم توسعه عمرانی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و اجتماعی یک منطقه و نیز به تبع آن در سطح کلان کشوری خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فرشید علیزاده،کاپیتان تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص شاخص و معیار یک انتخاب مناسب در انتخابات اسفندماه 98،گفت:از آنجایی که مجلس در راس امور مسائل کشور است پس هر فردی که قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را دارد ، ابتدا باید یک نگاه ملی به این امر داشته باشد چرا که می خواهد برای کل کشور قانون تصویب کند.

وی افزود:به طور قطع کاندیدایی که صرفا نگاه طایفه ای و منطقه ای به موضوعات دارد نمی تواند برای امور مهم کشور نیز تصمیم بگیرد.

علیزاده در ادامه تصریح کرد:هر چند معتقدم با توجه به وجود دهکده جهانی و اینکه دنیای اقتصاد ،سیاست و...در تمام دنیا به هم وابسته است، قطعا یک نماینده با دیدگاه های کوتاه طایفه ای و منطقه ای نمی تواند به توسعه کشور نیز کمک کند.

کاپیتان فوتبال نفت و گاز گچساران گفت:بنابراین باید به این امر مهم نیز توجه داشت که انتخاب کاندیدای طایفه ای به شدت به اختلافات داخلی یک منطقه دامن می زند و نیز باعث می شود که اختلافات کوچک‌محلی به اختلافات بزرگ تری تبدیل شود.

 وی اظهارکرد:البته می توان به این نکته هم اشاره کرد که انتخاب کاندیدای طایفه ای به تبع خود موجب بروز مشکلاتی در منطقه خواهد شد که از عقب ماندگی فرهنگی شهرستان در این زمینه می توان یاد کرد.

علیزاده در ادامه نیز تصریح کرد:تبعیض و بی عدالتی در بحث استخدامی ها و نیز اشتغالزایی جوانان، توجه به برخی افراد خاص ، عدم شایسته سالاری و نیز عدم توجه به نخبگان از دیگر معایب انتخاب کاندیدای طایفه ای خواهد بود.

کاپیتان فوتبال نفت و گاز گچساران گفت:اگر چه در صورت انتخاب چنین کاندیدایی ،افراد مستحق و دارای شایستگی نیز از گردونه مسئولیت ها خارج خواهند شد و مدیریت ادارات،دستگاه ها و نهادهای اجرایی به افراد نالایق و ضعیف واگذار می شود که به عدم توسعه عمرانی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و اجتماعی یک منطقه و نیز به تبع آن در سطح کلان کشوری خواهد انجامید.

وی درادامه افزود:ذکر این نکته هم بسیار حائزاهمیت است که انتخاب چنین کاندیدایی موجب می شود تا این فرد در مجلس با یک دید ضعیف و منطقه ای به دیگر نمایندگان وابسته شود که در این صورت نمی تواند در مجلسی که به فرموده حضرت امام (ره)عصاره همه فضایل ملت است، آنچنان نقش آفرین باشد.

علیزاده درادامه با اشاره به وظیفه مردم در عدم انتخاب کاندیدای طایفه ای تصریح کرد:وظیفه مردم این است که میدان دیدشان را وسیع تر کنند ،نگاه ملی به مسائل و نیز انتخابات داشته باشند و با تفکر و تعقل شایسته ترین ، بهترین و در یک کلام اصلح ترین کاندیدا را تشویق به حضور در میدان رقابت کنند و از نگاه قومی،طایفه ای و منطقه ای پرهیز کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها