نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. دى 1398 - 20:20
هومان عسکری: این اطمینان را می دهم که این دوره هر کاندیدایی به سمت معامله با رای مردم ، خشونت گرایی در روز انتخابات و نیز به سمت اینکه جو را مخدوش کند،برود! پس بدانید همین مردم با انگشت شان تکلیف شما را در دوم اسفند مشخص می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هومان عسکری،کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در همایشی تحت عنوان همدلی و هم اندیشی که در تالار ستاره شب این شهرستان برگزار شد، گفت:برای آیندگان مان تمام زحمت و تلاشمان را بکار خواهیم گرفت چرا که همه از تبعیض ، قومگرایی و بی عدالتی در این منطقه ای که زندگی می کنیم،خسته شده اند.

مسئولیت جوانان

وی افزود:امروز متاسفانه بی اعتمادی به نسل جوان وجود دارد چرا که چهل سال عده ای به روش های مختلف و به هر نامی و به هر وسیله ای مسئولیت ها را در دست گرفته اند و از منصب هایشان کوتاه هم نمی آیند،اما در گام دوم انقلاب نسل جوان مسئولیت را به عنوان مطالبه اصلی خودش با تمام قدرت و اگر لازم هم باشد با قوه قهریه به دست خواهد گرفت.

عسکری تصریح کرد:یکی از این مطالبات مهم نسل امروزی هم بحث مجلس شورای اسلامی است ،نه این مجلسی که الان وجود دارد و مجلسی باید باشد که در راس و شان نظام باشد و نه اینکه جایگاه دلالی و رفتارهای غیرمتعارف اشخاص غیرعلمی باشد.

تغییر در مجلس

این کاندیدای انتخابات گفت:مجلسی که از سال 32 ساختار کمیسیون هایش تشکیل شده و یک ساختار قدیمی دارد که نسل جوان باید این ساختارها را تغییر بدهند و ان شاءالله این تغییر هم انجام خواهد شد.

طرح شفافیت آرا نمایندگان

وی اظهارکرد:چرا امروز جایگاه نمایندگی به اندازه یک فرماندار تقلیل یافته است؟،آرای نمایندگان مجلس باید شفاف سازی شود و این حق طبیعی مردم است که طرح شفافیت آرا نمایندگان اجرایی شود.

دلالی درمجلس

عسکری افزود:طرح نظارت برعملکرد نمایندگان نیز باید تصویب شود و چرا نماینده ای در مجلس وارد شود که هیچ دغدغه ای برای رفع مشکلات مردم نداشته باشد؟،هرچند باید طرحی مصوب شود که اگر نماینده ای سهل انگاری و یا در مجلس دلالی کرد!، باید به تخلفات نمایندگان نیز رسیدگی کرد.

این کاندیدای انتخابات گفت:اگر نماینده ای دلالی کرد باید از مجلس اخراج شود، چرا قوانینی که لازم الاجرا هستند، اما اجرا نمی شوند درحالی که 81 درصد از قوانین مجلس کاربردی نیستند و باید قوانینی وضع شود که لازم الاجرا شوند.

سهل انگاری در حوزه نظارت بردولت

وی تصریح کرد:چرا قانون منع بکارگیری بازنشگستان اجرایی نشد؟ و چرا در حوزه نظارت بردولت به هر عنوانی سهل انگاری می کنند و چرا در بحث حقوق های نجومی ورود نکردند؟،مگر غیر از این است که مجلس جایگاهش را تغییر داده و از شان قانون گذاری به شان دلالی تغییر یافته است .

انتخاب اصلح

عسکری اظهارکرد:بنابراین شان مجلس این نیست که به حوزه اجرا وارد شود ، مردم باید در انتخاب خودشان کسانی را که یکبار برگزیدند و نتیجه ای هم نگرفتند،باز انتخاب نکنند چرا که انسان مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود.

شاهد نارضایتی ها؟

این کاندیدای انتخابات گفت:چرا مجلس در بحث مالیات ها ورود و یا دخالت نمی کند و چرا دست در جیب مردم می کنند؟! اما برای ثروتمندان اینگونه نیست! و چرا 75درصد مردم حوق های پایینی دارند و چرا اخذ مالیات فقط برای قشر فقیر است؟ و چرا بودجه سال آینده به گونه ای بسته شده که باز هم شاهد نارضایتی ها باشیم؟.

وکیل الدوله

وی تصریح کرد:دلیل اینکه بسیاری از موسسات خصوصی هستند و معافیت مالیاتی گرفته اند،چیست؟ شما اگر نماینده ملت هستید پس نباید وکیل الدوله باشید و چرا مسائلی که مربوط به مردم است در سطح کلان نیز چشم پوشی می کنید.

عسکری افزود:چرا 4هزار و 500میلیارد تومان برای تامین کسری بودجه را از جرائم راهنمایی و رانندگی پیش بینی کرده اید؟! که هر ایرانی باید نزدیک به 200هزار تومان جریمه دهد! و چرا از ثروتمندان اقدامی صورت نمی گیرد چرا قاونی وضع نمی شود و چرا برخورد قاطع و شجاعانه ای انجام نمی شود؟!!.

کورخوانده اید

وی اظهارکرد:چرا از قشر مرفه مالیات گرفته نمی شود؟،چرا در بودجه سال آینده وام ازدواج را افزایش نداده اید؟ و چرا عامدا اقداماتی می کنید که نارضایتی بوجود بیاید و سال های آینده هم تکرار شود و مملکت را به باد مذاکره بکشانید؛ اما کور خوانده اید.

این کاندیدای انتخابات گفت: مجلس جایگاه کلان و نظارتی دارد و جایگاه شخصی و کارهای شخصی نیست!و در انتخاب اصلح باید خود مردم انتخابشان درست باشد و ما خودمان باید خودمان را تغییر دهیم و برای من ترک، لر، کهگیلویه بزرگ، بویراحمد و همه شهروندان یکی هستند و افتخار می کنم که از ایل قشقایی بلند شده ام و به همه این اقوام خدمت می کنم.

نماینده رشوه بگیر در مجلس

عسکری بیان کرد:چرا طرح هایی که در مجلس تصویب می شوند ،اجرا نمی شوند و چرا با نماینده ای که رشوه می گیرد برخورد نمی شود و اگر از همین فرار مالیاتی ها جلوگیری کنیم کسری بودجه براحتی جبران خواهد شد.

به سمت کسی هم غَش نمی کنم

این کاندیدای انتخابات گفت:یک عده می گویند که آقای دکتر عسکری با فلانی می بندد و با فلان شخص ائتلاف می کند! ، این را هشدار می دهد که من غیرت صولت الدوله ، تیزهوشی بهمن بیگی و صداقت حکیم جهانگیر خان قشقایی را به ارث برده ام و به سمت کسی هم غَش نمی کنم  ومن داعیه دار پیام بهمن بیگی ام  و بهمن بیگی برای ترک و لر تبعیض قائل نشد.

وی افزود:توصیه ای به دیگر کاندیداها دارم  اینکه هم آبروی کاندیداها باید حفظ شود و هم ذخیره ای برای آیندگان باشند،هرچند نباید فضا را به سمت خشونت برد و نیز  نباید همدیگر را با القاب حیوانات و پرندگان به همدیگر نسبت دهیم ، بلکه در فضایی با آرامش برای این مردمی که داعیه دار ادب ،فرهنگ و مظلومیت هستند و دل در گروی آینده این شهر دارد پس شرایطی را فراهیم کنیم که انتخاب اصلح صورت بگیرد.

خشونت گرایی در روز انتخابات

عسکری تصریح کرد: این اطمینان را می دهم که این دوره هر کاندیدایی به سمت معامله با رای مردم ، خشونت گرایی در روز انتخابات و نیز به سمت اینکه جو را مخدوش کند،برود!!پس بدانید همین مردم با انگشت شان تکلیف شما را در دوم اسفند مشخص می کنند.

این کاندیدای انتخابات گفت:امیدوارم همه قشقایی نه به عنوان ترک بودن به من رای بدهند و اگر شاخصه انتخاب یک نماینده اصلح را دیدند به آن رای بدهند و این فضای قومیتی در دوم  اسفند شگفتی ساز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها