نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. آبان 1398 - 13:14
ناهماهنگی بسیار در سین برنامه،طولانی شدن وقت برنامه و باز هم بی توجهی به لزوم رعایت نماز اول وقت در سالن برگزاری همایش از دیگر حواشی این آیین بود؛دست در جیب شلوار بردن مداوم از عادت های عجیب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در حین سخنرانی اش در این همایش بود!!!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرضا عزیزی،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در همایش تکریم از بازنشستگان گچساران به تعریف و تمجید از عملکر تاجگردون پرداخت و گفت:آقای تاجگردون نه تنها باعث برکت برای این شهرستان و استان بلکه برای کل کشور هستند،البته شما مردم گچساران خیلی زودتر از مجلس نهم شخصیت دکتر تاجگردون را کشف کردید.

وی افزود:وقتی که تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیز کمیسیون تلفیق شدند باعث تحولات زیادی در کشور و خصوصا در منطقه شما شدند و بنده نیز دیشب خودم یک مورد را لمس کردم و وقتی که از سمت خوزستان به نزدیکی شهر شما رسیدم متوجه شدیم که جاده خیلی تغییر کرده و چند بانده است و روشنایی دارد و خوب هم خط کشی شده و اصلا هم فکر نمی کردیم که به سمت گچساران می رویم.

عزیزی اظهارکرد:الان من هم بوی تاجگردون را حس می کنم ،چرا که نه تنها مردم گچساران و کهگیلویه و بویراحمد اینگونه می شناسند بلکه ما نمایندگان هم اینگونه می شناسیم هرچند شما مردم گچساران آگاه و مطلع هستید و سره را از ناسره تشخیص می دهید و حیف است در این محفل از تاجگردون سخن به میان نیاورد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارکرد:همین الان همین "حاج رسول خان" پیش بنده آمدند و بیان کرد که من یک اصولگرا هستم و در انتخابات ریاست جمهوری به رئیس جمهور اصلاحطلب رای نمی دهم ولی من عاشق تاجگردون اصلاحطلب ، منطقی ، عاقل و متخصص هستم و رای من شخص تاجگردون است و بنده هم عرض کردم که دمت گرم که اصولگرای عاقل و فهیمی هستید.

وی گفت:البته در مجلس هم همینگونه است و در مجلس نهم دکتر تاجگردون به خاطر تخصص ، روحیه ملایم و شایستگی هایی که دارند، در مجلس نهم که کاملا اصولگرایی بود ما وی را به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیز کمیسیون تلفیق انتخاب کردیم،البته توانایی های تاجگردون بسیار بالاست و اگر برای نایب الرئیسی مجلس هم کاندیدا می شدند، قطعا رای می آوردند.

عزیزی تصریح کرد:کمیسیون برنامه و بودجه بسیار اهمیت دارد چرا که تمام پول هایی کشور دست دکتر تاجگردون است و ایشان تقسیم می کنند به هر حال وی تحولات بسیاری ایجاد کرده اند که به عنوان نمونه به ازای هر 500هزار جمعیت یک دستگاه ام آر آی می دهند و در گچساران این امر به همت تاجگردون محقق شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارکرد:تاجگردون هم برای شهرستان و استان یک نعمت هستند و برای کل ایران نیز اینچنین است ،بنده به ایشان هم افتخار می کنم و به شما مردم فرهیخته گچساران هم افتخار می کنم که فردی همچون دکتر تاجگردون را انتخاب کرده اید.

وی افزود:خوب می دانید که وزیر کشور اهل شیروان هستند و به نوعی همشهری بنده، و نه تنها شیروان بلکه خراسان شمالی تا 200سال دیگر که نوبتش نخواهد رسید،و اگر شما هم دکتر تاجگردون را از دست بدهید که هرگز اینچنین نخواهد شد تا 200سال آینده گچساران روی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و کمسیسیون تلفیق را نخواهد دید،یکی از حضار در این هنگام گفت که تا آخر عمر هم نخواهد دید.

عزیزی در ادامه با اشاره به مشکلات بازنشستگان تصریح کرد:بزرگترها(بازنشستگان) هر جا حضور دارند ،چراغ آنجا روشن است و اعتبار هر شهر و طایفه به بزرگان آن است که بسیار ارزشمند هستند و باید حرمت این عزیزان را حفظ کنیم.

وی اظهارکرد:در سال 86انصافا حقوق بازنشسته ها کم بود و قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس به تصویب رسید و در آن موقع نیز عالی شد و حقوق بازنشتگان حدود 50درصد افزایش یافت و خیلی هم خوشحال بودند و نیز اتفاق خوبی بود.

عزیزی تصریح کرد:درادامه دولت هم مجبور شد این طرح را در سال 88نیز برای شاغلین اجرا کند و بعد حقوق ها و مزایا و فوق العاده ها نیز افزایش پیدا کرد و کسانی که از سال 90به بعد بازنشسته شدند خیلی هم برایشان خوب بود.

وی در ادامه تصریح کرد:الان حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران یک میلیون و578هزارتومان است که با حداقل معیشت و این تورم هرگز جور در نخواهد آمد، در این مدت هرچند قانون کردیم دولت به موضوع رفاهی بازنشستگان توجهی چندانی نکرده است و دکتر تاجگردون خودش در راس بودجه 98و نیز پیشنهاد دهندگان و تصویب کننده برنامه بود تا مشکلات این قشر را مرتفع کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارکرد:بنده به همراه تاجگردون جزو پیشنهاد دهندگانی بودیم که یک هزارو 500میلیارد تومان باید به 5هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کرد با توجه به اینکه کمیسیون اصلی و تخصصی سازمان برنامه و بودجه و تلفیق است با فشارهای تاجگردون به دکتر نوبخت و پیگیری ها خوشبخانه هم قبول کرد و هم تخصیص داد اگر چه ایده ال نبود ولی خیلی بهتر بود.

عزیری گفت:ما برای امسال 60هزار میلیارد تومان برای عمران مملکت گذاشتیم و فقط 120هزارمیلیارد تومان برای بازنشستگان و حقوق بگیران و هزینه های جاری کم داریم و اگر به دولت بیش از حدفشار بیاوریم و اگر اسکناس هم چاپ کند و دست مردم بدهد و حقوق هم افزایش پیدا کند  باز هم جنس و تورم چند برابر می شود که باید منطقی جلو برویم.

وی اظهارکرد:دکتر تاجگردون جزو تاثیرگذارترین نمایندگان مجلس نهم و دهم بوده و هستند،دولت می خواست حقوق بازنشتگان را به یک بازه زمانی طولانی افزایش بدهند  که هیچ تضمین وجود نداشت که دولت های بعدی این موضوع را دنبال کنند که ما این موضوع را به یک بازه زمانی سه ساله تبدیل کردیم که در همین دولت دوازدهم تمام شود.

عزیزی تصریح کرد:بعد هم مصوب کردیم که حقوق بازنشگان باید 90درصد شاغلین باشدو تاکید کردیم که هر ساله هم این اتفاق بیافتد، برای رفع تبعیض ها هم مصوبات خوبی داشتیم و سامانه ای هم در واقع ایجاد شود که پرداخت حقوق ها  نیز متمرکز واریز شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارکرد:در ماده 30قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردیم برای برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض ها و دریافت ها و برخورداری بازنشستگان از امکانات رفاهی،دولت ایرادی که دارد و از دولت های قبل هم بوده است این است که هر ساله بدهکار تامین اجتماعی می شوندو نیز متاسفانه تلمبار شده و نمی تواند پرداخت کند.

عزیری گفت:ما برای بیمه تکمیلی کمک خوبی به صندوق ها کردیم و سال آینده نیز کمک بیشتری هم خواهیم داشت؛ما مصوب کردیم که کارکنان قرارداری،شرکتی،حجمی و موقت و همه اینها باید ساماندهی شوند و همه تبدیل وضعیت به پیمانی شوند،قطعا وقتی این افراد تبدیل وضعیت بشوند حقوق هم افزایش پیدا می کند و از امنیت شغلی هم برخوردار می شوند.

وی درادامه افزود:اما یک ایراد اینجا وجود دارد و دولت به قول ما شیروانی ها  دارد لنجه می کند،به قول دکتر صالحی انرژی اتمی دارد دبه  می کند،و دولت لایجه قانون مدیریت خدمات کشوری را تقدیم مجلس کرده و کلیاتش در صحن علنی مجلس تصویب شده و طبق قانون دولت اگر بخواهد مسترد کند باید در صحن علنی مجلس تصویب شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارکرد:اما دولت کور خوانده است و ما همه و همه وقتی منافع ملت مطرح می شود ما پشت شما هستیم و هرگز به دولت اجازه نخواهیم داد که این لایحه را بازگرداند.

وی درادامه گفت:به هر حال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیرین با معیشت جور درنیامده است و آنطور که باید افزایش پیدا می کرد انجام نشد البته دولت در توانش نبود،دنبال این هستیم که همسازی سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم انجام بگیرد.

عزیزی افزود:خود آقای تاجگردن به شدت دنبالش بودند و در بودجه 98مصوب کردیم که دولت باید 50هزارمیلیارد تومان از طریق تهاتر بدهی هایش را به تامین اجتماعی پرداخت بکند و جالب است بدانید دکتر تاجگردون انسان با معرفتی است و وقتی منافع مردم پیش می آید با عرض شرمندگی به رفقا می گوید من شرمنده هستم و مهم منافع مردم است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارکرد:به عنوان مثال دژپسند،وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی که رفیق تاجگردون هستند به خاطر تامین اجتماعی ایشان را به کمیسیون آورد و به ثلابه کشید و گفت من تو را به دادگاه می فرستم مگر اینکه این 50هزار میلیارد تومان را کمک کنید ما قانون کردیم و به تامین اجتماعی پرداخت می کنیم مگر نه من از تو دست نخواهم کشید؟!!.

عزیزی نیز در پایان عرایضش باز هم ول کن تعریف و تمجیداز تاجگردون نبود با زبان ترکی هم به این موضوع اشاره کرد و گفت:"الان هم بهتر از دکتر تاجگردون پیدا نخواهید کرد و بنده به ایشان هم افتخار می کنم".

پخش کلیپ تبلیغاتی شرکت معروف "سازنده لوازم خانگی" که به نوعی به عنوان اسپانسر این برنامه به شمار می رفت واکنش هایی از سوی برخی از بازنشستگان به همراه داشت که یکی از این عزیزان با صدای رسا گفت که پیام های بازرگانی هم اینجا ولمان نمی کند.

یکی از بازنشستگان هم به نمایندگی از دیگران گفت:به بنده گفته اند که یک روز خانمی روی صف نانوایی ایستاده بود تا نوبتش شود، بعد شخص نانوا به وی گفت به شما نان نمی دهم... و آن خانم چادرش را به سر گرفت و رفت ؛با این اقدام نانوا برای دیگران سوال پیش آمد که چرا به این خانم نان ندادید؟.

وی درادامه اظهارکرد:مسئول نانوا در جواب گفت: این خانم ماهیانه نان قرضی از نانوایی ما دریافت می کند و تا آن پول(35هزارتومان) قبل را تسویه حساب نکند ،هیچ نانی هم دریافت نخواهد کرد.

وی درادامه خطاب به تاجگردون و عزیزی گفت:درد این مردم را متوجه بشوید و ببینید چه فشاری بر گرده این مردم است آیا تا حالا شده است کسی از تامین اجتماعی بخواهد؟؛ عده ای از بازنشستگان ما زیر 500هزارتومان حقوق ماهیانه دریافت می کنند و خدایی اش کسی سوال کرده که این مردم چگونه زندگی می کنند در حالی که اینها همان مردمی هستند که پای انقلاب مانده اند و در راهپیمایی ها و تمام برنامه های انقلاب نقش موثری دارند و انتظار داریم به این قشر ضعیف رسیدی شود.

ناهماهنگی بسیار در سین برنامه،طولانی شدن وقت برنامه و باز هم بی توجهی به لزوم رعایت نماز اول وقت در سالن برگزاری همایش از دیگر حواشی این آیین بود.دست در جیب شلوار بردن مداوم از عادت های عجیب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در حین سخنرانی اش در این همایش بود!!!.

هرچند یدالله مرادی از چهره های مطرح سیاسی گچساران چند روز پیش در مطلبی انتقادی در خصوص برگزاری این همایش نوشته بود:واقعا جای طرح اساسی سوالات متعدد پیرامون این همایش باصطلاح تکریم وجود دارد :اولا تکریم بازنشستگان اوایل شهریور است و نه آخر آبانماه، ثانیا این شوی تبلیغاتی را سه ماه پیش دفتر نماینده طراحی کردند جهت یک مانور تبلیغاتی خاص .

وی نیز افزوده بود:ثالثا چطور در موقع بودجه نویسی در طول ۸ سال گذشته کسی به یاد بازنشسته نبود از درمان و دارو و رفاه و امکانات و کمبود حقوق بازنشسته ها حرفی و موضعی گرفته نشد ؟،رابعا چرا استاندار در مرکز استان جلسه ای برای رسیدگی به مشکلات این قشر بی صاحب برگزار نمی نماید؟.

مرادی درادامه گفته بود:این حرکت استفاده از رانت قدرت برای کسب رای است و حتما از رئیس سازمان بازنشستگان هم چند امتیاز برای خواص و اقوام و چاپلوسان است .در این چاه آبی رای بازنشسته فوران نمی کند ،آقای کلانتری لطفا فردا آمار بگیرید ببینید چند درصد حضار بازنشسته هستند و چند درصد فراخوان انتخاباتی. !

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها