نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. آبان 1398 - 11:15
مدیرشبکه بهداشت و درمان باشت:چشم انداز بهداشت و درمان در شهرستان بهداشت کاملا روشن است و شاید بنده به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور هم در این مسند خدمت نباشم و عزیز دیگری جایگزین بنده شوند، اما ما به عنوان یک خدمتگزار چشم انداز روشنی را برای باشت در آینده نه چندان دور متصور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فرشاد رستمی،مدیر بهداشت و درمان باشت در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به عملکرد این مرکز در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان،گفت:احساس می کنیم که در شهرستان باشت فعالیت های که از طرف دولت ،شخص نماینده ، فرماندار و بیشتر نیز دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد به نوعی مردم نسبت به این خدمات باید آگاهی بیشتری داشته باشند و زحماتی که عزیزان متقبل می شوند به نظر می رسد که باید بیشتر به سمع و نظر شهروندان برسد.

در باشت هم تاج است و هم تاجگردون

وی افزود:به هر حال برخی رسانه ها بعضا مطالبی را هم عنوان می کنند که به نوعی آن رسالت واقعی خبری را رعایت نمی کنند، هرچند اخیرا در مطلبی هم نوشته بودند که در باشت خبری نه از تاج است و نه تاجگردون؛ که باید در پاسخ به این موضوع نیز گفت در شهرستان باشت هم تاج است و هم تاجگردون.

 رستمی در ادامه اظهار کرد:کلنیک "زنده یاد تاجگردون" ،تقریبا تا مرز تعطیلی پیش رفت و به جایی رسید که شاید در هفته ای یک یا دو متخصص بیشتر در شهرستان وجود نداشت و با تلاش های که توسط نماینده محترم و ریاست دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت سال گذشته دو متخصص تمام وقت داخلی و اطفال و نیز دو متخصص طب اورژانس هم برای این شهرستان در نظر گرفته شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان باشت گفت:این موارد همه از برکات نظام جمهوری اسلامی است که نگاه ویژه ای به قشر محروم و ضعیف جامعه دارد ، در حال حاضر کلنیک زنده یاد تاجگردون تقریبا به صورت میانگین در ماه حدود یکهزارو 500مراجعه کننده دارد و این در حالی است که فقط در طول ماه گذشته یک هزار و 300نفر مراجعه کننده داشته است.

حضور پزشکان متخصص در باشت

وی اظهار کرد:کلیه پزشکان متخصصی که در شهرستان گچسارن حضور دارند و نیز آنهایی که ضریب کار هستند به صورت هفته ای یک تا دو روز در این کلنیک فعالیت می کنند و در حال حاضر این کلنیک کلیه متخصصین را دارد بجز جراحی و بیهوشی که نیاز بیمارستانی است و الان هم این کلنیک با توان بالایی در حال خدمت رسانی به مردم است.

رستمی در ادامه تصریح کرد:در این کلنیک خدماتی همچون چشم پزشکی که مراجعه خیلی بالایی دارد؛ در بحث رادیولوژی،نوار قلب ،تست ورزش، سایر خدمات مربوط به زنان باردار،اعصاب و روان،داخلی ،اطفال ،ارتوپدی به صورت شیف صبح فعالیت دارند و بر این امید هستیم که شیف عصر را بعد از آذرماه امسال با حضور متخصصین در این شهرستان نیز راه اندازی کنیم.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان باشت در ادامه با اشاره به افتتاح بیمارستان 32تخت خوابی این شهرستان گفت:در خصوص بیمارستان 32تختخوابی شهدای باشت که همینجا تشکر ویژه ای از فعالیت های نماینده محترم در راه اندازی این بیمارستان خواهم داشت و همچنین از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و معاونین مربوطه هم کمال تشکر را دارم.

مشکلات بیمارستان 32تختخوابی باشت

وی تصریح کرد:حدود 25میلیارد تومان هزینه احداث این بیمارستان شده است و با توجه به نوپا بودن بیمارستان قطعا هم مشکلاتی وجود دارد و انتظار هم این است که دوستان رسانه ای نقاط قوت بیمارستان را ببینند و بیشتر نقاط ضعف را بزرگ نمایی نکنند.

رستمی در ادامه افزود:بخش های داخلی و اطفال این بیمارستان نزدیک به یک ماه است که راه اندازی شده و خدمات رسانی انجام می دهد و تا زمانی که این بیمارستان به نتیجه مطلوبی برسد قطعا مدتی طول خواهد کشید که اعتماد مردم به این بیمارستان جلب شود و مردم بایدخدمات را ببیند که امیدواریم در آینده نزدیک این مهم هم اتفاق بیافتد.

با شرایط مطلوب هنوز فاصله داریم

مدیر شبکه بهداشت ودرمان باشت گفت:هنوز که هنوز است بسیاری از مردم برای درمان و بستری شدن به شهرستان گچساران مراجعه می کنند ،هرچند تا رسیدن به آن مقصودی که مردم اعتماد کنند به این بیمارستان؛ هنوز کمی فاصله داریم.

وی اظهارکرد:در آذرماه امسال تعداد پزشکان متخصصی که به صورت تمام وقت برای شهرستان در نظر گرفته شده اعم از داخلی،اطفال،جراحی،زنان،بیهوشی و احتمالا قلب خواهد بود که به صورت تمام وقت در شهرستان حضور پیدا خواهند کرد و تعدادی متخصص هم برای شهرستان به عنوان دستیار تخصصی تربیت خواهند شد که در سه سال آینده که این متخصصین وارد شهرستان می شوند تعهد 15ساله دارند و آن موقع نیز نیازهای شهرستان به صورت واقعی تامین می شود.

راه اندازی دستگاه رادیولوژی بیمارستان

رستمی اظهار کرد:از جمله دیگر کارهای خوب صورت گرفته در این بیمارستان می توان به بحث دستگاه رادیولوژی اشاره کرد که با توجه به مشکلات فراوانی که در خصوص مشکلات اداری ، نصب و راه اندازی این دستگاه بود ،در حال حاضر در مرحله پایانی اخذ مجوز انرژی اتمی است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان باشت گفت:ان شاءالله تا دو هفته آینده این پروژه به بهره برداری کامل خواهد رسید و قریب به یک میلیارد ونیم هم هزینه دستگاه رادیولوژی است ؛ همچنین دستگاه اکسیژن ساز که بالغ بر 800میلیون تومان بودجه اش است که الان در بیمارستان نصب شده و بزودی  هم نصب خواهد شد.

 وی افزود:با پیگیرهای نماینده محترم توانستیم یک دستگاه آندوسکوپی برای شهرستان از هیات امنای ارزی بگیریم که قریب به یک میلیارد هزینه این دستگاه است و تا چند روز آینده که هیات امنای ارزی مجوز خروج بدهند این دستگاه وارد شهرستان خوهد شد ، برای روستای پیچاب و با موافقت وزیر محترم بهداشت یک دستگاه خودروی پیکاب جهت انجام امورات بهداشتی مناطق پیچاب، فتح و نمیدور و مناطق کوهستانی شهرستان در نظر گرفته شده است که کارهای خرید خودرو در مراحل پایانی است.

خبر خوش برای بیماران دیالیزی

رستمی در ادامه تصریح کرد:دو دستگاه دیالیز هم به شهرستان وارد شده است که مراحل نصب را شروع کرده ایم که در همین ماه اخیر ان شاءالله دیگر بیماران دیالیزی نیاز نیست که به شهرستان گچساران جهت دیالیز مراجعه کنند و قطعا این مهم به بهره برداری در طول یکماه آینده خواهد رسید.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان باشت درادامه گفت:انتظار بنده از رسانه ها این است که خدمات دولت، و مسئولین نظام را بیشتر به سمع و نظرمردم برسانید هرچند معتقدم که نقاط ضعف پیدا کردن در هر سیستمی راحت است ،بنابراین وظیفه ذاتی رسانه هم این است که خدمات دولت و نظام را به طور شایسته به گوش مردم برسانند که مردم روزبه روز به نظام دلگرم تر بشوند.

برخی نوشته اند تاجگردون زمین خورده است!

رستمی درادامه اظهارکرد:اینکه در برخی سایت ها نوشته اند که هیچ خبری از تاجگردون نیست و وی در بحث بهداشت زمین خورده است،که اتفاقا نظر بنده این است که نماینده محترم یکی از جاهایی که خوب عمل کردند در همین بحث بهداشت و درمان بوده و از محدود نمایندگانی است که مرتب ما را برای ریزترین کارها پاسخگو می دانند و هر ماه آماری را به جهت پیگیری بیشتر امورات از ما دریافت می کنند.

شناسایی 200بیمار فشار خونی درباشت

مدیر شبکه بهداشت ودرمان باشت درادامه گفت: امسال در بحث بهداشت بالغ بر200بیمار فشار خونی جدید در سطح شهرستان شناسایی کردیم که این کار ،کار کوچکی هم نیست و جلوگیری از عوارض قلبی ،عروقی و مشکلات سکته های قلبی بیماران کار بزرگی است که در شهرستان انجام گرفته است.

رستمی افزود:در طول یکسال گذشته خانه بهداشت روستای شابهرام وسعادت آباد به بهره برداری رسیدو در آبدهگاه خانه پزشک ساخته شدکه بالغ بر90درصد پیشرفت کاری دارد ؛در روستاهای تلچگاه و نارگ موسی خانه های بهداشت با پیشرفت بالغ بر50درصد در حال ساخت هستند و بسیاری از تجهیزات پزشکی خانه بهداشت نوسازی شده اند و در این شرایط مالی که جامعه با آن روبروست شهرستان باشت کارنامه قابل قبولی دارد.

باشت رتبه یک سامانه سیب

وی درادامه تصریح کرد:در سال گذشته در سطح استان توانستیم رتبه یک سامانه سیب را کسب کنیم که این رتبه از رتبه هشت استانی به رتبه یک ارتقاء پیدا کرد و این موارد نشان می دهد که پرسنل شبکه بهداشت این شهرستان به صورت شبانه روزی در جهات ارتقای سلامت و بهداشت مردم در حال خدمت رسانی هستند اما معتقدیم که اطلاع رسانی در حدی نبوده است که مردم بداندو گاهی هم مورد هجمه های فضای مجازی قرار می گیرم که نشان از همان ضعف ما در اطلاع رسانی به مردم را دارد.

چشم انداز روشن شهرستان باشت

رستمی در ادامه افزود:چشم انداز بهداشت و درمان در شهرستان بهداشت کاملا روشن است و شاید بنده به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور هم در این مسند خدمت نباشم و عزیز دیگری جایگزین بنده شوند، اما ما به عنوان یک خدمتگزار چشم انداز روشنی را برای باشت در آینده نه چندان دور متصور هستیم.

گفتنی است بخش دوم  این گفت وگوی خبری در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها