نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مهر 1398 - 9:49
عضو سابق شورای سوم و چهارم شهرگچساران::هرچند باید توجه داشت که نقاط ضعف آقای نماینده همان تبعیض و گاها بی عدالتی است که در سیستم مدیریتی اش دیده می شود که باید هم اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حمید بخشایی ،از چهره های معروف سیاسی در گچساران در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به مهمترین نقاط ضعف عملکرد نماینده فعلی گچساران، گفت:همانطور که زبان یک سوارکار شلاق است مشخص است که زبان عده ای از مخالفین نماینده هم نقد نیست، بلکه تخریب است.

انتقاد منصفانه                           

وی افزود:اگر وجه منفی آقای نماینده را در نظر داشته باشیم به جوانب ایجابی و مثبت وی هم باید توجه کنیم،هرچند معتقدم که صادقانه و از زوایای واقعی باید به عملکرد وی پرداخته شود.

بخشایی درادامه اظهار کرد:هر فردی که به قدرت می رسد ضعف هایش نیز بیشترمشخص می شود و اول می بایست شخص نماینده را در ظرف کاربرها و تاثیراتش در جامعه شهری بررسی کنیم و نه تنها براساس سلیقه های فردی و جناحی.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد:نماینده گچساران و باشت یک شخصیت پرکار ،پرتوان و دارای پتانسیل ناشی از تجربه فراوان است که اعتبارات قابل توجهی به این شهرستان سرازیر کرده و در روستاهای اطراف هم خدمات قابل توجه و ارزنده ای ارائه داده است که این اقدامات اصلا قابل کتمان نیست.

وی درادامه گفت:در واقع رویاروی با مشکلات شهر مثل شانه زدن موهای سر نیست،اگر هم انتقادی به عملکرد شخص نماینده وارد است براساس واقعیت های موجود باید تحلیل و ارزیابی شود و جنبه معرفت شناسی درستی به خود بگیرد و نه براساس احساس ناشی از بغض و کینه.

تبعیض و بی عدالتی نقاط ضعف آقای نماینده

عضو سابق شورای سوم و چهارم شهرگچساران افزود:هرچند باید توجه داشت که نقاط ضعف آقای نماینده همان تبعیض و گاها بی عدالتی است که در سیستم مدیریتی اش دیده می شود که باید هم اصلاح شود و به قول "هِگل" صفحات صلح در کتاب تاریخ سفید است و بی تردید بی عدالتی هم نارضایتی و دشمنی را به همراه خواهد داشت.

اصلاحات و عبور از تاجگردون؟

بخشایی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات هنوز به ادعاهای اصلاح طلبی شخص نماینده معتقد هستند؟،تصریح کرد:جریان اصلاحات در شرایط فعلی به حالت نیمه جان به حیات خود ادامه می دهد و شاید طیف اصلاحات در گچساران ناهمسازی درونی با شخص نماینده داشته باشند و بخواهند از وی عبور کنند؛نمی دانم!.

این چهره سیاسی گچساران افزود:اما در شرایط فعلی مفصل بندی نماینده در گفتمان اصلاحات ،غلظت سیاسی اصلاحات را پررنگ کرده است و نماینده فعلی به عنوان بلوک قدرت در فرماسیون سیاسی اصلاحات در تقابل با اصولگرایان فعلا بی بدیل است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی براینکه چرا امروز بحث نخبه کشی و نوچه پروری در محافل سیاسی این شهرستان مطرح است؟ ،اظهارکرد:ماهیت یک جامعه شهری توسط نخبگان آن تامین می شود ،رئیس جمهور اسبق فرانسه صبحانه را برخی مواقع با اساتید دانشگاه صرف می کرد.

فاصله زیاد آقای نماینده با نخبگان

بخشایی افزود:در جوامعی که نخبگان به رسمیت شناخته نشوند ایدئولوژی تصمیم گیران یک ایدئولوژی بردگی ست،به قول فوکویاما؛کمونیست و مسیحیت مردم را به رسمیت نمی شناختند و هر دو ایدئولوژی بردگی هستند؛پس بنابراین آقای نماینده باید فاصله خود را با نخبگان کاهش دهد.

انتخاب مدیران براساس قوم گرایی

عضو اسبق شورای شهر گچساران در پاسخ به این سوال مبنی براینکه چرا در این شهرستان نسبت به برخی از چهره های توانمند اصلاحات همچون شما بی مهری می شود؟ ،تصریح کرد:انتخاب مدیران از نظر شخص نماینده بیشتر با رویکرد قوم گرایی و طایفه ای صورت گرفته است و این یک دیدگاه سنتی است.

نماینده پاسخگو باشد

وی افزود:آقای نماینده باید با رهیافت های مدرن،مدیران خود را انتخاب کند وگرنه به تاریخ آینده گچساران باید پاسخگو باشد،اگرچه احساسات و سلیقه برای خدمت به مردم باید در پرانتز قرار گیرد.

خاتمی الگوی من نیست

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی درادامه اظهارکرد:اگر بنده را به عنوان یک اصلاح طلب می دانید الگو من "خاتمی" نیست،بهتر است پرگار تفکر را بازتر کنیم و الگو من قائم مقام فراهانی و امیرکبیر است که مردم را عامل سیاست می دانست نه موضوع سیاست.

بخشایی ادامه داد:امروز مردم موضوع سیاست شده اند و از این سو به آن سو کشیده می شوند ،مردم در حد یک ابزار و شی تنزل داده شده اند و یادمان باشد زمان مثل یک گلابی فریبمان می دهد و قبل از رسیدن می پوسد،مردم زمان را از دست داده اند و نگران،آشفته، نا امید و خسته اند و بیشتر از این از احساسات پاک عشایری مردم سوء استفاده نکنیم.

وی گفت:این نکته شایسته چندین بار تکراراست که یک نماینده نمی تواند نماینده نظرات ناپخته و گذرای برخی افراد باشد ،اگر انتقادی است باید براساس معرفت شناسی و محاسبات علمی باشد،تا وقتی در سایه کنگره های گوناگون قرار داریم و در گروه و جناح های سیاسی همدیگر را می یابیم زبان ما زبان اصیل نیست،بدانیم از یک گوهریم و یک مقصد داریم.

به دنبال آبادی گچساران باشیم

بخشایی تصریح کرد:در پایان راه هم همگی به هم می رسیم ،بگذارید امروز پایان راه باشد و با همدیگر و با یک انسجام به دنبال آبادی گچساران باشیم ،ما نمی توانیم از موضع قدرت صحبت کنیم و بعد تعامل هم داشته باشیم چرا که عدم تعامل یعنی عدم توسعه و پیشرفت.

با تشکر از حمید بخشایی،عضو سابق شورای شهر گچساران  که در این گفت و گوی خبری شرکت کردند و به سوالات خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی پاسخ دادند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها