نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. شهريور 1398 - 19:35
از حواشی جلسه شورای اداری گچساران ورود یک پدر نیازمند به سالن جلسات بود که تقاضای کمک مالی برای درمان فرزندش را کرده بودکه با مساعدت معاون فرماندار به بیرن از سالن جلسات مشایعت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری گچساران با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن جلسات  فرمانداری این شهرستان برگزار شد، که در این نشست رضا غریب پور،رئیس دادگستری گچساران ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی،گفت:خدمات دولت در این ایام(هفته دولت) از سوی مسئولان بیان می‌شود که بایستی هم قدردانی شود.

عدم تکریم ارباب رجوع

وی در ادامه به تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: افراد زیادی به دادگستری رجوع می‌کنند و از عدم تکریم در برخی از ادارات و نیز بی احترامی‌های صورت گرفته به شدت گلایه دارند.

گلایه از استخدام های فله ای

 رئیس دادگستری گچساران با اشاره به موضوع استخدام‌های فله‌ای در گچساران اظهار کرد: در زمینه استخدامی‌ها و جذب نیرو افراد زیادی به ما مراجعه می‌کنند و به این موضوع نیز شکایت دارند،با توجه به اینکه یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر در بحث همین استخدامی های فله‌ای است.

ملاک و معیارم قانون است

وی تصریح کرد: من نه از چپی ها هستم و نه از راستی ها اما ملاک و معیارم قانون است،مردم از دولت ناراضی نیستند بلکه به استخدام‌هایی که صورت گرفته اعتراض دارند،که باید بستر را عادلانه فراهم کنیم تا نارضایتی در جامعه به وجود نیاید.

نارضایتی از بانک ها

غریب پور درادامه گفت: نکته دیگر اینکه بانک‌ها گر چه خدمات زیادی ارائه می‌دهند ،اما نارضایتی مردم از بانک‌ها زیاد است،افرادی به بنده مراجعه کرده و بیان می‌ کنند که چگونه یک نفر در بانک سه قسط پرداخت نکرده اما پرونده ‌ای به دادگستری ارجاع داده نشده و فردی که فقط یک قسط آن به تعویق افتاده پرونده اش به دادگستری فرستاده می‌شود.

غریب‌پور خطاب به مدیران بانک‌ها نیز افزود: اگر قرار است که پرونده قضایی برای افرادی که قسط پرداخت نمی‌کنند تشکیل شود باید یک دستورالعمل هم در این خصوص داشته باشند.

تردد خودروهای دولتی در وقت غیراداری

رئیس دادگستری گچساران با اشاره به تردد خوردهای پلاک قرمز در وقت غیر اداری نیز بیان کرد:تردد این خودروها در وقت غیر ادارای موجب می شود تا ذهنیت عمومی نسبت به نظام و خدمتگزار منفی و خدشه دار شود.

ضرورت تعامل بین دستگاه ها

وی اظهارکرد: در جلسات تودیع و معارفه سخن از تعامل در بین دستگاه‌ها به میان می آید اما تعاملی شایسته ایجاد نمی‌شود، بسیاری از نارضایتی‌ها موضوع تعامل بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها است.

همنشینی با مردم

سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب،فرمانده سپاه ناحیه گچساران  نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک هفته دولت گفت:ما باید در این هفته خدمات دولت در یکسال گذشته را تبیین کنیم، اما به نظر می رسد که همنشینی با مردم نیزخیلی اثرگذارتر باشد و اینکه برنامه ریزی کنیم و از نزدیک با مردم بنشینیم و رو در رو مشکلات آنها را حداقل گوش بدهیم شاید اثر گذار باشد در جهت اینکه مردم امیدوارتر در صحنه های نظام ،همچون گذشته بدرخشند.

وی افزود:در بحث ستاد امر به معروف و نهی از منکر قطعا ادارات ما یک پای ثابت این ستاد هستند،که باید بشتر همت کنند که این موضوع مهم در سطح ادارات و دستگاه ها نهادینه شود.

فرهنگ سازی در ادارات

نورایی نسب تصریح کرد:باید به مسئله امر به معرف و نهی از منکر توجه بیشتری کرد،هم در بخش ادارات و هم در سطح شهر به ویژه در مباحث عفاف و حجاب،که ادارات ما باید در این رویه هم پیشقدم شوند و فرهنگ سازی لازم هم باید در این زمینه صورت گیرد.

لزوم توجه به اشعار نوحه سرایان

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:در موضوع عزاداری ماه محرم نیز ذکر این موضوع بسیار مهم است که در بحث اشعار نوحه سرایان است، هر چند در عاشورا مظلومیت زیاد بود اما شجاعت ابا عبدالله علیه السلام  و یاران باوفایشان در تاریخ بی مثال است و کمتر هم به این موضوعات ورود شده است و بعضا در اشعار محلی که نوحه سرایی می شود اهل بیت(ع) را متاسفانه خیلی ذلیل نشان می دهیم که می طلبد در بحث نوحه ها و سرودها توجه کافی صورت گیرد.

  وی درادامه افزود:در بحث بازسازی واقعه عظیم غدیر خم در این شهرستان نیز از ادارات و نهادی پای کارهم کمال تشکر را دارم،اما انتظار داریم از برخی دستگاه ها که نسبت به برخی موضوعات هم بی تفاوت نباشند هر چند در این خصوص نشست ها و جلساتی با حضور فرماندارشهرستان انجام شد و مصوباتی هم صورت گرفت.

در ادامه این جلسه نیز علی خوانپایه،فرماندار گچساران  با تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار کرد: نشست شورای اداری با سه دستور کار امروز برگزار شد که هدف از تشکیل این جلسه موضوع هفته دولت و ایام سوگواری ماه محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

توجه به عفاف و حجاب

 وی افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی این است که به موضوع اسلامیت توجه خاصی داشته باشیم، ما در کشور جمهوری اسلامی در حال زندگی هستیم که بایستی به موضوع عفاف و حجاب نیز توجه خاصی شود.

خوانپایه در ادامه با اشاره به دیدار اخیر دولتمردان با مقام معظم رهبری گفت:در این دیدار مقام معظم رهبری بر دو موضوع یکی بحث مسائل فرهنگی و رونق تولید تاکید داشته است.

فرماندار گچساران درادامه اظهارکرد:ماه محرم را در پیش رو داریم که هیئت‌های مذهبی در این ایام سازماندهی شود و دستگاه‌های دولتی در زمینه تبلیغات محیطی ادارات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد:در بحث اربعین هم شهرستان گچساران از دو ویژگی خاص برخوردار است که یک وظیفه اعزام زائرین به کربلاست و دیگری هم درون شهری و خدمات رسانی به زائران و سازماندهی موکب ها و اقدامات لازم دراین خصوص است.

افتتاح پروژه ها در هفته دولت

خوانپایه در ادامه به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در هفته دولت اشاره کرد و افزود:علاوه بر افتتاح چندین پروژه در هفته دولت، پروژهای بسیار خوب و عظیم در حوزه زیربنایی و زیرساخت‌های جهادکشاورزی، آب، آموزش و پرورش که به تناوب و با توجه به نظارتی که صورت می‌گیرد این پروژه‌ها در سالجاری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها در سالجاری گفت:اولویت کار تخصیص اعتبارات به پروژهای نیمه تمام عمرانی است؛ زیرساخت‌های خوبی در سطح شهرستان در حال انجام است، که با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان، گچساران جزء شهرستان‌هایی است که مهاجرت معکوس از روستا به شهر کمتر بوده است.

نوسازی بافت فرسوده

خوانپایه به کاهش آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به نوسازی بافت فرسوده و تغییر چهره ظاهری این بافت موجب شده تا آسیب‌های اجتماعی هم در این محلات کاهش یابد؛از مجموع چهار قطعه راه ترانزیتی در استان 2 قطعه در شهرستان گچساران است که قطعه اول گچساران - بابا میدان به بهره برداری و قطعه دوم گچساران -بهبهان است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

احداث بزرگترین تونل

فرماندار گچساران اظهار کرد: احداث بزرگترین تونل در جنوب کشور با 2هزارو 600 متر طول که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است از اقدامات و زیر ساخت صورت گرفته در این شهرستان است.

خوانپایه گفت:160 میلیون متر مکعب آب به 2 حوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان تخصیص داده شده است، که طرح انتقال آب به ۵۸۰ هکتار زمین کشاورزی باباکلان که از پیشرفت خوبی برخوردار است و تا پایان سال شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن این طرح خواهیم بود.

 وی افزود: در حوزه کشاورزی 11هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است و هم‌اکنون 19 هزار هکتار از اراضی این شهرستان در دست مطالعه و اجرا است.

خوانپایه تصریح کرد:زیرساخت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان انجام شده است، که با افتتاح بیمارستان نرگسی تا پایان سالجاری سرانه تخت بیمارستانی این شهرستان از سرانه کشوری بیشتر خواهد شد.

اشتغال جوانان

 فرماندار گچساران با توجه به وجود زیرساخت‌ها در این شهرستان از دغدغه‌هایی که وجود دارد موضوع ایجاد اشتغال جوانان است‌، زیرساخت‌ها در این شهرستان مهیا شده، ظرفیت های فوق العاده و نهفته در این شهرستان وجود دارد که بایستی این ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل صورت گیرد.

وی ادامه داد:اکنون استخدام در ادارات وجود ندارد و بایستی بخش خصوصی را فعال کنیم تا اشتغالزایی به وجود آید؛ روسای ادارات اگر نمی‌خواهید مصوبات را اجرایی کنید خواهشا در این جلسات حضور پیدا نکنید تا ما تکلیف خودمان را بدانیم ، نظم و انضباط در سیستم اداری و حضور در جلسات بسیار مهم است.

نظم و انضباط در جلسات

 وی تصریح کرد:روسای ادارات ساعت تعیین شده برای حضور در جلسات را رعایت کنند و سروقت مقررحضور پیدا کنند و اگر نظم و انضباط را رعایت نکنیم چگونه می‌توانیم به ارباب رجوع خدمات ارائه دهیم.

 فرماندار گچساران خطاب به روسای ادارات بیان کرد:روسای ادارات وقت بگذارید و نباید تلفن همراه خود را خاموش و یا از دسترس خارج کنید و به مشکلات مردم بپردازید تا خدای ناکرده نارضایتی‌ها به وجود نیاید،جای تعامل و تاسف دارد که دستگاه‌های اجرایی مشکل فی‌ما بین خود را نمی توانند حل کنند.

یک پیرمرد نیازمند به سالن جلسات 

از حواشی این جلسه ورود یک پدر نیازمند به سالن جلسات بود که تقاضای کمک مالی برای درمان فرزندش را کرده بودکه با مساعدت معاون فرماندار گچساران به بیرن از سالن جلست مشایعت شد،هرچند رئیس دادگستری در سخنان خود به این موضوع نیز اشاره کرد و گفت:ما باید برای رفع تکدی گری و بیکاری سازو کاری در نظر بگیریم تا این معضلات برطرف شود.

انتهای پیام

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها