نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. شهريور 1398 - 11:18
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به مسئله مهم اطعام نیازمندان و سبک زندگی اسلامی نیز گفت:سهیم شدن اقشار نیازمند در دارائی های متمولان جامعه باعث بالا رفتن روحیه ایثار،تقویت باور به نقش وجایگاه مهم اجتماعی افراد و تحکیم احساس مسئولیت پذیری در جامعه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام محمد سعید رشیدی کیا، امام جمعه موقت گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به معیار و شاخص بودن دغدغه محرومین داشتن و تلاش برای رفع شکاف طبقاتی برای قبول مسئولیت در نظام اسلامی،گفت:اسلام دین کامل با نگرشی اجتماع محور است که دوشعار درآن هیچ جایگاهی ندارد یکی اینکه به من مربوط نیست و دیگر هم اینکه به تو مربوط نیست.

وی درادامه با اشاره به  تبیین قرآنی و روایی سنت حسنه کمک به نیازمند، ایثار و از خود گذشتگی در جامعه،افزود:از دلائل وجود چنین دیدگاهی دراسلام توجه فوق العاده قرآن و اهل بیت علیهم السلام به مسئله اداره امور نیازمندان جامعه است.

رشیدی کیا در ادامه اظهارکرد:بنابراین آحاد آن را(محرومان و نیازمندان) حضرت زین العابدین علیه السلام عیال خداوند می داند و بدیهی است که تامین هزینه خانواده(عیال)برعهده بزرگ خانواده اعم از پدر یا هر فرد نان آوری است و چون آفریدگان همه عیال خداوندند تامین نیازهای مادی و معنویشان برعهده خداست.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:خداوند دربرآورده کردن نیازافراد تحت تکفلش ناتوان و دست بسته نیست منتها از باب لطف و برطبق اقتضای زندگی اجتماعی افراد بشر ،تک تک افراد جامعه را دراین امر مهم سهیم قرار داده وبا زبانی رسا دو بار در کلام وحی فقرای جامعه را در اموال و دارائی های متمولان سهیم می دانند.

وی درادامه با اشاره به مسئله مهم اطعام نیازمندان و سبک زندگی اسلامی نیز گفت:سهیم شدن اقشار نیازمند در دارائی های متمولان جامعه باعث بالا رفتن روحیه ایثار،تقویت باور به نقش وجایگاه مهم اجتماعی افراد و تحکیم احساس مسئولیت پذیری در جامعه خواهد شد.

رشیدی کیا در ادامه با اشاره به بیان سیره اهل بیت علیهم السلام در کمک به نیازمندان و اطعام فقرا و ایتام،تصریح کرد:اهل بیت علیهم السلام به عنوان دریافت کنندگان،حافظان و مجریان قوانین الهی خود اول عامل به این سنن بوده و هستند که نمونه بارز آن درجریان اطعام سه روزه خانوادگی حضرت امیرالمومنین علیه السلام،حضرت زهراسلام الله علیها و فرزندان مکرمشان است که از حد کرم و بخشش گذشت و به سرحد ایثار نائل شد که همان گذشت درحال نیازمندی است.

امام جمعه موقت گچساران افزود:دریافت مدال شرافت ابرار توسط این خانواده مومن به قضا و قدر الهی درچنین قضیه ای نشان دهنده اهمیت ویژه جایگاه اطعام فقرا و محرومین و مواظبت برامرار معاش روزانه آنهاست خداوند همگان را به تبعیت از این سیره حسنه موفق بدارد.

وی درادامه اظهارکرد:بنابراین همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنیم تا بخشی از مشکلات تهیدستان و محرومان جامعه مرتفع شود.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها