نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. تير 1398 - 12:14
رئیس منابع طبیعی گچساران:دقایقی پیش آتش در مناطق "دهبیز" و "کیزبال" از ارتفاعات منطقه مارین گچساران نیز شعله ورشده است و نیروهای مردمی و دیگر گروه ها در حال مهار این آتش سوزی هستند،خوشبختانه هیچگونه خسارتی به مزارع و باغات روستاییان وارد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آتش‌سوزی گسترده کوه‌ها و ارتفاعات روستای مارین به دلایلی که هنوز مشخص نشده همچنان ادامه دارد و پوشش متمرکز گیاهی و جنگلی متراکم این روستا سرعت و وسعت آتش‌سوزی را بیشتر کرده است.

تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و نیروهای مردمی ،منابع طبیعی و دیگر نهادها و انجمن های دوستداران محیط زیست گچساران در منطقه حضور دارند، اما گرمای هوا، خشک شدن پوشش گیاهی متراکم در روستای مارین کار مهارآتش سوزی را با سختی روبرو کرده است.

با توجه به موقعیت جغرافیای پوشش گیاهی و جنگلی روستای مارین و اتصال آن به پوشش متراکم دیگر مناطق از جمله روستای دیل این احتمال وجود دارد که اگر آتش‌سوزی هر چه زودتر مهار نشود؛ گستره آتش‌سوزی به این مناطق نیز سرایت کرده و نیز فاجعه‌بار شود.

فرهام جلیلی،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص،گفت:متاسفانه این آتش سوزی در عصر روز گذشته صورت گرفت که در ساعت 22شب گذشته نیز مهار شد.

وی افزود:اما آتش مجدد دقایقی پیش در مناطق "دهبیز" و "کیزبال" از ارتفاعات منطقه مارین گچساران نیز شعله ورشده است و نیروهای مردمی ، محیط زیست ، منابع طبیعی و دیگر گروه ها در حال مهار این آتش سوزی ها هستند.

جلیلی تصریح کرد:خوشبختانه در حال حاضر خسارتی به مزارع و باغات روستاییان وارد نشده است،اما بدلیل سخت گذر بودن و نیز گرمای هوا و پوشش گیاهی متراکم منقطه کار مهار آتش سوزی ها را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس منابع طبیعی گچساران گفت:امیدوارم با تلاش نیروهای مردمی و دیگر نهاد عملیات مهار آتش سوزی ارتفاعات روستای مارین گچساران تا عصر امروز به نتیجه برسد.  

انتها پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها