نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. تير 1398 - 14:42
امام جمعه گچساران گفت:اهل قلم واقعی به عنوان دیدبانان جامعه نزد مردم عزیزند و لذا برخی ها قلم هم می زند اما این قلم مثل گلوله است و ویران می کند و می سوزاند و چنین قلمی باید بشکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی ،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام در خصوص شأن و منزلت تقوا گفت:امام صادق علیه السلام فرمودند" که از خداوند اندکی هم که باشد هم بترسید و در میان خود و خدای خود پرده ای هرچند نازک هم که باشد باقی گذارید"،چرا که تقوا راه رسیدن به بهشت و دوری از آتش جهنم است.

وی افزود:امروز 14تیرماه مصادف است با ربوده شدن تعدادی از عزیزان نظام جمهوری اسلامی ایران، سردارحاج احمد متوسلیان ،سید محسن موسوی،تقی رستگار وکاظم اخوان که این عزیزان در بیروت به دست عناصر صهیونیستی ربوده شدند و 37سال از این ماجرا می گذرد و اطلاعی از این عزیزان هم در دست نیست.

پای غده سرطانی اسرائیل در میان است

خطیب جمعه گچساران درادامه تصریح کرد:رژیم غاصب صهیونیستی جنایت ها و خیانت های بزرگی در حق مسلمانان و مخصوصا ملت بزرگ ایران انجام داده و این رژیم جعلی عامل اصلی مشکلات بین المللی و اسلامی است و هر جای این دنیا که تجاوز و خونریزی جریان دارد پای این غده سرطانی در میان است.

قلم باید در مسیرقرآن و خدمت به بشریت باشد

صفایی تصریح کرد:امروز هم روز قلم نام گرفته است و این روز را هم به اهل تبریک عرض می کنیم؛چرا که قلم مقام بزرگی در اسلام و قرآن دارد و خداوند به قلم قسم یاد کرده است و قلم حرمت دارد و البته آن قلمی که در مسیر خدا باشد و در مسیر اسلام و در مسیرخدمت به بشریت و بیان دغدغه های مردم باشد.

وی افزود:این قلم شایسته است و آن کسی که این قلم را بدست می گیرد شایسته احترام است و اهل قلم واقعی به عنوان دیدبانان جامعه نزد مردم عزیزند و لذا برخی ها قلم هم می زند اما این قلم مثل گلوله است و ویران می کند و می سوزاند و چنین قلمی باید بشکند.

امام جمعه موقت گچساران گفت:هستند افرادی که برعلیه اسلام و قرآن قلم می زنند و هستند افرادی که علیه مردم و انقلاب اسلامی قلم می زنند که بشکند چنین قلم هایی و بکشید چنین دست هایی.

صفایی تصریح کرد:روز  پنجم ذیقعده روز  تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است ،در دهه کرامت قرار داریم که این ایام را تبریک و تحنیت عرض می کنیم، روایت داریم که فرزندانمان را بر حب پیامبر اکرم (ص)،حب اهل بیت علیهم اسلام و حب تلاوت قرآن توصیه و سفارش کنیم.

کودتای نافرجام آمریکایی ها

خطیب حمعه این هفته گچساران اظهارکرد:روز 18تیرماه هم روز توطئه آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه در سال 59شمسی بود که کودتای نافرجام نقاب نام گرفت، باقیمانده افسران رژیم شاهنشاهی بدستور مستکبر عالم ،بنا شد که کودتایی انجام دهند و هدف آنها هم جماران بود؛ اما خداوند خواست که امام و این انقلاب بماند و نقشه استکبار لو رفت و دشمنان به هدفشان نرسیدند.

صفایی تصریح کرد:این انقلاب یک حامی بزرگ و قوی دارد و آن هم خداوند عالم است و آن روز خواهد رسید که دستاوردهای این انقلاب و این نظام اسلامی با ندای "الله اکبر"برتمام نقاط عالم به اهتزاز در خواهد آمد.

امام جمعه گچساران در ادامه افزود:در هفته ای که گذشت مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج فرمایشات مهمی ایراد فرمودند که در واقع یکی از فروع دین ما مسئله حج است و حج دستور خداوند است و هیچ کس نمی تواند جلوی حجاج را بگیرد.

محروم از حج

وی افزود:این حکام نالایق سعودی بوده اندکه بارها مانع حجاج شده اند و امروز هم خیلی از کشورها محروم از حج هستند و آل سعود به عنوان دست نشانده آمریکا عامل به این کارند و حکام خبیث آل سعود همچنان با اسرائیل در حال ساخت و پاخت هستند.

صفایی تصریح کرد:رهبری در این دیدار فرمودند که برخی می گویند که حج را سیاسی نکنید یعنی چه که حج را سیاسی نکنیم چرا که ایجاد وحدت یک امر سیاسی است و دفاع از مظلوم ، ملت فلسطین ، دنیای اسلام و یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم واجب است و برائت از مشرکین یک فریضه است.

ضرورت وحدت در امت اسلام

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:مسئله وحدت مهم است و سالی یکبار مسلمانان عالم دور محور خانه کعبه جمع می شوند و شعار مشترک همه این ها "لا الله الا الله"  و" محمد رسوال الله "است،وحدت امت اسلامی اگر شکل بگیرد هیچ قدرتی جوابگوی مسلمانان نخواهد بود.

وی افزود:حیف که دشمنان بین مسلمانان اختلاف انداخته اند و عده ای را به اسم عرب و عجم،عده ای را به رنگ سفید و سیاه و عده ای را به اسم شیعه و سنی و ... اما آن عنصری که مهم است اینکه مسلمانان باید دست وحدت و نیز برائت از مشرکین داشته باشند.

صفایی تصریح کرد:خداوند از مشرکین بیزار است و برائت از مشرکین یک دستور خدایی است و در زمان ملک فهد سعودی حجاج ایرانی در خود مکه مکرمه راهپیمایی برائت از مشرکین بلند می کرند و فریاد "مرگ بر آمریکا" می گفتند .

شعارعلیه آمریکا

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:در راس همه مشرکین، آمریکایی جنایتکار است ،اینکه بگویید برعلیه آمریکا شعار ندهید یک اقدام شیطانی است و از خواسته های رژیم سعودی است و امروز اسلحه های آمریکا توسط رژیم سعودی خریداری می شوند و بر سر مردم مظلوم مسلمان همچون یمن ریخته می شود و روزی خواهد رسید که پیروزی مردم یمن رخ خواهد داد و حکام سعودی نابود خواهند شد.

گفتی است حجت الاسلام "محمد سعید رشیدی کیا" بین الصلاتین به عنوان دومین امام جمعه موقت گچساران نیز معرفی شد.

انتهای پیام

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها