نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. خرداد 1398 - 20:24
چرا باید کارگری به خاطر خالی بودن سفره اش سر شرم روبروی خانواده خود فرود آورد؟، به آن دلیل که بودجه ای که حقش را باید از آن دریافت کند در محلی دیگر هزینه برنامه های جشن و افتتاحیه می شود؟.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کارگران سد چمشیرگچساران طی ۱۲ ماه گذشته بارها صدای اعتراض و مطالبه خواهی خود را به گوش مسئولان رسانده اند و در چند روز گذشته هم برای پرداخت معوقات خود در فرمانداری گچساران برای چندمین بار تجمع اعتراضی کردند.

این درحالی است که غلامرضا تاجگردون ،نماینده  گچساران و باشت در نامه ای به وزیر نیرو نسبت به پرداخت نشدن ۱۰ ماه حقوق معوق کارگران سدچمشیر واکنش نشان داد که متن نامه تاجگردون به وزیر نیرو به شرح زیر است:
بسمه تعالی
برادر گرامی جناب دکتر اردکانیان
وزیر محترم نیرو
با سلام و احترام
پیرو مذاکرات قبلی در خصوص وضعیت مالی پرداختی حق الزحمه کارگران زحمتکش سد چمشیر در گچساران باتوجه به تلاش برای رفع مشکلات مالی از طریق شورای اقتصادی، بانک مرکزی و تامین اجتماعی، علی رغم قول های اعلامی نه تنها اقدام بایسته نشده بلکه بدلیل بی توجهی، نگرانی کارگران زحمتکش و خانواده های محترمشان را فراهم کرده است.

ضمن تذکر مجدد مبنی بر برخورد با عوامل ذیربط خاصه شرکت آب نیرو در بی توجهی به حل مشکل، انتظار حل سریع و فوری مشکل پرداخت حقوق کارگران که قریب به یکسال است حقوق خود را دریافت نکرده اند را داشته و ترتیبی اتخاذ نمایید این مشکل تکرار نگردد.

بدیهی است هرگونه بحران و حادثه نامناسب در حوزه انتخابیه ناشی از این نگرانی، مسئولیتش متوجه مسئولین آب نیرو خواهد بود.
 

البته برخی هم در فضای مجازی در واکنش به عدم پرداخت معوقات کارگران سد چمشیر اینگونه نوشتند:اینجا اما سوالی که پیش می آید و هر ذهنی را درگیر خود می کند و اگر نکند باید به سلامت آن ذهن شک کرد، این است که چرا باید کارگری به خاطر خالی بودن سفره اش سر شرم روبروی خانواده خود فرود آورد؟، به آن دلیل که بودجه ای که حقش را باید از آن دریافت کند در محلی دیگر هزینه برنامه های جشن و افتتاحیه می شود؟.

کارگران سد چمشیر گچساران در اوج مشکلات اقتصادی و گرانی حاصل از بی تدبیری برنامه ریزان اقتصادی، نزدیک به یکسال است که از دریافت حقوق خود محروم هستند و از آن سو جریان سرمایه دار در راس با اطلاعیه ای همراه با زرق و برق در تدارک تبلیغاتی هستند که ادعا می کنند با افتتاح یک پارک محله ای، شما را از شهروندی درجه دو که خود بوجود آورنده آن هستند، نجات دهند؟.

بیانیه نوشتن و دم از عدالت برای مسئولین زدن، تلف کردن گرانبهاترین چیز یعنی وقت است! پس زمان آن است که شما به خود آیید تا تغییر دهنده سرنوشت خود و آن برادرانی که به خاطر خودخواهی ها اسیر جابه جایی بودجه ای شده اند که در جای دیگر هزینه میلیاردی می شود، باشیم.

گفتنی است تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن ۱۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر ، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید۲۸۲مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.سدونیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می شود.

 

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها