نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. خرداد 1398 - 13:24
مدیربهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: تا هفت روز دیگر سد کوثر این شهرستان به طور کامل پر و در نتیجه رهاسازی آب ذخیره پشت سد آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اکبر خدری،مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران دراین خصوص ،گفت: سد کوثر تا ۴ میلیون متر مکعب آب ظرفیت دارد تا به طور کامل پر شود درحالی که چنین اقدامی نخواهیم کرد تا که سد سرریز شود.

وی افزودهرچند تا هفت روز دیگر سد کوثرگچساران به طور کامل پر خواهد شد و ما درادامه رهاسازی آب ذخیره پشت سد را در همین مدت ذکر شده آغاز خواهیم کرد.

مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: این رهاسازی تقریبا با دبی ۵ الی ۶ متر مکعب آغاز خواهد شد و اگر این میزان باز هم نتوانست آب را کنترل کند به صورت پله ای این دبی افزایش خواهد یافت.

خدری افزود: حجم نرمال ذخیره آب پشت سد کوثر ۵۸۰ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر این میزان به ۵۷۷ میلیون متر مکعب رسیده است؛از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بالغ بر ۳۶۶ میلیمتر مکعب آب پشت سد کوثر ذخیره شده است.

وی اظهارکرد: باید توجه داشت که از ابتدای سال آبی تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب سد کوثرهاسازی شد که درهمین مدت  ۱۴۷ میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی، شرب، صنعت و زیست محیطی تأمین شده است.

 مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد:از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۷۷ میلی متر بباران در سد کوثر به ثبت رسیده است که  تراز نرمال این سد ۵۹۴ متر بوده که از ابتدای سال آبی تا کنون ۳۱ متر این تراز افزایش پیدا کرده و به ۶۲۵ متر هم رسیده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها