نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. خرداد 1398 - 9:06
تاجگردون:نشست‌هایی با بازاریان داشته ایم و انتظار است در این خصوص همکاری شود ، بازار شهرستان تازه در حال جان گرفتن است و در حال حاضر مهمترین دغدغه رکود در بازار است، چرا که بازار ما امروز دچار رکود شده و انتظار می‌رود تصمیم کلی در این خصوص نیزگرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران با حضور نماینده گچساران، مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد، شهردارگچساران و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد که درابتدای این نشست علی خوانپایه ،فرماندار گچساران اظهارکرد:  انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود ،اصناف این شهرستان خود بتوانند در زمینه کنترل بازار دقت کافی را داشته باشند و در بحث گرانفروشی می‌طلبد که اصناف خود نظارت بیشتری به خرج دهند.

قیمت های متفاوت در بازار گچساران

وی افزود:متاسفانه در بازار شاهد قیمت‌های متفاوت هستیم و چنانچه مشاهده می‌شود همین میوه در بازار بهبهان به قیمت ارزان‌تر نسبت به بازار گچساران به فروش می‌رسد و چرا امروز می‌گویند در بازار بهبهان انصاف بیشتر است که می‌طلبد که همه دست در دست هم دهیم تا مردم در این شهر متضرر نشوند.

رکود در بازار گچساران

 خوانپایه تصریح کرد: باتوجه به اجرای چندین پروژه در گچساران و همچنین بهسازی خیابان شهید بلادیان، بازار گچساران دچار رکود شده که از اداره مالیات شهرستان انتظار می‌رود در خصوص اخذ مالیات از اصناف و کسبه تخفیف ویژه‌ای صورت دهد.

وصول 210میلیارد مالیات درگچساران

در ادامه این نشست نیز محمد علی غفاری ،مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمدبیان کرد:210 میلیارد ریال مالیات سال گذشته از شرکت ها و صاحبان مشاغل در گچساران وصول شدکه از این میزان مالیات ۱۷۰ میلیارد ریال از شرکت ها و ۴۰ میلیارد ریال از مشاغل در این شهرستان وصول شد.

70درصد مشاغل استان مالیات نمی پردازند

وی افزود:هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی است، ۷۰درصد مشاغل حقیقی استان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود اما این اشخاص درصورت ثبت نکردن اظهارنامه مالیاتی مشمول جریمه و پرداخت مالیات خواهند شد.

غفاری تصریح کرد:همکاری با فعالان اقتصادی اولویت کار ماموران مالیاتی است و واحدهای کسب وکار ضمن پر کردن اظهارنامه مالیاتی بایدبرای شفافیت وعدالت مالیاتی دفتر حساب وکتاب داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلیه و بویراحمد اظهارکرد: از حسن نیت واعتماد وتعامل اتاق اصناف وبازار نسبت به ممنوعه مالیاتی تقدیر می کنم و  هرگونه تعدیل وبخشودگی مالیاتی براساس قانون خواهد بود و عدول از قانون برای ماموران مالیاتی ممکن نیست همانطور که اجحاف مالیاتی پذیرفته نیست.

ثبت اظهارنامه مالیاتی

 وی درادامه تصریح کرد:اشخاص حقیقی تا پایان خرداد و اشخاص حقوقی تاپایان تیرفرصت دارند نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات سال ۹۷خود در سامانه مالیاتی اقدام کنند و اگر فعالان اقتصادی نسبت به اظهار نامه مالیاتی اقدام نکنند ازمعافیت های مالیاتی محروم ومشمول جریمه خواهند شد.

احضار30کارمند امور مالیاتی توسط بازرسی

غفاری تصریح کرد:سال گذشته مبلغ ۱۷ میلیارد تومان مالیات دریافت کرده ایم که 30 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شد، ما همواره کمک کرده ایم به گونه ای که ۳۰ نفر از همکاران ما هم اکنون توسط سازمان بازرسی احضار شده‌اند.

نفت نباشد شهرداری‌ توان پرداخت حقوق را ندارند

وی افزود:ما باید پاسخگوی نهادهای نظارتی نیز باشیم، شهرداری نیز به ما نامه در خصوص حقوق کارکنان خود داده است و ما باید بگوییم اگر شرکت نفت نباشد شهرداری‌ها توان پرداخت حقوق را ندارند.

شاهد رکود در بازار گچساران هستیم

غلامرضا تاجگردون نیز در ادامه این نشست گفت:گچساران از حیث پرونده‌های مالیاتی ، وجود صنعت نفت و بازار؛ ویژگی های خاص خود را دارد و در این میان بازاریان نیز انتظاراتی را دارند که با توجه به اجرای چندین پروژه در سطح شهرستان از جمله بهسازی خیابان بلادیان شاهد رکودی در بازار بوده‌ایم که می‌طلبد امور مالیاتی در این زمینه همکاری لازم را مساعدت کنند.

وی افزود:نشست‌هایی با بازاریان داشته ایم و انتظار است در این خصوص همکاری شود که بازار شهرستان تازه در حال جان گرفتن است و در حال حاضر مهمترین دغدغه رکود در بازار است، چرا که بازار ما امروز دچار رکود شده و انتظار می‌رود تصمیم کلی در این خصوص نیزگرفته شود.

حق پیشه وری مشکل بازار گچساران

تاجگردون اظهارکرد:برای ایجاد بازارچه و بازارماهی‌فروشان با شهردار صحبت هایی داشته و تصمیماتی خوبی گرفته شده است که یکی از مشکلات دیگر بازار گچساران حق پیشه‌وری است که از سوی شهرداری از آنها دریافت می‌شود.

نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت:سوال من امروز این است این مبلغ برپایه چه مبنایی دریافت می‌شود؟وبهتر است در این خصوص به جهت کمک به بازار گچساران تصمیمات جدی گرفته شود.

وی در ادامه در پاسخ به اداره امور مالیاتی که بیان داشت سازمان بازرسی اجازه تخفیف‌های مالیاتی را نمی‌دهد، گفت: فرماندار شهرستان نشست با سازمان بازرسی امور مالیاتی و بازاریان را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها