نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. خرداد 1398 - 13:07
رئیس منابع طبیعی گچساران گفت:8مورد از 10 آتش سوزی این شهرستان براثر صاعقه بوده که متاسفانه در این آتش سوزی ها 90هکتار از مراتع و اراضی این شهرستان در مناطق مختلف طعمه حریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فرهام جلیلی،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبر تحلیلی در خصوص آتش سوزی های اخیر در این شهرستان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع و اراضی این شهرستان  رخ داده که این آتش‌سوزی ها بیشتر در مناطق بی‌بی حکیمه، تنگ دیل، باباکلان،سیس پنج، و در روستاهای آب‌توت، بن‌پیر ، خنگ بنار ، آبگرمو، نیز مناطق امامزاده اسماعیل و کوی کارکنان دولت بوده است.

 وی افزود:8مورد از این آتش سوزی ها براثر صاعقه به وقوع پیوسته که دو مورد دیگر در حال بررسی است ،  متاسفانه در این آتش سوزی ها از ابتدای سال جاری تاکنون  90 هکتار از مراتع و اراضی این شهرستان در مناطق مختلف طعمه حریق شده است.

جلیلی تصریح کرد:بیشترین آتش سوزی درمناطقی همچون روستای خنگ‌بنار، منطقه آبگرمو، امامزاده اسماعیل و ارتفاعات کوی کارکنان دولت گزارش شده است.

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران درادامه  با اشاره به آتش سوزی ارتفاعات کوه خامی نیز افزود: از شب گذشته تاکنون بخشی از مراتع و ارتفاعات کوه خامی در این شهرستان طعمه حریق شده است که این آتش سوزی به دلیل صاعقه و نیز وزش باد شدید به وقوع پیوسته است.

وی اظهارکرد:البته لازم به ذکر است که در حال حاضر این آتش سوزی ها به طور کامل مهار شده است و شاهد چند سورتی پرواز بالگرد نیز در ارتفاعات خامی بودیم و تنها برای اطمینان و جلوگیری از حریق احتمالی 13نیروی منابع طبیعی با امکانات و تجهیزات لازم در منطقه "سیس پنج" و نیز ارتفاعت کوه خامی به صورت آماده باش حضور دارند.

جلیلی درادامه تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به جهت اعزام بالگرد به منطقه و نیز نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، انجمن سبزگامان و دیگر نیروهای مردمی که به جهت مهار آتش سوزی ها کمال همکاری را داشتند به نوبه خود تشکر و قدردانی می کنم

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها