نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. خرداد 1398 - 19:26
بقای تاجگردون را باید در انتخابات آتی با توجه به موج روزافزون نارضایتی در قبال بیکاری ، تبعیض در استخدامها و … در راه انداختن چنین بازی هایی دانست ، اما خود او به خوبی می داند که نمی تواند از سوالات مردم در قبال تبعیضها و بیکاری و ویژه خواریها ودیگر موارد به راحتی فرار کند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ارسالی مخاطب_اخیرا یک بازی فوتسال بهانه ای شد برای پروژه تقابل کلیت ترک و لر و نتیجه بازی دو تیم (ماکان و شهدای قشقایی ) را شکست همه قشقایی جلوه دادند. در این وجیزه سعی بر آن است که به چرایی پیرامون انتشار مقاله (شکست همه قشقائی در برابر همه لر ) به قلم بهنام عکاشه بپردازیم .

تحلیلگران بر این اعتقادند که تاجگردون هر وقت خود را تحت فشار افکار عمومی به جهت عدم پاسخگویی در قبال خیل عظیم جوانانی که در هفت سال گذشته به آنها وعده اشتغال داده است و … بداند با راه انداختن یک بازی رسانه ای سعی در به انحراف کشیدن اذهان عمومی دارد . بنابراین ارائه چنین مقاله ای از سوی یک روزنامه گار نزدیک به تاجگردون و بازنشر آن از سوی رسانه های نزدیک به ایشان به بهانه یک مسابقه فوتبال را می توان از دو منظر بررسی کرد :

۱- بر هیچ کس پوشیده نیست که در چند هفته اخیر و با جدی شدن تحرکات یکی از رقبای انتخاباتی وی در حوزه بویراحمد که تاجگردون آن را حیاط خلوت خود قلمداد می کرد و آرای آن منطقه را در سبد خویش منظور می کرد ولی اکنون معادلاتش را برهم خورده می بنید و از طرفی ریزش های روزانه آرای وی در منطقه باشت و باوی و پیوستن به کمپین دیگر رقبای وی در آن منطقه ، برای التیام روحیه هواداران خویش و همچنین منحرف نمودن اذهان نیاز به یک تنفس مصنوعی ولو کوتاه مدت دارد .

۲- قشقاییها در انتخابات آتی قطعا مثل همیشه با عنوان یک ضلع انتخابات اثرگذار هستند ، با توجه به سرمایه گذاری تاجگردون و نگاه صرف ابزارگونه ( تعرفه رای ) به آنها از چند سال گذشته تاکنون ، این مساله نیز دور از ذهن نیست که این مطلب با هماهنگی کامل اتاق فکر مشترک نگاشته شده باشد و واکنش صوری و واهی چند نفر از حامیان قشقایی منتسب به تاجگردون در قبال این مقاله نیز بخشی از این پازل باشد ، چرا که نویسنده این مطلب را شاید با جرات بتوان گفت جز بهترین خبرنگاران این استان است و این امر بر کسی پوشیده نیست .

این مقاله را بدون تردید نمی توان یک نوشته و برداشت ساده بر مبنای یک مسابقه فوتبال بین دو تیم ( ماکان و قشقایی ) در جام رمضان تلقی کرد ، چرا که باید فراتر از آن را دید و بی شک نویسنده محترم این مقاله با حساب کامل واکنشهای احتمالی آن را به رشته تحریر درآورده است ، واکنشهایی که همانگونه که مدنظر اتاق فکر نماینده بود در فضای مجازی غالبا در قالب دفاع از قوم قشقایی و … و با چاشنی ادبیات انتقاد گونه و حتی گاها توهین آمیز به نویسنده مقاله و آن هم توسط قشقاییهای نزدیک به نماینده بوده است !!.

اما همانگونه که در سطور پیشین گفتیم نویسنده مقاله همیشه در نوشته هایش حساب شده کلمات را انتخاب می کند و این حاصل بیش از پانزده سال فعالیت رسانه ای وی است ، پس با اطمینان خاطر می توان گفت نویسنده محترم حامل پیامی از سوی تاجگردون به قشقایی ها است. نویسنده آنالیز فوتبال انتخابات گچساران را اینگونه به پایان می برد : ( حالا قشقائی بازی های دیگری پیش رو دارد و می داند برای افتخار حتما نباید نام قشقائی را یدک بکشند که لیدرهای ترک زبان مجبور باشند بگویند << قشقائی … >> قشقائی باید باور کند اقلیت نمی تواند رفتار اکثریت داشته باشد . برای بزرگی باید تیمی خوشنام را انتخاب و برای او جنگید و تشویق کرد . ) 

این پایان مقاله را می توان همان پیامی دانست که تاجگردون می خواهد به جامعه قشقایی القا کند که در اقلیت هستند و بهتر است به جای وارد کردن کاندیدای ترک زبان در انتخابات آتی به دنبال جنگیدن برای تاجگردون و تشویق وی باشند ، امری که در درون قشقایی نیز برخی ها منویات وی را در این راستا به خوبی پیش می برند .

بقای تاجگردون را باید در انتخابات آتی با توجه به موج روزافزون نارضایتی در قبال بیکاری ، تبعیض در استخدامها و … در راه انداختن چنین بازیهای فوتبالی دانست ، اما خود او به خوبی می داند که نه آن چند لیدرخودخوانده !! می توانند برای بدنه اجتماعی قشقایی تصمیم بگیرند که اجازه ندهند کسی از قشقاییها کاندیدا شود و نه خود جناب تاجگردون می تواند از سوالات مردم در قبال تبعیضها و بیکاری و ویژه خواریها و … به راحتی فرار کند .

پس این بازی شاید سوت آغاز آن را جناب تاجگردون به صدا درآورده باشد ولی نتیجه مطلوب شاید به مذاقش خوش نیاید ! جناب تاجگردون حال که به آنالیز فوتبال علاقه دارد حتما شنیده است به قول قدیمی ها که : ( زمین صاف است و توپ هم گرد ) پس جناب تاجگردون مواظب دروازه ات باش !!. 

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

تاجگردون همان راهی را رفت و می رود که اسلاف این منطقه در مجلس کردند .توهین به شعور و عدالت و درک و شهروندی و قبیله و...و نگاه ابزاری ایشان به این ارزش ها بر هیچ کس پوشیده نیست .تحصیل کرده ها عملکرد ناروا ی تاج گردون را هر گز فراموش نمی کنند .یکتازی با پول و ثروت و باند و...پایان یافته است .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها