نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. خرداد 1398 - 22:10
انتظار می رود جناب نماینده وحامیان وی از اجرای قانون در گچساران توسط یک شهردار جوان ،پرانرژی و قانونمندخوشحال باشند نه برای عدم همسویی چشم انتظار هر فرصتی برای تسویه حساب باشند تا شاید تنها غیرمطیع را نیز به جرگه بله قربان گویان حاج غلام تبدیل نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،برنامه هنری و مذهبی شب های عاشقی در ماه مبارک رمضان از سوی شهرداری گچساران در حالی کنسل شد که برگزار کنندگان این مراسم گفته اند:قرار بود  به مدت ١٥ شب برنامه های هنری و مذهبی جهت ايجاد نشاط معنوی بعد از افطار در گچساران برگزار شود که تنها ساعاتی پيش از افطار در حالی كه مجوز اجرای اين ويژه برنامه ها توسط اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي و فرمانداری اين شهرستان صادر شده بود با حضور جمعی از پرسنل شهرداری در محل برگزاری اين مراسم و ايجاد ممانعت در برگزاری اين مراسم ،از سوی شهرداری این شهر كنسل شد.

هرچند مسئول روابط عمومی شهرداری گچساران در این خصوص گفته است که طبق قانون برای اجرا و برگزاری هر گونه برنامه ای در فضای عمومی یک شهر که متعلق به شهرداری است، باید مجوزات لازم از سوی شهرداری اخذ شود.

احمد روانبخش درادامه افزوده است که برگزار کنندگان این برنامه فرهنگی بدون هرگونه هماهنگی با شهرداری گچساران قصد اجرای برنامه فرهنگی در فضای عمومی شهری را داشتند که از این کار ممانعت به عمل آمد.

روانبخش ادامه داد که انجام هرگونه فعالیت در فضاهای یک شهر باید با هماهنگی شهرداری باشد و طبق قانون باید مجوزات لازم برای اجرای هر برنامه ای در فضای شهری را شهرداری بدهد.

وی در پایان گفته است که برای نمونه یکی از هیأت های مذهبی شهر با مجوز و هماهنگی شهرداری این شهر اقدام به برگزاری مراسماتی در گلزار شهداء را داشتند که اتفاقأ از سوی شهرداری هم کمک مالی و تبلیغاتی به این هیأت برای اجرای برنامه کردیم و این نشان از علاقه مجموعه شهرداری به برنامه های فرهنگی است.

این درحالی است که رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران نیز به این مسئله واکنش نشان داد و اظهارکرد: درخواست موسسه فرهنگی امید ملت زاگرس برای اجرای برنامه فرهنگی مذهبی شبهای رمضان در پارک میدان فردوسی قانونی وبر مبنای روال شکل گرفته و به شهرداری هم مکاتبه شد ولی پاسخی مبنی بر موافقت و یا مخالفت داده نشد.

 وی افزود: چنانچه نظری دراین خصوص داشتند می بایست مکتوب به ما اعلام می شد و عجیب است که شهرداری به جای مشارکت در برنامه های فرهنگی برای شهروندان از برگزاری این برنامه ها ممانعت می کند.

نوروزی ادامه داد: انتطار می رفت با برنامه فرهنگی و مجریانش به شکل دیگری برخورد شود نه مامورین سد و معبر شهرداری اقدام به جمع کردن یک برنامه فرهنگی کنند.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: بنده از مسئولین بالاتر به ویژه فرماندار محترم تقاضامندم به شکل مطلوب وارد عمل شوند تا اینگونه برخوردها باب نشود.

نوروزی گفت: بدون شک عدم پاسخگویی به مطالبه عمومی شهروندان به ویژه مطالبات فرهنگی درپستوهای نا آگاهی و عدم آشنایی به شرح وظایف آن هم در دستگاه بزرگی مثل شهرداری عواقب خطرناکی خواهد داشت.

نوروزی در پایان گفت: امیدوارم با گفتگو و هم اندیشی درخدمت همه جانبه به شهروندان عزیز دستانمان باهم به حرکت درآید نه علیه همدیگر حرکت کنیم ، چرا که زیانش نصیب شهروندان خواهد شد.

این درحالی است که برخی  در فضای مجازی هم در واکنش به این موضوع نوشته اند:دراینکه جامعه این روزها در پی تحریم وفشارهای ظالمانه اقتصادی برای دورشدن از این فضاها نیاز به تزریق روحیه امید و نشاط دارد شکی نیست و بایستی قدردان کسانی بود که در این مسیر تفکر و برنامه ای قابل قبول برای ارائه کردن را دارند، اما نباید فراموش کرد فرا قانونی گام برداشتن و عدم توجه به قانون می تواند در آینده آسیب های جدی برساختار اجتماعی جامعه وارد کند که با هیچ خوشی و شادی چند دقیقه نتوان اثر آن را از یاد برد.

نکته قابل تامل و تاسف در جبهه گری ها نسبت به موضع شهرداری گچساران را می توان با نگاهی اجمالی به پست های منتشر شده از سوی حامیان نزدیک نماینده مردم کچساران وباشت در مجلس دید،حمله همه جانبه با محوریت یک جمله که نمی توان در آن کینه های قدیمی از شهردار را پنهان کرد.

آنها ناراحتی خود از اقدام شهردار در مخالفت با الصاق آرم یک پیمانکار بر روی دیواره های شهر در یک محله گچساران را سرتیتیر خود کردند تا از این فرصت برای تسویه حساب با شهردار جوان که این روزها بله قربان گوی نماینده نیست، انتقام بگیرند.!

کافی است سری به صفحه شخصی جناب نماینده شهر در اینستاگرام بزنید تا ببیند هروقت یکی از مدیران شهرستانی ازوظایف محوله خود عدول و یا در انجام آن سهل انگاری کرده چگونه آقای تاجگردون به این کم توجهی مدیر تاخته که صدالبته کار درست وبجایی است ،اما سوال اساسی این است که آیا اگر مدیری قانونی انجام وظیفه کرد و رفتار وی مرقانون و بله قربان گو نبوده باید بجای مورد تشویق قرار گرفتن مورد حمله رسانه ای قرار گیرد؟.

چرچیل می‌گوید: در میانه جنگ جهانی دوم درحالیکه لندن زیربمباران نازی ها بود قرار جلسه ای بسیار مهم داشتم. به علت اشتغال به کارهای دیگر چند دقیقه مانده به جلسه به راننده‌ام گفتم مرا فوری به محل جلسه برساند. راننده مسیر کوتاه ولی ورود ممنوع را انتخاب کرد. وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ دستور توقف داد. راننده گفت: "این ماشین نخست‌وزیر است. ایشان به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید سر ساعت به جلسه برسد". افسر با خونسردی گفت: "هم ماشین و هم نخست‌وزیر و هم من وظیفه‌ قانونی خود را خوب میشناسیم " پلیس جریمه را صادر کرد و دستور دور زدن به راننده داد، وقتی راننده مشغول دور زدن شد چرچیل سیگار ش را روشن کرد و گفت: "جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است و خیابان‌های لندن به رغم بمباران سنگین دشمن با قانون اداره می‌شود."

انتظار می رود جناب نماینده  وحامیان وی از اجرای قانون در گچساران توسط یک شهردار جوان ،پرانرژی و قانونمندخوشحال باشند نه برای عدم همسویی چشم انتظار هر فرصتی برای تسویه حساب باشند تا شاید تنها غیرمطیع را نیز به جرگه بله قربان گویان حاج غلام تبدیل نمایند.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

یک بچه ای توی این شهر داره به ریش همه بزرگان و قوانین می خنده و با سیاسی بازی هرکاری میخواد میکنه و هیچکس نیست جلوش بگیره بگه تو کی هستی از کجا اومدی کجا پای درس کدام استاد نشستی که این همه مسائل جدی اسلامی رو زیر سوال میبری
این هنوز گند قبلیش پاک نشده دوباره مجوز گرفت؟

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها