نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. ارديبهشت 1398 - 14:55
حتی بعضی ها قدیمی‌های بهبهانی گفتند: بعضی از ملخ ها بسیار بزرگ بوده که حتی ما جرات نمیکردیم بهشون دست بزنیم یا نزدیک شویم! در سر راهشون همه چیز را میخوردن و نابود می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سال 1342 سالی بود که به سال ملخی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، معروف است چرا که هجوم ملخ ها به مزارع باعث شده بود که این حشرات در راه خود همه چیز را بخورند و نابود کنند.

اما در منطقه ی چسبیده به مناطق گرمسیری استان یعنی ، شهر بهبهان در آن زمان از این هجوم بی بهره نبوده و احتمالا دروازه ی ورود این ملخ ها به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه  بویراحمد ، خبرگزاری فارس در خبری این موضوع را با یک اتفاق عجیب به همراه تصاویری یادآوری کرده است که نشان از وضعیت آن دوره در هنگام هجوم ملخ ها بوده است.

در سال 1342 ملخ‌ها از سمت اهواز و مسجد سلیمان و دزفول به بهبهان حمله ور شدند و به زمینهای کشاورزی هجوم آوردند. کشاورزان تلاش کردند این ملخ‌ها را از بین ببرند.

 
شکار یک ملخ غول پیکر در بهبهان! + تصویر 
بنا بر این گزارش در حمله ملخ ها به شهر بهبهان در سال 1342 بزرگترین ملخ توسط یک شکارچی ، شکار شده است و البته برخی از مردم مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد هم گفته اند در آن سال همین ملخ ها که باعث نابودی مزارع شده بودند به عنوان خوراک مردم مورد استفاده قرار می گرفتند .

گفته شده بود این ملخ‌ها از سمت اهواز و مسجد سلیمان و دزفول به بهبهان حمله ور شدند و به زمینهای کشاورزی هجوم آوردند. کشاورزان تلاش کردند این ملخ‌ها را از بین ببرند اما نتوانستند این ملخ ها را از بین ببرند تا اینکه به تدریج خود ملخ‌ها از مزارع بهبهان رفتند.

حتی بعضی قدیمی‌های بهبهانی گفتند: بعضی از ملخ ها بسیار بزرگ بوده که حتی ما جرات نمیکردیم بهشون دست بزنیم یا نزدیک شویم! در سر راهشون همه چیز را میخوردن و نابود می‌کردند.

 
شکار یک ملخ غول پیکر در بهبهان! + تصویر 
تابناک
انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها