نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. ارديبهشت 1398 - 11:22
«زنان مسلمان زیادی هستند که احساس می‌کنند با استاندارد‌ها زیبایی جامعه سازگاری ندارند. من فقط می‌خواهم به آن‌ها بگویم متفاوت بودن، پذیرفته است، تفاوت داشتن، خودش زیبایی است.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حلیمه عدن، که مرز‌ها را با ظاهر شدن بروی صحنۀ مد با پوشش اسلامی شکسته بود، به عنوان نخستین مبلغ لباس شنای اسلامی و بورکینی در مجلۀ Sports Illustrated، یک بار دیگر تاریخ ساز شد.



او در سال ۲۰۱۶، نخستین فردی بود که با حجاب و بورکینی در مسابقات میس مینه سوتا در آمریکا شرکت کرد و تا نیمه نهایی بالا آمد.


او به CNN گفت: «زنان مسلمان زیادی هستند که احساس می‌کنند با استاندارد‌ها زیبایی جامعه سازگاری ندارند. من فقط می‌خواهم به آن‌ها بگویم متفاوت بودن، پذیرفته است، تفاوت داشتن، خودش زیبایی است.»
 
حلیمه عدن، نخستین زن مدل محجبه در مجلۀ ورزشی


«به عنوان فردی که در آمریکا بزرگ شده است، من هرگز احساس نکرده ایم که در جامعه نماینده‌ای داشته باشم، چون هرگز تصویری از یک دختر محجبه را روی جلد مجلات ندیده ام.»


«از اینکه نخستین افراد باشید، ترس به دلتان راه ندهید.»
 
حلیمه عدن، نخستین زن مدل محجبه در مجلۀ ورزشی


عدن، یک سومالیایی-آمریکایی است که قبل از آن که در سن ۷ سالگی به همراه خانواده اش وارد آمریکا شود، در کمپ پناهجویان در کنیا زندگی می‌کرد.


عکس‌های او با لباس شنا توسط Yu Tsai در سواحل کنیا گرفته شده است.
 
حلیمه عدن، نخستین زن مدل محجبه در مجلۀ ورزشی


او می‌گوید: «همیشه به ۶ سالگی ام و به همین کشوری که زمانی در آن پناهنده بودم فکر می کردم.»
 
«اینکه در کنیا پناهنده باشی، به آمریکا بروی در آن جا بزرگ شوی و برای عکاسی به عنوان مدل به کشوری باز گردی که در آن پناهنده بودی، داستانی نیست که برای هر کسی رخ دهد.»


تصویر عدن به همراه دو مدل زن محجبه دیگر ماه مارس گذشته روی جلد مجلۀ ووگ عربی چاپ شد. این نخستین باری بود که تصاویر افراد محجبه روی جلد این مجله نقش می‌بست. 



منبع: CNN

ترجمه: سایت فرادید

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها