نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. ارديبهشت 1398 - 22:23
سال های اخیر روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان پاشنه آشیل این سازمان مهم که به عنوان دومین شرکت مهم بهره بردار مناطق نفتخیز جنوب محسوب می شود تبدیل شده و عدم ثبات مدیریتی در این اداره مهم این شرکت را به عنوان یکی از شرکت های آسیب پذیر در بسیاری از مسائل فنی ، حوادث، چالش های سیاسی و رسانه ای تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ارسالی مخاطب-روابط عمومی ها به عنوان یکی از مهمترین بخش ها در هر ارگانی به عنوان چشمان بیدار و زبان گویای آن سیستم محسوب می شوند . تسلط به مسائل مهم روز ، آگاهی محیطی از حوزه کاری ، تعامل با رسانه ها، سازمان ها و انعکاس به موقع نقاط قوت سازمان و مدیریت بحران ها و چالش های ایجاد شده از عمده ترین وظایف روابط عمومی ها محسوب می شود.

در سال ها اخیر روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان پاشنه آشیل این سازمان مهم که به عنوان دومین شرکت مهم بهره بردار مناطق نفتخیز جنوب محسوب می شود تبدیل شده و عدم ثبات مدیریتی در این اداره مهم این شرکت را به عنوان یکی از شرکت های آسیب پذیر در بسیاری از مسائل فنی ، حوادث، چالش های سیاسی و رسانه ای تبدیل کرده است.

عدم تخصص روسای روابط عمومی از سال 92 تاکنون که حتی نتوانسته اند جایگاه ریاست این اداره را اخذ کنند و همگی به عنوان سرپرست حکم خورده اند و همچنین گسترش فعالیت رسانه های محلی نسبت به دوران پیش از آن این شرکت را بیش از گذشته با چالش های سیاسی و رسانه ای مواجه کرده که متاسفانه در بسیاری از این تنش ها روابط عمومی نفت و گاز گچساران عملکردی خنثی و تا حدودی خاموش داشته است .

در شرایط که شرکت های نفتی با چالش های بسیاری در زمینه مشکلات و سختی های تولید و بهره برداری نفت و گاز مواجه هستند تلاش های کارکنان مناطق عملیاتی و فعال نگه داشتن چرخه تولید صنعت کمتر از هر زمان دیگر مورد توجه روابط عمومی نفت و گاز گچساران بوده و آنچه عامه مردم بیشتر در رسانه شاهد هستند تصاویر مدیران ارشد و میانی سازمان است که تاثیری منفی در روحیه و عملکرد کارکنان این صنعت داشته است.

پس از آنکه هوشنگ صیدالی سکان هدایت شرکت نفت و گاز گچساران را برعهده گرفت دست به یک کار جدید در حوزه مدیریتی خود زد و آن هم انتصاب یک مشاور رسانه ای در کنار خود بود که در ابتدا بسیاری از فعالان حوزه رسانه به گمان اینکه این کار در جهت کمک به شناخت و آگاهی بیشتر مدیرعامل از تحرکات و رخدادهای رسانه های مرتبط به شرکت و منطقه بود اما پس از مدتی مشخص شد که مشاور رسانه ای مدیرعامل در بسیاری مسائل جایگزین سرپرست روابط عمومی و واحد خبر این اداره شده و کلیه اخبار مربوط به شرکت تنها از طریق یک کانال خبری تلگرامی  غیردولتی نزدیک به مدیرعامل شرکت منتشر می شود و در بسیاری از موارد واحد اخبار روابط عمومی هم از این اخبار اطلاعی نداشته و اظهار بی اطلاعی می کنند.

این عدم هماهنگی و شاید تداخل کار مشاور رسانه ای  مدیرعامل و حوزه خبر روابط عمومی گمانه زنی ها در خصوص عدم رضایت مدیرعامل از عملکرد سرپرست فعلی روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران را بیشتر تقویت کرد و حتی شنیده می شود صیدالی با انتصاب وی به عنوان سرپرست روابط عمومی مخالف بوده و تحت فشار آن را پذیرفته است. که ترکش های این اختلافات حتی به مسئول واحد خبر روابط عمومی نفت نیز برخورد می کند و به بخش دیگری منتقل می شود.

آنچه از ظواهر امر پیدا است رنگ و بوی مسائل سیاسی  قومی و طایفه ای در انتصابات شرکت نفت و گاز گچساران به گونه ای شدت پیدا کرده که این مسئله تاثیر خود را در عملکرد یکی از ادارات مهم این سازمان که به عنوان آکواریوم شرکت بر همگان روشن شده ، گذاشته است.

در آخرین چالش بوجود آمده برای مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و شایعات رفتن وی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد نقش روابط عمومی این سازمان کاملا خنثی بود و رسانه ها هیچ گونه واکنشی از سوی روابط عمومی این شرکت شاهد نبودند و تنها در یک کانال تلگرامی نزدیک به مدیرعامل شرکت پاسخ مدیرعامل به این شایعات منتشر می شود .

ضعف و ناتوانی روابط عمومی نفت و گاز گچساران در مدیریت اخبار و حواشی و پاسخ گویی به موقع و تاثیر گذار به چالش های رسانه ای و سیاسی در کنارضعف در انعکاس توانمندی های این صنعت عظیم در یک منطقه محروم ،این شرکت را با آینده مبهم روبرو کرده وشاید اگر انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو نبود و ملاحضات منطقه ای وطایفه ای در این شهر وجود نداشت سرپرست روابط عمومی این شرکت شاید تاکنون به اداره ای دیگر منتقل شده بود که نزدیکی بیشتری با تخصص اصلی و فنی ایشان داشته و برای صنعت مفیدتر بود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان یک شرکت مهم و دومین بهره بردار نفتی مناطق نفتخیز جنوب متاسفانه این روزها بدلیل ورود مسائل سیاسی در انتصابات و ضعف عملکردی در مواجه با بسیاری از بحران های اجتماعی و چالش های سیاسی و حتی عملیاتی چندان نتوانسته رضایت کارکنان و حتی نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی را بدست آورد و همین موضوع این شرکت در معرض تحولات بسیاری در آینده ای نه چندان دور قرارداده است .

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

باسلام جناب مهندس علی جعفری دیزگانی یکی ازبهترین مدیران نفت و گاز گچساران است این بد اخلاقی رسانه شماست که اینچنین تحلیل کرده است .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها