نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1398 - 12:07
حجت الاسلام حکمتی نیک:برخی ها در بسیاری از مباحث اقتصادی نگاهشان به مولفه های غرب است درحالی که شرط برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر اقتصاد درونزا آنهم با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی است و باید از وابستگی به تک محصولی نفت بیرون برویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک ،نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در نشست بصیرتی که درمسجد صاحب الزمان (عج)گچساران برگزار شد درجمع فرماندهان و شورای حوزهای مقاومت این شهرستان گفت:از زمانی که اسلام در سال 610میلادی به عنوان جامع ترین و کاملترین دین برای بشریت به ارمغان آورده شد، 10سال از مدت 23ساله رسالت پیامبراکرم(ص)در شهر مدینه بودکه بعد از رحلت پیامبر(ص) عده ای وارد شدند و به نوعی اسلام را منحرف کردند.

حاکمیت تفکر شیعی برعرصه جهانی

وی افزود:انقلاب اسلامی ما که تجلی و تبلور انقلاب های ارزشمند صدر اسلام بوده و با تاسی از فرهنگ عاشورا و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام تحقق یافته است ،الحمدالله چهله اولش را پشت سر گذاشته که نماد حاکمیت تفکر شیعی برعرصه جهانی است،حاکمیت شیعه با این گستردگی از صدر اسلام تاکنون سابقه نداشته است.

تقابل سخت میان جبهه حق و باطل

حکمتی نیک اظهارکرد:بسط،گسترش،استحکام و گفتمان نظام ولایی در منطقه و جهان بیانگر این مسئله است که این انقلاب با محوریت رهبر فرزانه اش همچنان زنده و بالنده به راه خود ادامه خواهد داد و امروز نیز شاهد یک تقابل سخت میان جبهه حق و باطل هستیم.

دشمن در حال طراحی توطئه است

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:شایسته است همه کسانی که دل در گرو اسلام دارند با بصیرت و آگاهی لازم در جریان این موضوعات قرار بگیرند که دشمن در حال طراحی توطئه است و امروز نظام سلطه با سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل در میدان مبارزه با اسلام ناب محمدی (ص)وارد میدان مبارزه شده اند.

حکمتی نیک درادامه گفت:از چهل سال پیش که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید این تقابل ادامه داشته است تحمیل جنگ هشت سال ، انواع تحریم ها ، فشارهای اقتصادی ، ترور علما و دانشمندان ، محروم کردن در مجامع بین المللی و محروم کردن کشورمان از حقوق بین المللی تنها بخشی از توطئه های نظام سلطه علیه تفکر اسلام بوده است.

وزارات خزانه داری آمریکا ،اتاق فکر دشمن

وی افزود:امروز در جنگ اقتصادی ،فرهنگی و سیاسی قرارداریم، وزارات خزانه داری آمریکا امروز به عنوان اتاق فکر دشمن علیه کشورمان شده است و این کینه استکبار جهانی علیه ملت بزرگ ایران را می رساند و آمریکایی ها به تعبیرحضرت امام راحل تروریست به ذات هستند و حق حیات برای مسلمانان قائل نیستند.

برنامه ریزی در اتاق های فکر

حکمتی نیک اظهارکرد:پشت پرده این همه جنایت و کشت و کشتار در عالم همین آمریکایی ها هستند البته آمریکایی ها در این تقابل حق و باطل در حال طراحی توطئه اند و با تشکیل اتاق های فکر در حال برنامه ریزی هستند که باید با هوشیاری و بصیرت با دشمن مقابله کرد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:استراتژی آمریکایی ها جلوگیری از ایجاد قدرت های کشورهای نوظهور همچون ایران اسلامی است،چرا که در غیراینصورت معتقدندکه افولشان قطعی خواهد بود،باید دشمن شناس باشیم و متوجه باشیم هدف انقلاب آرمانی بس بزرگ است.

راهبرد آمریکایی ها در تقابل با ایران

وی افزود:راهبرد بوش پسر در تقابل با ایران اسلامی، اقدامات نظامی و جنگ مسلحانه بود، اوباما نیز چندان اعتقاد به حمله نظامی نداشت و می گفت که با قدرت هوشمند باید با ایران مقابله کرد اما راهبرد ترامپ این است که ارکان قدرت در ایران باید نابود شوند.

حکمتی نیک اظهارکرد:ترامپ معتقد است که ایرانیان 4عنصر قدرتمند دارند که اولین عنصر انسجام ملی است که باید در این خصوص به اختلافات قومی و قبیله ای و نیز اختلافات مذهبی دامن بزنیم،به گفته آمریکایی ها دومین عنصرقدرتمند در ایران قدرت دفاعی است چرا که معتقدند ایران دارای قدرت سخت افزاری و هم نرم افزاری است.

ترس دشمن از قدرت منطقه ای ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:امروز دشمن جرات حمله به کشورمان را ندارد ،چرا که ما به مرحله بازدارندگی رسیده ایم و اگر می توانستند ده ها بار به کشورمان حمله کرده بودند،سومین عنصر نیز قدرت منطقه ای ماست که برای دشمنان بسیار نگران کننده است.

وی درادامه افزود:جبهه بزرگ مقاومت با تاسی از بسیج مردمی ایران در منطقه غرب آسیابه زیبایی شکل گرفته است که می توان به حشد الشعبی در عراق، نیروی مردمی سوریه و انصارالله در یمن و حزب الله لبنان و سایر جنبش های آزادی خواه منطقه اشاره کرد.

معرفی گفتمان انقلاب به جهان

حکمتی نیک اظهارکرد:این عوامل برای آمریکایی ها بسیار نگران کننده است ، البته جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی در منطقه نیست و دنبال صدور انقلاب و معرفی گفتمان انقلاب اسلامی است و یقین داریم که مردم دنیا از این گفتمان نیز استقبال خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:رئیس جمهور آمریکا مخفیانه و چراغ خاموش وارد عراق می شود ،اما آن کشوری که حرف اول را در منطقه می زند ایران اسلامی است،انقلاب اسلامی مقدمه ای برای تشکیل تمدن اسلامی در جهان است.

مردم ،هدف تحریم های جدید آمریکایی ها

وی بیان کرد:چهارمین عنصر قدرت ایران اسلامی از منظر دولتمردان آمریکایی عنصر انرژی است، کشورهای دنیا نیازمند منابع انرژی کشورمان هستند،اما دشمنان به روش های مختلف در حال تحریم های جدید همچون اقتصادی بر کشورمان هستندو مردم را مورد هدف قرار داده اند.

حکمتی نیک افزود:هرچندکاستی ها و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و در عرصه تامین معیشت و گذران زندگی مردم این مشکلات به خوبی حس می شود ،اما می تواند از این گردنه های سخت هم عبور کرد ورهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به زیبایی راه را نشان داده اند؛تکیه براقتصاد درونزا.    

دشمن بارها از سپاه سیلی خورده است

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:دشمن به شدت دنبال توطئه است و سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد چرا که بارها از سپاه سیلی خورده است و این موضوع هم نوعی خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی است.

ایران جزیره هوش و استعداد

وی افزود:نعمت های بزرگی در کشورمان داریم از نفت و گاز گرفته تا معادن ارزشمندو از این مواهب خدادای بسیار در کشورمان وجود دارد ،استعداد نیروی انسانی و توان جوان ایرانی در جهان بی بدیل است و دکتر حسابی می گوید ایران جزیره هوش و استعداد در دنیاست.

حکمتی نیک اظهارکرد:این استعدادها باید شکوفا شوند و هیچکس به اندازه رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید علم و حمایت از شرکت های دانش بنیان اهمیت قائل نیست و اولین سفارش رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب همین سفارش به تولید علم ، تحقیق و پژوهش است.

روحیه جهادی شرط برون رفت از مشکلات اقتصادی

وی بیان کرد:هنوز در بسیاری از مباحث اقتصادی نگاه به غرب داریم و هنوز نگاه برخی ها در کشور به مولفه های غرب است اما در اسلام موضوع اقتصاد خیلی شکوفا بیان شده است و شرط برون رفت از مشکلات اقتصادی روحیه جهادی و مدیریت انقلابی است و باید از تنبلی بیرون برویم و کار و تلاش کنیم.

تکیه براقتصاد دورن زاد و اقتصادمقاومتی

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هر جامعه ای پویا و زنده باشد و کار و تلاش کند، بدون شک رشد خواهد کرد و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه براقتصاد دورن زا و اقتصاد مقاومتی است و باید از وابستگی به تک محصولی نفت بیرون برویم.

زمینه سازی تشکیل تمدن بزرگ اسلامی

حکمتی نیک گفت:آنقدر باید تلاش و کوشش کرد که محتاج به صادرات نفت نباشیم و در بیانیه دوم ،رهبرمعظم انقلاب می خواهند که بستر لازم را برای تشکیل تمدن بزرگ اسلامی در چهله دوم انقلاب فراهم کنیم و باید ذخیره های راهبردی و استراتژی شیعه برای دوران ظهور و تشکیل حکومت جهانی کم کم فراهم شود.

گفتنی است در پایان این نشست به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه به جمعی از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی ناحیه مقاومت بسیج گچساران جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها