نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. فروردين 1398 - 17:49
کارشناس مسائل استراتژیک گفت:هدف ترامپ علیه سپاه پاسداران،کمک به نتانیاهو و حزب "لیکود" در انتخابات داخلی اسرائیل است ،کما اینکه این اقدام را یک روز قبل از انتخابات اسرائیل انجام‌داده و انتظاردارد " شلدون ادلسون " رئیس صیهونیست مسیحیان آمریکا نیز در انتخابات ۲۰۲۰ اورا یاری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمد خورشیدی آزاد ،کارشناس مسائل استراتژیک در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اقدام دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی گفت:ترامپ دوست دارد ویژه دیده بشود و به رئیس جمهوری شناخته شود که " نشد" های سنتی سیاست خارجی آمریکا را حل کرده است‌ مانند مسئله کره شمالی و چین و بلندی های جولان و روسیه و ایران .

وی افزود:درهمین راستا نیز دوباره دست به یک اقدام " تبلیغی و روانی " و تکراری زد و سپاه را جزو لیست تروریسم اعلام کرد ،سپاهی که امروز با تمام ظرفیت‌ مشغول کمک به نجات مردم از سیل و تبعات آن است.

جنگ روانی سنگین علیه انقلاب اسلامی

خورشیدی آزاد درادامه تصریح کرد:باید توجه داشت که این اصل مهم را نباید نادیده گرفت که چون جنگ با ایران برای آمریکا سودی ندارد بنابراین از همان شگرد همیشگی پیروی می کند که بدون جنگ نظامی ودر قالب‌"  جنگ روانی " می خواهد مارا تحت فشار  قرار دهد یعنی تکنیک " بترسان تا مجبور به جنگ نشوی "چون جنگ نظامی باایران سودی ندارد.

آمریکا، طبل توخالی

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: ترامپ می خواهد رئیس جمهور بی نظیر تاریخ ۲۵۰ ساله آمریکا شناخته شود و به همین دلیل می بینیم دست به کارهای عجیبی می زند مثلا ، به آب های کره شمالی لشکر کشی می کند و گوش جهانیان را پر می کند که الان است که  کره را کن فیکون بکند، ولی کره شمالی کوچک اورا بازی می دهد و نشان می دهد آمریکا طبل توخالی بیش نیست .

وی افزود:یا هم یک جنگ تمام عیار اقتصادی با چین را به نمایش می گذارد وتعرفه واردات  کالاهای چینی را افزایش داده و فریاد می زند که بایست ۵۰۰ میلیارد دلارعایدات داشته باشد   اما عملا چیزی جز ۲۷ میلیارددلار به دست نمی آورد زیرا این احمق فراموش کرده که بازار های آمریکا پراست از کالاهای  چینی و چینی ها آنقدر مردم آمریکا را تنبل کرده و به کالاهای خود وابسته کرده اند که کارهای ترامپ ابدا تاثیری بر اقتصاد غول پیکر چین نمی گذارد.

خورشیدی آزاد تصریح کرد: یا هم مشاهده می کنیم که آمریکا در سال ۹۷ بیشترین تحریم ها علیه ایران را اعمال کرد و در بوق های تبلیغاتی دمید که ایران  جشن ۴۰ سالگی خودرا  نخواهددید ومی خواستند کریسمس رادر تهران جشن بگیرند اما ملت بزرگ ایران در ۲۲ بهمن تودهنی حسابی و محکمی به ترامپ و دیگر دولتمردان آمریکایی زدند.

سپاه راه مقابله با تحریم هارا می داند

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: آمریکا یک دهه است هر چه تحریم بوده علیه سپاه اعمال کرده و از هیچ اقدامی فروگذار هم نبوده، چندین سال است نیروی قدس را  تروریست اعلام کرده بود و شرکت ها و افراد مرتبط با سپاه را هم تحریم ،اما سپاه هم به خوبی بلد است چگونه  آن را دور بزند و با آنها هم مقابله کند.

خرج 7تریلیون دلاری آمریکایی ها درمنطقه

وی افزود:اگر یک شرکت وابسته به سپاه هم تحریم شده اما به جایش نیز دوتا دیگه آورده اند میدان‌ ، و کاری بر سر آمریکا آورده که آمریکایی که ۷ تریلیون دلار در عراق  خرج کرده ، رئیس جمهورش بایست شبانه و با چراغ خاموش وارد آن کشور بشود آنهم  نه در یک فرودگاه رسمی که نظامی و نیمه مخفی و حالا آمده اند سپاه پاسداران راجزو تروریسم اعلام کرده اند.

هدفت ترامپ کمک به نتانیاهو است

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهارکرد:اقدام ترامپ علیه سپاه،  اسم به ظاهر بزرگی دارد اما چندان نقشی نخواهد داشت ،چرا که هدفش  کمک به نتانیاهو و حزب "لیکود" در انتخابات داخلی اسرائیل است ،کما اینکه این اقدام را یک روز قبل از انتخابات اسرائیل انجام‌داده و انتظاردارد " شلدون ادلسون " رئیس صیهونیست مسیحیان آمریکا نیز  در انتخابات ۲۰۲۰  اورا یاری کند.

تنفس مصنوعی ترامپ به تحریم ها

وی افزود: این اقدام دولتمردان امریکا اثری در اقتصاد داخلی ایران ندارد چرا که ما قبلا زیان های ناشی از تحریم ها را پرداخت کرده ایم والان با تکرار مکررات مواجه ایم ودر واقع ترامپ می خواهد به تحریم ها " تنفس مصنوعی " بدهد.

خورشیدی آزاد افزود: تنها می ماند یک احتمال تنش های نظامی و امنیتی که آنهم در قالب مستقیم نخواهد بود و با همان شیوه نیابتی قابلیت  ادامه دارد که می دانیم مدتی است از آن میدان پس کشیده است  زیرا او می داند نیروهایش به هر اندازه در منطقه پهن شده باشند به همان اندازه آسیب پذیراست.

سپاه می تواند به منافع آمریکا لطمه بزند

این کارشناس مسائل استراتژیک درادامه تصریح کرد:هم اکنون سپاه پاسداران در منطقه بزرگترین قدرت شبه نظامی رادارا است بطوری که هر وقت اراده کند می تواند به منافع آمریکا لطمه های سنگین بزند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها