نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. اسفند 1397 - 11:24
یکهزار دانش آموز دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس شهرستان گچساران در آیینی رسیدن به سن عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آیین جشن تکلیف یکهزار دانش آموز گچسارانی پیش از ظهر امروز با حضور غلامرضا تاجگردون،نماینده گچساران و باشت درمجلس؛علی محمد احمدی،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن فرهنگی ورزشی آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.

غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این آیین گفت:خوشحالم که امروز در این جشن تکلیف شما دانش آموزان عزیزحضور پیدا کردم،وقتی این سالن را افتتاح کردیم در این فکر بودم که بهره برداری از این سالن یک مراسم با برکتی باشد که امروز هم این اتفاق افتاد و بابرکت ترین همایش شهر را با حضور دختران دانش آموز جشن گرفتیم.

وی افزود:امیدوارم که آموزش و پرورش استان و شهرستان نیز بتوانند از این برنامه های خوب و مفید بازهم اجرا کنند؛اما دانش اموزان عزیزدوست دارم  هنگام ظهر که همه به خانه می روید در وقت نماز ،اول پدر و مادرتان را دعا کنید ،بعد مردم ایران و مسلمانان و بعد اگر هم توانستید ما را هم دعا کنید.

تاجگردون  در ادامه به ذکر خاطره ای از دوران کودکی اش در این مراسم پرداخت و گفت:وقتی که بچه بودیم ،خداوند حفظ کند برادرم و عمویم حاج بهرام تاجگردون را که در ان زمان به ما نماز یاد می دادند.

وی تصریح کرد:عمویم وقتی که بعداز ظهر از سرکار برمی گشتند، بچه های محل را جمع می کردند و در منزل به بچه ها نماز یاد می داند.

نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت: ایشان در در روز اول کلمه "الله اکبر" را یاد ما دادند،که این کلمه مرتب یادم می رفت و در ذهنم نمی ماند.آن دوران دو دستگاه تراکتور داشتم با دو راننده بنامهای "اکبر" و "طمراس"،که بعد من در ذهن خودم به این نکته توجه می کردم که اگر عمویم روز بعد از من سئوال کنندکه "الله" را که خودم بلدم و اکبر هم راننده تراکتورمان است و حتما اینطور در ذهنم می ماند .

وی تصریح کرد:فردای آن روز  عمویم در جمع ما بچه سوال کرد که روز گذشته چه چیزی را به شما یاد دادم؟!که من هم پیش خودم گفتم "الله اکبر" بود یا "... طمراس"؟!!که به هر صورت بلاخره آن موقع یادگرفتیم .

تاجگردون اظهارکرد:الان هم مهمترین امری که بچه های این شهرستان ،استان و بچه مسلمانان هم یاد گرفته باشند ،همین نماز است که خوشحالم که امروز همه دانش آموزان چادر به سر و سجاده در پیش رو باید دعاهای نمازشان را به پدر و مادرشان هدیه کنند.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها