نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. آذر 1397 - 10:10
مدیرعامل نفت و گاز گچساران گفت: باتوجه به سیاست‌های کلی شرکت ملی نفت ایران و لزوم توجه و انجام فعالیت بر اساس توسعه پایدار،این شرکت در سال‌های اخیر موفق به ساخت و در مدار قرار گرفتن ۳ دستگاه تفکیک گر سیار نفت "MOS" و یک دستگاه فرآورش" MOT "شده که از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۰ هزار بشکه نفت توسط این دستگاهها (MOS & MOT) استحصال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران درگفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص ظرفیت تولید روزانه نفت این شرکت گفت: توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به تأثیرات آن بر محیط زیست، موجب بروز بحران‌های زیست محیطی خواهد شد که این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده نفت همواره خود را متعهد به حفظ محیط زیست پیرامونی خود می‌داند. 

وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با ظرفيت تولید روزانه ۶۲۰ هزار بشکه نفت و بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز خشک میعانات گازی، افزون بر صیانت از منابع نفتی و رعایت اصول و ضوابط ایمنی، اقدامات مؤثری را نیز به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست برداشته است .

صیدالی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی که در این شرکت صورت گرفته است موفق شده‌ایم با بکارگیری دستگاه‌های فرآورش نفت خام سالانه از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال‌های سوخت در محل چاه جلوگیری کنیم.

مدیرعامل نفت و گازگچساران اظهارکرد:انجام آزمایشات جریانی در گذشته از طریق جریان دادن چاه به گودال سوخت سرچاهی صورت می‌گرفت که این عملیات موجب آلودگی محیط‌زیست و هدررفت سرمایه ملی می‌شد.

وی افزود:باتوجه به سیاست‌های کلی شرکت ملی نفت ایران و لزوم توجه و انجام فعالیت بر اساس توسعه پایدار این شرکت در سال‌های اخیر موفق به ساخت و در مدار قرار گرفتن ۳ دستگاه تفکیک‌گر سیار نفت "MOS" و یک دستگاه فرآورش" MOT "شده است .

صیدالی درادامه با اشاره به نقش این دستگاه‌ها اظهارکرد: این مهم منجر به کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر دراتخاذ تصمیم مقتضی جهت توسعه میادین، انجام عملیات در راستای بهره‌برداری به موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب میدان شده است.

وی گفت: همچنین کارشناسان این شرکت موفق شدند در سال ۹۶ در مراحل مختلف عملیات سرچاهی حدود ۹۰۰ هزار بشکه نفت را از چاه های کیلورکریم، گلخاری، پازنان و رگ سفید را به وسیله دستگاه های (MOS & MOT)  استحصال نمایند .

ساخت ۴ هزار و ۵۰۰ قلم کالادر نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران درادامه همچنین از تهیه و تامین بیش از4هزار 500 قلم کالا به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از سال گذشته تا کنون در این شرکت اشاره کردو افزود: از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا بیش از یکهزارو700 قلم آن به ارزش بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال توسط سازندگان داخلی و به سفارش این شرکت ساخته شده است.

صیدالی  با اشاره به رشد ۱۸درصدی میزان خرید تجهیزات داخلی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این اقلام در قالب ۸۰۰ درخواست از ادارات مختلف توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در نیمه اول امسال نیز این شرکت بیش یک هزارقلم کالا به ارزش بیش از ۵۵ میلیارد ریال از فروشندگان و تامین‌کنندگان در شهر گچساران خریداری کرده است که این حجم از خرید کالا تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال، گردش مالی و رونق اقتصادی در شهر گچساران داشته است.

وی درادامه با یادآوری نامگذاری سال ۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی به فرموده مقام معظم رهبری تاکیدکرد: تمامی کالاها و قطعات مورد نیاز این شرکت که تولید داخلی داشته‌اند از کارخانجات تولیدکننده داخل و سایر قطعات و کالاهای مورد نیاز از طریق مهندسی معکوس با استفاده از دانش فنی و توان علمی و تحقیقاتی  همکاران در مجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و سایر شرکت‌های تولید کننده داخلی ساخت ،تهیه و تامین شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران افزود: به طور نمونه می‌توان به مواردی نظیر خرید هفت دستگاه خودرو اطفاء حریق، دستگاه چاه‌پیما که این دستگاه قبلا از خارج وارد کشور می‌شده است، مخازن تحت فشار، انواع لوله و شیرآلات و اتصالات صنعتی، انواع روغن و مواد شیمیایی موردنیاز صنعت نفت، انواع دستگاه‌های سردکننده و کولر، انواع فیلترهای صنعتی، انواع پمپ و ماشین‌الات فرایندی، قطعات کمپرسورها، نشت‌بندها، یاتاقان و بیرینگ، لاستیک خودروهای سبک و سنگین و انواع سیم و کابل و دستگاه‌های الکتریکی و قطعات ابزار دقیق اشاره کرد.

صیدالی ادامه داد:شناسایی و حمایت از شرکت‌ها، سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و توانمندسازی آنها در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از ساخت کالای ایرانی ضروری است و نمایشگاهای نفت و گاز فرصت مناسبی است جهت شناسایی شرکت های توانمند داخلی هستند.

گفتنی است  واحد فرآورش سیار نفت ( MOT ) دستگاهی است که به منظور فرآورش نفت و گاز، بر روی چاه هایی که مشکل افت فشار پیدا کرده و نیاز به تعمیر دارند قرارمی گیرد و از نفت ریزی جلوگیری به عمل می آورد  و تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) نیز امکان راه اندازی چاه هایی که به دلایلی با افت فشار مواجه می‌شوند مقدور می سازد. این دو تجهیز در راستای پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و پیشگیری از هدر رفت نفت و گاز در هنگام عملیات های تعمیراتی خاص روی چاه‌ها استفاده می شوند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها