نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. آذر 1397 - 22:26
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:کاربسیارسختی است و این استان، استان سیاست زده ای است ، این مردم تشنه محبت و خدمت هستند که اگر ما بخواهیم این روندسیاست زدگی را همچنان ادامه دهیم مردم له خواهند شد و آنچیزی که تنها باقی خواهد ماند همان یاس و ناامیدی مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ حمید خرمدل،فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد دراجتماع بزرگ رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس که درمصلای امام خمینی(ره)گچساران برگزار شد،با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت:دردوران دفاع مقدس با نیمی از دنیا جنگیدیم و مقاومت کردیم که درنوع خودش افتخاری بس بزرگ است.

بسیج ،نهاد افتخار و عزت است

وی افزود:بسیج ،نهاد افتخار و عزت است ،هنوز در ابتدای انقلاب اسلامی بودیم که دشمنان ما آمریکا ،انگلیس ،رژیم صهیونیستی انواع و اقسام توطئه ها را علیه انقلاب چیدند؛به طبس حمله کردند ،کوتای نوژه را علیه ما به راه انداختند ،8سال جنگ را تحمیل کردند وسلاح شیمیایی بکار بردند ،هواپیمایی مسافربری ما را ساقط کردند ، از منافقین حمایت کردند و 17هزار نفر از مسئولین و مردم ما را به شهادت رساندند.

خرمدل تصریح کرد:در طول این 40سال از عمر انقلاب،دانشمندان ما را به شهادت رساندندو در سال 88و 78فتنه های مختلفی علیه نظام اسلامی سازماندهی و طرح ریزی کردند؛ اما به حول و قوه الهی با آن فرهنگ و تفکر بسیجی که ریشه در باور و اعتقاد ملت ایران اسلامی داشته این نظام همچنان می درخشد.

فرمانده سپاه فتح استان اظهارکرد:به برکت قطره قطره خونی که دردفاع مقدس ریخته شد،امروز این شجره طیبه بسیج و این درخت تناور بارور شده است؛هرچند هر اتفاقی که در هرکشور دیگری صورت می گرفت موجب نابودی و سقوط آن کشور می شد.

تفکر بسیجی الگویی برای تمام دنیا

وی افزود:اما این تفکری که حضرت امام درسال 58به راه انداختند و نهادسازی هایی که کردند، امروز نه تنها درکشورمان بلکه درکل منطقه ، اروپا و حتی آمریکا به مانند الگویی شده است چرا که با این تفکر است که می توان در مقابل استکبار ایستاد.

خرمدل گفت:اتفاقاتی بسیار بزرگی در طول حیات 40ساله انقلاب اسلامی صورت گرفته است وهر کسی که دلش برای این نظام و انقلاب می سوزد و فکرش برای نظام می تپد به نوعی هم یک بسیجی است.

نهادسازی در انقلاب اسلامی

وی تصریح کرد:امروز در تمامی عرصه ها اتفاقاتی بزرگی افتاده است ودر حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی صوت گرفته است.در همین کهگیلویه و بویراحمد اگر مقایسه ای نسبت به گذشته داشته باشیم اصلا قابل قیاس نیست ،در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، حوزه دانشگاه ، مرکز آموزش عالی در این استان وجود نداشت ؛اما امروز در جای جای این استان الحمدالله این همه افراد شایسته و تحصیل کرده وجود دارد که می توانند چند استان را تغذیه کنند.

فرمانده سپاه فتح استان افزود:یکی از برکات انقلاب اسلامی نهاد سازی در بحث کمیته امداد ، جهاد سازندگی، بنیادمستضعفین ، بنیاد مسکن ،بهزیستی ، بنیاد برکت و دیگر نهادها بود که همه این نهادها در سراسر کشور در جهت رفع محرومیت نقش آفرینی می کنند.

خودکفایی درحوزه کشاورزی

وی تصریح کرد: حوزه کشاورزی را که رژیم منحوس پهلوی نابود کرد .کشاورزی این مملکت را با آن  اصلاحات اراضی که داشت ،بیشتر از 30درصد را نمی توانسیم در حوزه کشاورزی خودکفا باشیم و امروز هفت برابرو بیش از90درصد در حوزه کشاورزی خودکفا شده ایم وعلی رغم اینکه حدود 20سال در قحطی هستیم و این به برکت نظام جمهوری اسلامی و خلق و خوی تفکر بسیجی است.

اقتصاد هفدهم در دنیا

خرمدل اظهارکرد:در حوزه صنعت قبل از انقلاب 54میلیون دلار صادرات داشتیم و امروز 31میلیارد دلار صادرات داریم ، علی رغم همه تحریم ها و تخریب هایی که صورت گرفت و با همه این اوصاف امروز ما اقتصاد هفدهم در دنیا هستیم که جایگاه بالایی است.

انقلاب در حوزه زیرساخت های استان

وی افزود:در حوزه زیرساخت درهمین استان کوهستانی ،تونل ها و جاده ها ساخته شده است که  انقلابی بزرگ در حوزه راه در این استان صورت گرفته است و این درحالی است که تا قبل از انقلاب فقط یک کیلومتر در یاسوج آسفالت وجود داشت.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:امروز برای دور افتاده ترین روستای استان آب و برق و موارد دیگر صورت گرفته است و این به برکت فرهنگ و تفکر بسیجی است که از ابتدای انقلاب تاکنون در دل مردم و مسئولین طنین انداز شده است.

استفاده از سربازان برای اهداف آمریکایی ها

وی گفت:در گذشته در حوزه سیاسی و پرستیژ بین الملل تنها یک ژاندارم منطقه بودیم و 80هزار مستشار نظامی آمریکایی و اسرائیلی پول مردم را می خوردند و جاسوسی می کردند .سرباز آماده آمریکا بودند،ما سلاح می خریدیم اما علیه مردم ویتنام استفاده می شد و ازسربازان برای اهداف آمریکا استفاده می شد.

خرمدل درادامه اظهارکرد:امروز سربازان و بسیجیان ما در سوریه ، عراق و لبنان کار مستشاری می کنند، اگر آن روز با حداقل امکانات پوزه آمریکا و رژیم بحث را به خاک مالیدیم امروز هم استکبار در منطقه به ذلت کشیده شده ؛ یک روز کشورهای عربی ظرف مدت 6روز مقابل رژیم صهیونیستی ساقط شدند اما رژیمی که نصفی از لبنان را گرفته بود توسط همین حزب الله به عقب رانده شدند.

اقتداربسیج و اوج حقارت دشمنان

وی تصریح کرد:جنگ اخیر آنها 33روز طول کشید و تسلیم شدند ،جنگ بعدی شان 22روز طول کشید، جنگ بعد هم 7روز طول کشید و هفته گذشته فقط 2روز دوام آوردند و وزیردفاع رژیم صهیونیستی تسلم شد که  این اوج حقارت دشمنان است.

فرمانده سپاه فتح استان درادامه افزود:خانه عنکبوتی که درقرآن آمده است ،اینجا مصداق پیدا می کند و همان بسیجیانی که در نوار غزه بودند ارتشی که ادعای پنجمین ارتش دنیا را داشت را ساقط کردند و این همان تلالو تفکر بسیجی است.

تحقیر مجددآمریکایی ها درخلیج فارس

خرمدل اظهارکرد:امروز رزمندگان شما در خلیج فارس آمریکایی ها را تحقیر می کنند و آنها را به اسارت می گیرند،ناو هواپیمابرآمریکایی که با چندین جنگنده وبا 6هزار تفنگدار مستقر هستند با پهپاد ما آنهم برخلاف عرف بین الملل به فارسی صحبت می کنند و مجبور شده اند که با ما فارسی صحبت کنند و این یعنی تحقیر انها؛ و این ریشه درتفکر بسیجی دارد و به این افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد:اما مسئله ای که بسیار بسیار مهم است این است که آیا انقلاب ما در40سالگی متوقف خواهد شد؟ که باید گفت خیربه اذن الله،دشمنان خواب هایی دیدند ولی هیچوقت تعبیرنخواهد شد و انقلاب ما متصل به انقلاب مهدی موعود (عج)خواهد شد.

راه اندازی تمدن بزرگ اسلامی

خرمدل درادامه اظهارکرد:امروز می خواهیم تمدن بزرگ اسلامی را راه اندازی کنیم و انقلاب را اعتلا بخشیم ، ما بایدزمینه سازان ظهور منجی باشیم ، گوش و چشم مان باید سمت ولایت باشد تا راه را گم نکنیم و اگر امروزبا این همه مشکلات و توطئه های دشمنان رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری نبودند معلوم نبود چه اتفاقی برایمان می افتاد.

تبعیت از ولایت درسایه همدلی و وحدت

فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد:ما یک کشور رنگارنگ از لحاظ قومیت هستیم و جز قوم لر که عقبه خارجی ندارد همه قومیت ها عقبه خارجی دارند،اینها می توانند از جهتی طمع دشمنان را برانگیزد و اختلاف فرقه ای درست کند اما به برکت ولایت در سایه همدلی و وحدت به سر می بریم.

وی افزود:انقلاب های متعددی در منطقه صورت گرفت و همه شکست خوردند و علمای آنها دردیدار با رهبر انقلاب گفتند که امروز ما متوجه می شویم که این  نعمت ولایت چقدر ارزشمند است ،انقلاب هایی زیادی صورت گرفت ولی همه به شکست انجامیدند، چرا که ولایت و رهبری نداشتیم.

فرمانده سپاه فتح استان بیان کرد:یکی از عواملی که می تواند این طریق را درستی طی کنیم بحث ولایت است ،نکته دوم اتحاد و همدلی است که اگر اتحاد نداشته باشیم دشمن درصفوف ما رخنه خواهد کرد.

سابقه یک قرن مبارزه علیه استبداد

خرمدل درادامه تصریح کرد:این استان انصافا شایسته بهترین هاست  ونزدیک به 2هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است؛بهترین نیروی انسانی، بهترین امکانات مادی، مردمانی با سرشت پاک ،مردمی که سابقه یک قرن مبارزه علیه استبداد داشته اند.

نیاز به وحدت و همدلی داریم

وی گفت:به همین خاطر قبل از انقلاب هم سعی داشتند که این استان را تحقیرو تخریب کنند،مردمانی که نه دردفاع مقدس بلکه قبل از انقلاب مبارزه و مقابله با استبداد را داشته اند، سیاست زدگی یک سم مهلک است و امروز بیش از گذشته نیاز به وحدت و همدلی داریم و هر کسی که دل در گرو انقلاب و ولایت دارد ،باید متحد باشد.

سم مهلک اصولگرایی و اصلاح طلبی درکشور

خرمدل تصریح کرد:این چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب سم مهلکی برای مملکت ما است درحالی که حضرت آقا می فرمایند انقلابی،سیاست زدگی سم مهلک پیشرف ، اتحاد و همدلی است ما راهی جز اتحاد و همدلی نداریم ودشمن به شدت در این حوزه کار می کند که بین صفوف مردم و مسئولین رخنه ایجاد می کند.

 مدیریت و کارجهادی راهکار مقابله با تحریم ها

فرمانده سپاه فتح استان افزود:نکته سوم مدیریت جهادی و کار جهادی است برای فتح قله های علم و اقتصاد ؛دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده است و انواع واقسام تحریم های هوشمند را علیه ما بکار برده است و چون اقتصاد ما خودکفا و درونزا است هنوز مقاومت کرده و به حمدلله این مراحل را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی اظهارکرد: مدیریت جهادی ، کار شبانه روزی و خدمت به مردم وظیفه هرکسی است و نکته چهارم هم به نوعی مردمداری و محبت به مردم است. مردم باید امیدوار باشند درحالی که  دشمن با تحریم های ظالمانه خود می خواهد مردم را ناامید کند.

مردم شریف و بزرگی داریم

فرمانده سپاه فتح استان گفت:انصافا ما مردم شریف و بزرگی داریم، مردم در همه عرصه های انقلاب حضور فعال دارند، خیلی از رزمندگان قدیمی و حتی جوانان امروز تقاضا دارند که به عنوان مدافع حرم در منطقه حضور یابند درحالی که باید به این مردم خدمت و محبت کرد.

مردم باید احساس کنند که فاصله ای با مسئولین ندارند

خرمدل تصریح کرد:مردم باید احساس کنند که فاصله ای با مسئولین ندارند ،حتما این انقلاب متصل به انقلاب صاحب الزمان (عج)خواهد شد.کار سازماندهی گردان های رزمندگان در دوران دفاع مقدس را حتما در سراسر استان انجام خواهیم داد،همان روز اول اعلام کردیم که خادم خانواده های شهداء و ایثارگران هستیم و یک شعار را هم سرلوحه کارمان قرار دادیم که این مسائلی که باعث تفرقه و اختلاف در بین مردم شده است را باید از میان برداریم.

سیاست زدگی درکهگیلویه و بویراحمد

وی درادامه افزود:کاربسیارسختی است و این استان، استان سیاست زده است و این مردمی که تشنه محبت و خدمت هستند اگر ما بخواهیم این روندسیاست زدگی را ادامه دهیم مردم له خواهند شد و آنچیزی که باقی خواهد ماند همان یاس و ناامیدی مردم است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها