نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. مهر 1397 - 13:20
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمدگفت: با پیگیری های مدیران دلسوز و پای کار بودن دستگاه قضایی در گچساران ملکی که سال ها اشخاصی بر آن چنگ زده بودندو قریب به 1000میلیاردتومان ارزش داشت با تلاش دستگاه قضایی حکم قطعی صادر و به بیت المال بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت السلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم دادگستری گچساران با اشاره به اهمیت و جایگاه دستگاه قضا درنظام اسلامی گفت:جایگاه قضا و قضات بزرگ و خطیر است و پیشایی نظام اسلامی قوه قضاییه است و آنچیزی که درتعریف یک حاکمیت اسلامی به ذهن متبادر می شود همان حاکمیت قضایی آن است.

وی افزود: در وهله اول مجموعه همکاران در دستگاه قضایی باید این جایگاه رفیع را مراعات کنند و در ثانی عزیزان دیگر این مجموعه را به عنوان یک مجموعه ای از حاکمیت تحت ولایت مقام معظم رهبری آن را نیز محترم شمارند.

مزارعی اظهارکرد:دستگاه قضایی امنیت را به عنوان بستر حیات بشر در تمام شئونات در نظر دارد،امنیت مردم از نان شب برای مردم واجب تر است و به کسانی که امنیت جامعه را مخدوش می کنند نباید رحم کرد و ذره ای کوتاهی در دستگاه قضا گناه و معصیت است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمدگفت:امرز یک مدیر باید در تمام شئونات جهادی کار کند و با درایت ، تعقل ، قانونمند و با برخورد قاطع عمل کند و این خواسته ما و سیره مجموعه دستگاه قضایی این است.

 وی تصریح کرد:امروز در سطح استان هیچ مجرم خطرناکی نیست که زیر ذره بین ما نباشد،تمام این ها را رصد و شناسایی کرده ایم و امروز ما در استان کسی که قلدرمابانه شاخ و شانه بکشد را نداریم، نقطه کوری در استان وجود ندارد که بخواهند علیه امنیت استان برنامه ریزی شود و دستگاه قضایی و ضابطین آن را رصد و شناسایی نکرده و مراقبت نکنند،چرا که همه این موارد در چنگ ماهستند.

مزارعی افزود:سرقت های مسلحانه ای که اتفاق افتاد در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسیدو قضات شجاع رای قاطعانه در این خصوص صادر کردند و در سایر حوزه ها با کسانی که بخواهند به گونه ای امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند،خط قرمز دستگاه قضا محسوب می شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمدگفت :نکته ای که امروز بسیار لازم است امنیت اقتصادی است و مدیریت اقتصاد بازار و جامعه امروز به نوعی همان جهاد سال 59 است ، مدیران در حوزه دستگاه اجرایی و اقتصادی با اقتدار بیشتر و سماجت و تلاش بیشتر به میدان بیایند و در عرصه ارائه خدمات و کالاهای اساسی به مردم همت کنند.

وی تصریح کرد:باید از ظرفیت ریش سفیدان برای کاهش ورودی به دستگاه قضایی استفاده کرد و باید سایر مجموعه ها هم سدی در مقابل هجمه ورودی ها به دستگاه قضایی باشند ،امروز دستگاه قضایی در خط مقدم برخورد با مجرمان قرار داردواعتقاد دارم هر مدیری باید یک گام جلوتر از مدیر قبلی باشد و نه اینکه در جا بزند.

مزارعی افزود:دستگاه قضایی باید اقتدار ،صلابت و استقلال خود را درتمامی شئونات حفظ کند ضمن اینکه تعامل و تکریم خاصه با اعضای شورای تامین و مردم شریف باید وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمدگفت: با پیگیری های مدیران دلسوز و پای کار بودن دستگاه قضایی در گچساران ملکی که سال ها اشخاصی بر آن چنگ زده بودندو قریب به 1000میلیاردتومان ارزش داشت با تلاش دستگاه قضایی به نوعی که تحت تاثیر کسی باشد ،حکم قطعی صادر و به بیت المال بازگشت.

وی افزود:افرادی که با رانت در این استان، قریب به 250میلیارد سرمایه استان فقط در جیب یگ گروه خاص و خانواده خاص بود در همین چند روز گذشته با رای قاطع قضات برگردانده شد،کسی که با رانت و سوء استفاده و جعل آمد و میلیارد ها تومان عرصه ملی را تصرف کرد و به مالکیت خودش با اسناد جعلی و به اسم اشتغال تصرف کرد ،با حکم قاطع به بیت المال برگشت داده شد.

مزارعی تصریح کرد:در پرونده ای که 21هزار راس گوسفند از مردم کلاهبرداری شدرای قاطع صادر شد حتی در سطح کشور رایزنی های متعددکردند اما به جای نرسیدند،الان رای قاطع به حبس طویل المدت و بازگشت کلیه اموال مردم که به غارت برده بودند صادر شد؛خیلی از قضات ما در بسیاری از پرونده ها هم تهدیدبه قتل شدندچرا که قاضی و دستگاه قضایی باید انقلابی عمل کند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها