نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. مهر 1397 - 12:16
فرماندارگچساران با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات ستاد بحران گفت:شهرداری دبیر پدافندغیرعامل است و متاسفانه در این زمینه شهرداری گچساران هیچ گونه گزارشی در جهت شناسایی نقاط حادثه خیز به فرمانداری ارجاع نداده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی،فرماندار گچساران در نشست ستاد بحران این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات ستاد بحران گفت: در چند ماه گذشته نامه‌ای جهت بررسی نقاط حادثه‌خیز برای جلوگیری از حوادث  به ادارات ارسال شده که تاکنون 6 اداره شبکه بهداشت ودرمان، راهداری، صنعت، معدن و تجارت،گاز، آبفا شهری و راه و شهرسازی  این نقاط را شناسایی و مکاتبات خود را به فرمانداری ارجاع داده‌اند.

 وی افزود: شهرداری دبیر پدافندغیرعامل است و متاسفانه در این زمینه شهرداری گچساران هیچ گونه گزارشی درجهت شناسایی نقاط حادثه خیز به فرمانداری ارجاع نداده است، بخاطر بارندگی و رعد و برق روزگذشته نیز آتش سوزی در ارتفاعات کوه خامی رخ داده بود که گروه هایی از محیط زیست و منابع طبیعی برای اطلاع یافتن از خاموش شدن آتش به این منطقه اعزام شدند.

رحیمی درادامه تصریح کرد:متاسفانه چندین نامه برای احداث کانال در منطقه شرکت نفت به مسوولان مربوطه ارسال شده  اما با مخالفت این مسئولان مواجه روبرو بودیم که بسا اگر این کانال در این منطقه احداث شده بود در بارندگی عصر پنجشنبه خسارات کمتری به زیرساخت های شهری وارد می شد.

 فرماندار گچساران اظهارکرد:این کانال از شهرک نفت گچساران به طول 2500 متر تا محله رادک احداث می شودکه طول اولیه احداث کانال دفع آبهای سطحی 780 متر تا استادیوم شهدای صنعت نفت است.

 وی گفت:احداث این کانال در جهت جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی های شدید در سطح شهرستان است و امسال مبلغ یک میلیارد تومان برای احداث کانال دفع آبهای سطحی در منطقه شرکت نفت تخصیص داده شد.

 فرماندارگچساران اظهارکرد:برای تکمیل این کانال تا محله رادک نیاز به 5 میلیارد تومان اعتبار است که در چندین مرحله پرداخت خواهد شد.

مسعود ظفری،شهردار گچساران نیز درادامه این نشست افزود:براثر بارندگی پنجشنبه گذشته در این شهرستان کانال‌های هدایت سیلاب در ضلع شمالی گچساران از جمله مناطق اسلام آباد، خنگ بنار، محوطه اطراف دانشگاه آزاد، کارخانه روغن نباتی، کانال‌های منتهی به شرکت نفت و کانال منشعب از 500 دستگاه تا بلوار ولی عصر، کانال‌های 108 دستگاه و رزمندگان  خساراتی سنگینی به آنها وارد شد.

 وی درادامه با انتقاد از اداره هواشناسی گفت: اولین بارش باران در فصل پاییز بود که اداره هواشناسی در 24 ساعت گذشته این گونه بارش ها را برای شهرستان پیش بینی نکرده بود و با اولین بارش باران در فصل پاییز به کانال‌های  108 دستگاه، رزمندگان، جزیره، 500 دستگاه، پاسداران، شهرک نفت و به  کانال ورودی شهر خسارت سنگینی وارد شده است.

ظفری اظهارکرد:همچنین به کف کل کانال‌ها، دیوار حائل کانال‌ها و به چندین پل که در محور مواصلاتی خوزستان به فارس قرار گرفته اند، خسارت وارد شده به طوری که کف سازی بیشتر کانال‌های شهر کاملا از بین رفته است.

شهردار گچساران گفت: به خیابان های ترابری، پیروزی، قسمتی از فضای سبز شهری و به مکان هیئت حضرت علی اکبر (ع) نیز خسارت وارد شد وپل خیابان ولی عصر که یکی از مهمترین راه های ارتباطی شهر گچساران است در آستانه تخریب قرار گرفته است.

 وی تصریح کرد:به 14 نقطه حادثه خیز و 2 پل به طول 30 متر خسارت سنگینی وارد شده که مبلغ 80 میلیارد تومان به  زیرساخت های شهری گچساران در بارندگی اخیر خسارت وارد شد.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها