نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مهر 1397 - 15:03
فرماندارگچساران گفت:زجری که الان در شهرستان و استان می کشیم از همین سنت غلط تیراندازی در مراسمات تشییع جنازه است،هزاران تیردراین گونه مراسمات شلیک می شود و بعضا افرادی دراین مراسمات به قتل رسیده و یا به شدت مجروح شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی،فرماندار گچساران در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور جمعی از مسئولان دردفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد،گفت:درامر شورای فرهنگ عمومی باید دو بحث را به طور جدی پیش برد یکی اینکه مصوبات جلسه بایدکاربردی باشد و دیگر اینکه نقشه راهی ترسیم شود تا هرفرد در هرزمینه ای که تخصص و فعالیت دارد بتواند کارها را به درستی عملیاتی کند.

وی درادامه افزود:امروز سنت های در جامعه وجود دارد که برخی ها جنبه مثبت و خوبی دارند و برخی دیگر هم به غلط در جامعه ترویج شده است؛ زجری که الان در شهرستان و استان می کشیم از همین سنت غلط تیراندازی در مراسمات تشییع جنازه است که هزاران تیردراین گونه مراسمات شلیک می شود که بسیار خطر آفرین هستند.

رحیمی اظهارکرد:این موضوعات باید به جد کار و فرهنگ سازی شود،در جشن ها و مراسمات عروسی هم چنین مواردی به وفور وجود دارند که باید چنین فرهنگ غلطی برچیده شود که در همین چند سال اخیر افرادی دراین مراسمات به قتل رسیده و یا به شدت مجروح شده اند.

فرماندارگچساران درادامه تصریح کرد:این رسوم غلط تنها اختصاص به یگ گروه و طایفه خاصی هم ندارد و نکته قابل تامل در این خصوص فراگیر بودن این رسم غلط در طایفه ها وقومیت های مختلف است که این مساله کار را برای متولیان امر کمی دشوارتر می کند.

رحیمی افزود:متاسفانه دربسیاری از موارد این تیراندازی ها شادی ها و غم ها را به مصیبت تبدیل کرده اند ،رسم غلط و ناپسندی که امروز تبدیل به یک ضد فرهنگ شده که می طلبد همه مسئولین و متولیان امر فرهنگ در این قضیه ورود کنند و کار فرهنگی انجام شود.

وی گفت:در همین چند سال گذشته رسم غلطی در همین گچساران وجود داشت و رسم براین بود که هرشخصی در هر نقطه ای از این شهرستان وفات می کرد برعکس تمام شهرهای کشور باید در جلوی بیمارستان شهید رجایی حتما تشییع می شد که خوشبختانه دراین زمینه فرهنگ سازی شدو این مسئله به همان مکان بهشت زهرا انتقال یافت.

فرماندارگچساران درادامه تاکیدکرد:باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی گچساران اجرایی و پیگیری شوند و این جلساتی که با حضور مسئولین تراز اول شهرستان تشکیل می شود باید در آخر امر خروجی مطلوبی داشته باشند که در غیراینصورت همان مثال جلسات تکراری بی ثمرخواهد بود.

رحیمی افزود:با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در شهرستان و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، می توان مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان را بهترشناخت و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی کرد و نیز راهکار ارائه داد. 

وی اظهارکرد:اگر قرار باشد موارد مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، عملیاتی نشودتنها وقت و زمان اعضاء را تلف کرده ایم و این نفعی به حال فرهنگ و شهرمان ندارد و معتقدم باید از ظرفیت مردم،ریش سفیدان ،نخبگان، دانشگاهیان ،اساتید و فرهیختگان در جهات نیل به اهداف و رفع مشکلات شهرستان نیز استفاده کرد.

فرماندارگچساران افزود:بنابراین استفاده از توان و ظرفیت اقشارمختلف مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی برای اجرای بهتر برنامه ها و مصوبات شورا امری لازم و ضروری به نظر می رسد و هرشخصی باید به نوبه خود نسبت به مصوبه های فرهنگی اجتماعی شورا احساس تعهد و مسئولیت کند.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

تو جلوی همونی که قهوه خونه را تیرباران کرد را بگیر مردم خودشون یاد میگیرن دیگه ادامه نمیدن

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها