نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مهر 1397 - 14:26
اظهارات امام جمعه گچساران دراولین جلسه شورای فرهنگ عمومی/
نسبت به جریان برگزاری جشن شرکت نفت گله مندیم/300میلیون تومان از پول بیت المال هزینه حرام شد
امام جمعه گچساران گفت:مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید عملا اجرایی و پیگیری شوند؛ما نسبت به آن جریان برگزاری جشن شرکت نفت گله مندیم که 300میلیون تومان از پول بیت المال هزینه حرام شدو ناچارا شب آخر به دستور دادستان این برنامه تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به آیین نامه این شورا ،گفت: محتوا و ماحصل آیین نامه شورا این است که ما باید مهندسی فرهنگی ایجاد کنیم و هدف از تشکیل شورای فرهنگ عمومی ایجاد یک خط و مشی درست فرهنگی برای جامعه است.

وی افزود:با توجه به اینکه نظام ما مبتنی برمبانی دینی و مبتنی برسیره پیامبر(ص)و یک نظام شیعی و دینی است لذا باید فرهنگ جامعه ،فرهنگی منطبق با فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد تا جامعه را به سمت و سوی رشد ، تعالی و حل مشکلات هدایت کند.

حجازی اظهارکرد:باید توجه داشت که محور این جلسات را نشر فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت قرار دهیم که اگر با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا بشویم و بعد در همه زمینه ها تعمیم داده شود بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه مرتفع خواهند شد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:اشکالی که در سراسر کشور وجود دارد این است که برخی تکالیف را تنها به مسئولین ربط می دهند در حالی که خیلی از مسئولیت ها و وظایف هم برعهده مردم گذاشته شده است و هر فردی فقط به اندازه آن مسئولتی که از عهده آن برمی آید،همت کند بخش اعظمی از معضلات جامعه حل می شود.

وی درادامه گفت:پس باید به درستی به این نکته توجه کرد که مشکلاتی که در مملکت وجود دارد به دلیل عدم تبعیت از مسیر قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام است درحالی که معیار و الگوی اصلاح مشکلات در جامعه توجه به سیره اهل بیت (ع) است.

حجازی افزود:اگر علما و مسئولین متحد باشند و به وظایفشان به درستی عمل کنند جامعه مشکلی نخواهد داشت و نکته بعد اینکه بار مسئولیت جامعه اگر برعهده همین دوقشر باشد و در صورتی که  جامعه مشکلی داشته باشد، مقصر همین دو قشرند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:همه ما درقبال آحاد جامعه مسئول هستیم و نمی توانیم تنها به بخشنامه ، ماده و تبصره بسنده کنیم،حکومت مبتنی برمبانی دینی و شیعی ایجاد شد لذا بایدهمت و تلاشی مضاعف در خصوص رفع مشکلات جامعه صورت پذیرد.

وی درادامه با اشاره به حل مشکلات معیشتی مردم گفت: اگر عدالت حاکم شد و باند بازی و بی تقوایی درجامعه نباشد، پس یقین بدانید بسیاری از  مشکلات کشورحل خواهند شد  

حجازی اظهارکرد:امروز دشمن درفضای مجازی درون و برون کشور علیه عزت ، شرف و امنیت این ملت لحظه ای تلاش می کند که تنها راه نجات تبعیت از مسیرو سیره اهل بیت است،همه ما مسئولیم و تلاش کنیم در شهرمان آنچه که مورد رضای خداوند است انجام شود تا مشکلات هرچه زودترحل شود.

وی درادامه در خصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت مصوبات شورای فرهنگ عمومی به عنوان قانون به شمار می روند یعنی اینکه اجرا به عهده هر شخص و نهادی که باشد لازم الاجرا خواهد شد.

حجازی تصریح کرد:باید دراین جلسات یکی دو موضوع تصویب شودو عملا کار انجام شود و موضوعات پیگیری شوندوباید مهندسی فرهنگ صورت گیردو راهکار نشان دهیم ؛ما نسبت به آن جریان برگزاری جشن شرکت نفت گله مندیم که 300میلیون تومان از پول بیت المال هزینه حرام شدو ناچارا شب آخر به دستور دادستان این برنامه تعطیل شد.

حجازی افزود:یکی از مصوبات این جلسه باید این موضوع باشد که دستگاه های اداری نظام جمهوری اسلامی در صرف هزینه ها باید دقت موازین شرعی را داشته باشندیعنی اینکه هیچ اداره و نهادی نبایدپولی در راه خلاف شرع هزینه کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها