نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مهر 1397 - 19:06
دربیانیه بسیج دانشجویی گچساران آمده است:اگر احیانا قرارگاه تصمیم گیری، در شورای تامین شهر دچار اختلال است و برخورد مورد انتظار صورت نگیرد ،در مواضع بعدی هرآنچه را می دانیم خواهیم گفت و خود شخصا به بند میم وصیت نامه امام (ره) و فرمان آتش به اختیار عمل میکنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گچساران در نامه‌ای نسبت به برخی رویدادهای اخیر در گچساران واکنش نشان داده و از دادستان و مسئولان این شهرستان خواستار پیگیری و رسیدگی لازم  شده‌ است.

در این بیانیه آمده است:این ایام بیانگر قیام اباعبدالله(ع) و یارانش برای اقامه و حفظ ارزش های راستین دین اسلامی و به خصوص زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

با توجه به وقایع اخیری که در شهرستان گچساران اتفاق افتاده است ،جمعی از دانشجویان شهرستان در تشکل بسیج دانشجوی که عینا شاهد ناهنجاری هایی در سطح شهر  بودیم یا هستیم بر خود لازم می دانیم  جهت تحقق رسالت خود در این خصوص توضیحاتی را به شرح زیر به سمع و نظر شما برسانیم.

شهرستان گچساران با توجه به بافت قومیتی حاکم بر آن یکی از شهرستان های با اقوام مختلف می باشد. این شهرستان دارای روستاها و مناطق عشایر نشین متعددی در اطراف آن می باشد.

در سالهای قبل این شهرستان شاهد درگیری های بسیاری بین طیف های مختلف جمعیتی به دلایل گوناگون بوده است و در بسیاری از این درگیری ها متأسفانه افرادی نیز به فوت رسیدند. خوشبختانه با تدابیر لازم مسئولین و همکاری مردم این درگیری ها به شدت کاهش یافته است.

وقتی ابعاد درگیری ها را مورد بررسی قرار می دهیم دلایل گوناگونی را متوجه می شویم که یکی از آن ها وجود سلاح های غیر مجاز در دست افراد(یا فرد) است. همانطور که اطلاع دارید در سال های اخیر آمار سلاح های غیر مجاز در دست افراد رو به افزایش بوده است و این یک زنگ خطر جدی برای اتفاقات غیرقابل پیش بینی برای امنیت شهرستان می باشد.از این سلاح ها در موارد بسیاری استفاده غلط می شود از جمله در عروسی ها و درگیری های شخصی افراد.

استفاده دیگر از این سلاح ها که جدیدا موارد آن رو به افزایش است در دعوا ها و درگیری های شخصی می باشد. همانطور که مستحضرید در چند روز اخیر مصادف با شب شام غریبان حسینی در ساعات بامدادی و در یکی از قهوه خانه ها درگیری ایجاد می شود و در آن تیراندازی با سلاح غیرمجاز می شود که باعث رعب و وحشت و همچنین ناامنی بسیار برای اهالی آن منطقه شده است.

در این درگیری مسلحانه فرد خاطی به راحتی و در امنیت کامل سلاح به دست گرفته و شروع به تیراندازی و برهم زدن نظم عمومی می کند. حال این فرد هرکسی که بخواهد باشد چگونه به خود اجازه چنین کاری داده است؟ به نظر می رسد که این فرد با اطمینان خاطر این کار را انجام داده است؟! تاکنون چه برخوردی با این فرد شده است؟ اخبار و اطلاعات تایید شده و نشده حاکی از این است که شخص تیراندازفرزند یکی از مسئولان بوده و رایزنی برای آزادسازی او در حال انجام است .

شورای تامین شهرستان چه اقدامی کرده است ،مسئول امنیت شهروندان به عهده کیست؟این درگیری در یک قهوه خانه و در ساعات بامدادی رخ می دهد حال جای سوال دارد چرا قهوه خانه تا پاسی از شب فعالیت داشته باشد(یا باز باشد)؟

اگر آمار قهوه خانه های شهرستان را جویا شوید مشاهده می کنید که تعداد آن ها چقدر زیاد می باشند به طور میانگین تقریبا در هرمنطقه ۲ تا ۳ قهوه خانه وجود دارد. این قهوه خانه ها عموما محلی برای کشیدن قلیان شده است و متأسفانه بسیاری از جوانان شهرستان به مصرف قلیان روی آورده اند.

آیا وجود قهوه خانه صرفا جهت استعمال دخانیات می باشد؟متأسفانه مشاهده شده است که در این قهوه خانه ها جوانان دختر و پسر به صورت مختلط تا پاسی از شب بدون هیچ محدودیتی رفت و آمد دارند؛ پیشنهاد میکنیم برای اطمینان خاطر از صحت موضوع یک شب به طور نامحسوس در ساعات بامدادی از قهوه خانه ها بازدید کنید.

اگر از منابع خود سوال کنید حتما متوجه می شوید که در این قهوه خانه ها به دلیل نبود نظارت کافی چیزهای دیگری نیز به فروش می رسد.اجرای موسیقی های زنده، تجمع دختران و پسران جوان و گذاشتن فیلم لایو(زنده) از این قهوه خانه ها در فضای مجازی اینستاگرام از دیگر معضلات آن می باشد. متأسفانه در این ایام محرم نیز شاهد پخش موسیقی های زنده در قهوه خانه ها هستیم.یا در مورد بسیار غم انگیزی که شب گذشته صورت پذیرفت سلاح کشی در ملاعام جان جوان ورزشکاری را گرفت. وخانوادی را داغدار کرد.

جناب دادستان محترم ،نهادهای مسئول امنیتی و … اگر نظارت ها و برخوردها جدی و بدون ملاحظه بود ،نتیجه این نمی شد؟اگر به مردم می گفتید تیر اندازی کف خیابان چه کسی بود ،کس دیگری جرائت اسلحه کسی نداشت؟ اگر در شام غریبان برخورد صریع و قاطع بود حتما اقدامات پیشگیرانه داشت و شاهد اتفافات بعدی نبودیم.

اگر احیانا قرارگاه تصمیم گیری، در شورای تامین شهر دچار اختلال است و برخورد مورد انتظار صورت نگیرد ،در مواضع بعدی هرآنچه را می دانیم خواهیم گفت و خود شخصا به بند میم وصیت نامه امام (ره) و فرمان آتش به اختیار عمل میکنیم.

با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و نیاز مبرم به امنیت عمومی برای دانش آموزان و دانشجویان از شما مقام محترم قضایی و ضابطین در تمام نهادهای مسئول تقاضامندیم که ابتدا با عاملان  اخلال نظم عمومی شهرستان، هر فردی که باشد برخورد قاطع گردد و ثانیا دستور فرمایید تا نظارت کافی و لازم بر قهوه خانه و کافی شاپ ها،حمل و نقل های عمومی و خصوصی ، صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهرستان نباشیم.
من الله توفیق…
-بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد گچساران
-بسیج دانشجویی دانشگاه نفت و گاز
-بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گچساران
-بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گچساران
-بسیج دانشجویی دانشگاه سما گچساران

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

واقعا جای تقدیر و تشکر دارد امنیت از نان شب هم واجب تر است
یه عده رو خودش میزنه یه عده رو هم پسرش شهر ما شده هرکی سی خود ای خدا به فریاد مردم برس
تبارکلا کارتان عالی وقابل تحسین میباشد دانشجویان ارزشمند..چون امنیت ارامش مال یکنفرنیست بخواد بازی کند امیدوارم مسئولین هم احساس مسئولیت بکنند وبرخورد لازم قانونی انجام بگیرد..

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها