نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. شهريور 1397 - 18:42
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ۷ گروه تعزیه‌خوانی آماده اجرای برنامه در ماه محرم هستند که مهمترین هدف اداره فرهنگ و ارشاد صیانت از هویت ایرانی و اسلامی است واین گروه‌ها در شهرها و مناطق روستایی گچساران در محرم به اجرای شبیه‌خوانی می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امیرحسین نوروزی،رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی  با اشاره به تجهیز ۳۰ باب از کانون‌های مساجد فرهنگی این شهرستان بر اساس اولویت بندی ادواری ، نیازسنجی و میزان فعالیت ارایه شده گفت:راه‌اندازی، توسعه و تجهیز کانون‌های فرهنگی مساجد یکی از مهم‌ترین وظایف ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

تجهیز 30کانون فرهنگی مساجد گچساران

وی افزود: بر همین اساس تعداد ۳۰ باب از مساجد شهرستان گچساران به تجهیزات تخصصی مجهز شدند تا در پیشبرد برنامه‌های خود با کیفیت بهتری عمل کنند.

نوروزی با تأکید بر لزوم فراهم سازی کلیه امکانات کانون‌های مساجد، رایانه، سیستم صوتی ، قفسه، میز ، صندلی ،تخته وایت برد الکترونیکی را از جمله لوازم خریداری شده جهت تجهیز این کانون‌ها برشمرد و گفت: ۱۵۰میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستان صرف خرید لوازم و ملزومات تجهیز کانون‌های فرهنگی مساجد شده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران تصریح کرد:کانون‌های تخصصی مساجد در زمینه‌های؛ قرآن و نماز، مهدویت، کتابخانه‌ای، ورزش، سمعی بصری، پژوهش و فعالیت‌های دینی فعالیت می‌کنند.

اجرای ویژه برنامه های دهه محرم در ۲۰ کانون فعال

نوروزی درادامه با اشاره به ویژه برنامه های دهه محرم کانون فرهنگی هنری در مساجد گچساران اظهارکرد: ویژه برنامه های دهه محرم در ۲۰ کانون فعال فرهنگی هنری شهری و روستایی این شهرستان اجرا خواهند شد که برنامه های ویژه دهه محرم کانون های فعال فرهنگی هنری مستقر شده در مساجد گچساران با هدف تبیین و تعمیق فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین علیه اسلام و یاران باوفایش برگزار می شود.

برنامه های شاخص دهه محرم در کانون های مساجد

وی افزود:دعوت از کارشناسان برجسته علوم دینی جهت سخنرانی و پاسخ به شبهات در راستای شناساندن ابعاد مختلف واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان یکی از شاخص ترین برنامه های این دهه در کانون های مساجد شهرستان است.

نوروزی تصریح کرد:برگزاری شب شعر، برپایی نمایشگاه عکس عاشورا ، نشست های هنری عاشورایی در انجمن های فرهنگی هنری هنرمندان از دیگر برنامه ها است.

اجرای 7گروه تعزیه خوانی درگچساران

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ۷ گروه تعزیه‌خوانی آماده اجرای برنامه در ماه محرم هستند که مهمترین هدف اداره فرهنگ و ارشاد صیانت از هویت ایرانی و اسلامی است واین گروه‌ها در شهرها و مناطق روستایی گچساران در محرم به اجرای شبیه‌خوانی می‌پردازند.

نوروزی گفت:هر روز از دهه نخست ماه محرم منتصب به یکی از یاران و اصحاب امام حسین (ع) و وجود مبارک ایشان نامگذاری شده و برنامه شبیه‌خوانی اجرا می‌شود وهنر تعزیه در شهرستان گچساران همواره مورد استقبال مردم و دوستداران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار گرفته است.

نوروزی ادامه داد: تعزیه هنری است که می توان با استفاده از آن به خوبی وقایع عاشورا و حادثه کربلا را بیان و پیام نهضت امام حسین (ع) را به مردم منتقل کرد.

ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به نهضت عاشورا

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اظهارکرد:باید با افزایش بصیرت و شناخت هر چه بیشتر نسبت به واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در جامعه در راستای ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به نهضت امام حسین (ع) گام برداریم.

نوروزی افزود:حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در مسیر دفاع از آرمان‌های اسلامی و احیای سنت نبوی در جامعه، در برابر سختی‌های متعددی ایستادگی کردند و از زندگی خویش نیز گذشتند تا اسلام ناب محمدی (ص) در جهان باقی بماند و پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز درآید.

حفظ جایگاه مردمی تعزیه خوانی

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران بدنبال حفظ جایگاه مردمی تعزیه خوانی است، خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه تنها سرمایه شان برای اجرای تعزیه عشق به امام حسین (ع) و ارزش های والای دینی است ما وظیفه داریم این هنر را حفظ و تقویت کنیم.

حفظ هویت فرهنگی مهمترین دغدغه 

نوروزی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما درحوزه فرهنگ حفظ هویت فرهنگی است، گفت: با توجه به هجمه فرهنگی غرب توجه به میراث فرهنگی و ایرانی نیازمند مراقبت ویژه است زیرا پرداختن به این میراث موجب تقویت هویت دینی و اسلامی می شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت:این اداره در راستای ترویح و اشاعه فرهنگ عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر حمایت خود را در عرصه های فرهنگی و هنری اعلام می دارد و از کلیه هنرمندانی که در ایام محرم و صفر با خلق آثار در بر پا داشتن بیرق حسینی فعالیت نمایند حمایت می شوند .

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها