نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. شهريور 1397 - 3:43
در شرایطی که کشور در حال عبور از یک پیج بزرگ اقتصادی می باشد ورزش در صنعت نفت نیز تحت تاثیر همین شرایط ویژه امتحان بزرگی را پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،پس از ابلاغ بخشنامه های کاهش اعتبارات، ورزش نفت و تاثیر مستقیم آن بر روند آمادگی تیم های ورزشی خصوصا در ورزش مناطق نفتخیز که از رونق بالایی نیز برخوردار بوده، کاملا مشهود به نظر می رسد.

این در حالی است که بسیاری از تیم ها درشرایط آماده سازی برای آغاز فصل جدید مسابقات خود بوده و گاها بسیاری از بازیکنان مورد نیاز خود را نیز براساس بودجه قبلی جذب کرده اند و با تغییر ناگهانی در میزان اعتبارات تیم ها به سختی در حال تکمیل بدنه اصلی خود هستند.

آمادگی تیم ها با 40درصد اعتبارات سال قبل 

رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران در این خصوص می گوید: براساس بخشنامه تکلیفی کاهش اعتبارات ورزش نفت ما٦٠درصد از بودجه سال خود کاهش و با٤٠درصد اعتبارات سال قبل در فصل جدید بایستی تیم های خود را آماده کنیم.

اثرات کمبود اعتبارات بروی تیم ها

محمد حبیبی نژاد تصریح می کند: برنامه ریزی های صورت گرفته برای کسب موفقیت تیم ها در سال ٩٧ قطعا با توجه کاهش اعتبارات تا حدودی برخی از تیم ها را از هدف اصلی خود دور می کند اما با جلسات بسیاری که در این خصوص گرفته شده تلاش کردیم که این کاهش بودجه کمترین اثر منفی را بر روند آماده سازی تیم ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بخشی از این بخشنامه ممنوعیت استفاده از پرسنل نفتی در کنار تیم های ورزشی ابلاغ شده بود،می افزاید: با تلاش های مدیران ورزش مناطق نفتخیز و وزارت نفت و همچنین پیگیری های برخی از نمایندگان مجلس استفاده از این نیروهای توانمند و با تجربه نفتی که می تواند کمک بزرگی به رونق ورزش صنعت نفت و کاهش بودجه ها داشته باشد در حال انجام است.

حبیبی نژاد اظهارمی کند:در برخی از تیم ها همانند فوتبال که با حساسیت های خاص اجتماعی همراه بوده سعی کردیم افراد غیر نفتی که سابقه کاری در این خصوص داشته باشد و معیارهای سرپرستی در تیم های نفتی را دارا باشد تارفع مشکل بکارگیری نیروهای نفتی ، بدون حق الزحمه به کمک تیم های ورزشی نفت بیاوریم.

رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران می افزاید: درفصل جاری با تفکیک رشته های فوتبال پایه و بزرگسال سعی شد به طور ویژه در بحث بومی پروری و پرورش استعدادهای نفتی وبومی برنامه ریزی شود و به همین خاطر "محمدرضا یزدانشناس" را به عنوان مدیرداخلی فوتبال پایه و"جهانبخش عنبریان" را به عنوان مدیرداخلی فوتبال بزرگسالان جهت برنامه ریزی بهتر برای این تیم ها معرفی و از سوی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفتخیز جنوب معرفی و مسئولیت کلیه برنامه های اجرایی، مالی ، اداری و فنی این تیم ها را به آنها محول و مقرر شد گزارش عملکرد خود را با هماهنگی امور ورزش ارائه دهند.

تیم ها درحال آماده سازی هستند

درادامه مدیر منابع انسانی نفت و گاز گچساران نیز بر شرایط ویژه ورزش نفت در فصل جاری تاکید کرده و می افزاید: با تلاشهای صورت گرفته سعی شد کمترین خلل در روند آماده سازی تیم های قهرمانی این باشگاه صورت بگیرد و همانطور که شاهد هستیم تیم های هندبال و فوتبال که مسابقات آنها نزدیک تر است آماده سازی خوبی داشته و بابرنامه ریزی که پیش از ابلاغ بخشنامه های کاهش بودجه صورت گرفته بود چند اردو تدارکاتی در شهر های شیراز و تهران برای تیم فوتبال بزرگسالان و همچنین تمرینات مداوم تیم های هندبال آقایان و بانوان با برنامه ریزی دقیق در حال انجام و پیگیری است.

همدلی و یکرنگی بالاترین تاثیر

فرهاد جعفری تاکید می کند: برای موفقیت تیم های ورزشی تنها مسائل مالی اهمیت ندارد و همدلی و یکرنگی بالاترین تاثیر را در پیشرفت تیم های ورزشی خواهد داشت.

جعفری با تقدیر از مدیرعامل ، مدیران مالی و خدمات شرکت نفت و گاز گچساران که در طی سال گذشته و فصل جاری بیشترین حمایت را از ورزش نفت داشته اند،می افزاید: اگر تلاش ها و کمک های این مدیران نبود کار ورزش نفت در برگزاری مسابقات ورزشی با مشکل جدی روبرو می شد.

وی اظهارم کند در فصل جاری به مدیران داخلی تیم های فوتبال پایه و بزرگسال اختیار کامل در زمینه فنی و مالی داده شده تا بهترین تصمیمات در جهت موفقیت این تیم ها گرفته شود و همانطور که شاهد بودیم تیم های فوتبال پایه در فصل تابستان سه جام قهرمان مسابقات استانی و یک نایب قهرمانی را به موزه افتخارات این باشگاه تقدیم کردند و امیدواریم فوتبال بزرگسالان نیز با توجه به حمایت های ویژه ای که صورت گرفته بتواند با صعود به لیگ دسته اول افتخارات این باشگاه را بیشتر نماید.

جعفری یادآور می شود: در فصل تابستان امور ورزش نفت و گاز گچساران مسابقات فوتبال پایه استان، مسابقات استعدادیابی وزنه برداری کشور، جشنواره های ورزشی تنیسروی میز، کلاس های آموزشی اوقات فراغت فرزندان و خانواده ها، را میزبانی و برگزار کردکه این تعداد مسابقه و جشنواره ورزشی دراین منطقه قابل تحسین است.

موقیت درمشکلات کمبود بودجه 

مدیر منابع انسانی نفت و گاز گچساران در پایان با اشاره به نقش مهم هواداران و رسانه ها در موفقیت تیم های ورزشی نفت اظهارمی کند: انتظار ما از هواداران و رسانه ها حمایت خالصانه و صادقانه و همچنین نقد منصفانه است که امید است با تلاش های دست اندرکاران ورزش نفت همه تیم های ورزشی این باشگاه با وجود مشکلات کمبود بودجه بتوانند موفقیت های خود راهمچون سال های گذشته ادامه دهند.

انتها یپام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها