نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. مرداد 1397 - 15:21
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:متاسفانه به مجموعه دستگاه فرهنگی اعتبارات کمی تخصیص داده می‌شود، آن چیزی که حضور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رادر جامعه پررنگ نشان می‌دهد حضور هنرمندان است که گاهی بدون هیچ امکانات آثار زیادی در زمینه شعر، داستان، فیلم و مستند تولید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا دهبانی پور،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد درآیین اختتامیه سومین جشنواره جایزه ملی داستان کوتاه "سقلاتون" که با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرهنگیان گچساران برگزار شد، اظهار کرد: هر آنچه که به عنوان اعتبارات به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده می‌شود یک سرمایه‌گذاری است.

وی افزود:زمانی که برای پروژه‌های عمرانی اعتباراتی تخصیص داده می‌شود با بهره‌برداری ازاین پروژه‌ها بسیار لذت بخش خواهد بود.

دهبانی پورگفت:متاسفانه در زمینه فرهنگ اعتبارات قابل توجهی تخصیص داده نمی‌شوددرحالی که اولویت توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای توجه به مقوله فرهنگ است ودر کشورهای پیشرفته دنیا اولویت کار آنها توجه به مقوله فرهنگ و بعد از آن مقوله اقتصاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تنها دستگاه‌های آموزشی از جمله آموزش و پرورش رسالت آموزش فرهنگ را ندارند بلکه تمامی دستگاه‌ها نیز باید اعتباری برای آموزش فرهنگ تخصیص دهند که توجه مسئولان این شهرستان به مقوله فرهنگ نیز قابل تقدیر است.

دهبانی پور در ادامه با اشاره به احداث دو مجتمع فرهنگی و هنری درگچساران افزود: با بهره‌برداری ازاین پروژه‌ها زیر ساخت و بستر مهم فرهنگ برای آینده در این شهرستان که موجب توسعه فرهنگ می‌شود به وجود خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:متاسفانه به مجموعه دستگاه فرهنگی اعتبارات کمی تخصیص داده می‌شود و آن موضوعی که حضور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رادر جامعه پررنگ نشان می‌دهد حضور هنرمندان است که گاهی بدون هیچ امکانات آثار زیادی در زمینه شعر، داستان، فیلم و مستند تولید می‌کنند.

دهبانی پور درادامه با اشاره به آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی داستان کوتاه سقلاتون گفت:993 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سومین جشنواره جایزه ملی سقلاطون ارسال شد که از این تعداد 670 اثر در بخش آزاد، ۲۰۳اثر در بخش بومی و ۱۲۰ اثر در بخش نفت بوده است.

وی افزود: از این تعداد 33 اثر در بخش بومی، 31 اثر در بخش آزاد و 5 اثر در بخش نفت به مرحله دوم جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون راه‌ یافت.

دهبانی پورتصریح کرد:از مجموع 67 اثردر سه بخش اقلیمی، آزاد و نفت تعداد 9 اثر برگزیده شد، این جشنواره ملی از سوی سه داور صاحب نام عرصه ادبیات کشور داوری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد:در بخش نفت، آقای مجتبی هژبری مقام اول ، صابر محمدی و عباس بابا علی نیز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

وی افزود: در بخش اقلیمی مصطفی شمس از کرمان مقام اول، صابر محمدی و آرش محمودی نیز مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند ودر بخش آزاد سولماز اسعدیان مقام اول، امین اطمینان و فاضله فراهانی مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به جوایز سومین جایزه ملی داستان کوتاه در این شهرستان، افزود: در بخش‌های نفت، آزاد و بومی، جایزه مقام نخست لوح تقدیر، و مبلغ 20 میلیون ریال اهدا شد و مقام دوم لوح تقدیرو مبلغ 15 میلیون ریال و مقام سوم لوح تقدیر و مبلغ 10میلیون ریال نیزبه برگزیدگان اهدا شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها