نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مرداد 1397 - 10:05
واکنش امام جمعه موقت گچساران به دعوت های گزینشی از رسانه ها/
خبرنگار یا میرزا بنویس مسئولین/دعوت گزینشی به دلیل ترس از افشای نقاط ضعف است
امام جمعه موقت گچساران گفت:متاسفانه هستند افرادی که عنوان یک خبرنگار را یدک می کشند که امروز "میرزا بنویس" بسیاری از مسئولین شده اندکه در حقیقت یک خبرنگار باید قلم را رسانای درد مردم کند و رسالت خود را به لوح تقدیر و کارت هدیه نفروشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی ،امام جمعه موقت گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص برخوردهای گزینشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سطح استان گفت:باید توجه داشت خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثر وتعیین‌کننده‌ای دراطلاع‌رسانی شفاف و صحیح به مردم را عهده دار هستند که متاسفانه هنوز برای برخی مدیران در سطح استان و نیز شهرستان این مسئله به خوبی تفهیم نشده است.

بیان واقعیت ها و حقایق به مردم

وی افزود:از مهمترین رسالت های فعالین عرصه خبر و اطلاع رسانی که به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شودبیان واقعیت ها و بیان حق و حقیقت است ، رسالت خبرنگاران رسالت بس سنگینی است که علاوه برنشر خدمات اثر بخش مسئولین به مردم، نیز سهل انگاری ها،تخلفات،کم کاری ها و نیز ضعف هاو مشکلات را باید در راستای کمک به توسعه شهرستان و استان بیان کنند.

خبرنگاران چراغ راه توسعه استان

امام جمعه موقت گچساران درادامه تصریح کرد:هرچند از اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان چشم بیدار و زبان گویای جامعه نام برده می شود که اگر این رسالت به درستی و صداقت انجام شود می توانند در بسیاری از موارد چراغ راه توسعه استانمان باشند.

دعوت گزینشی برای پوشاندن ضعف ها

وی افزود:اما مشکل اینجاست که مسئولین برخی از ادارات و دستگاه های اجرایی در سطح استان با دعوت های گزینشی خبرنگاران به جلسات تلاش می کند تا ضعف ها و کاستی های خود را بپوشانندو عملکردی قابل قبول از خود به نمایش بگذارند که این خود عواقب بدی را درجامعه به همراه خواهد داشت.

خبرنگار یا میرزا بنویس مسئولین

صفایی گفت:در سویی دیگر هم متاسفانه هستند افرادی که عنوان یک خبرنگار را یدک می کشند که امروز "میرزا بنویس" بسیاری از مسئولین شده اندکه در حقیقت یک خبرنگار باید قلم را رسانای درد مردم کند و رسالت خود را به لوح تقدیر و کارت هدیه نفروشد که در غیراینصورت شاهد از بین رفتن امید اجتماعی درجامعه خواهیم بود.

لغزش درانتقال مشکلات

امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد:لغزش قلم و بیان خبرنگاران موجب لغزش در انتقال مشکلات و همچنین آگاهی و اطلاع رسانی درباره اقدامات موثر انجام شده می شود لذا پویایی اجتماعی،آگاهی فرهنگی و سلامت فکری جامعه در گرو تلاش ها و رسالت حقیقی خبرنگاران و اصحاب قلم است. 

عجز در بیان مشکلات مسئولین

صفایی در ادامه تصریح کرد:درسطح استان و شهرستان بعضا شاهد مواردی از سوی برخی مسئولین هستیم که با قلم ها و دعوت های گزینشی سعی در سرپوش گذاشتن بروی عملکردها و نقاط ضعف خوددارند و ازبیان مشکلات بویژه در حوزه کاری شان عاجز و نگرانند.

وی افزود:بنابراین عدم احترام به اصحاب رسانه و دعوت های گزینشی خبرنگاران و این نوع برخورد و عملکرد،شایسته یک مسئول نیست که امیدواریم مسئولین استان با همدلی و تعامل بیشتر و نیز با دعوت از خبرنگاران در نشست ها و مناسبت های خبری سعی درانعکاس هرچه بیشتر اخبار در جهت تقویت نقاط قوت و نیز رفع مشکلات استانمان گام بردارند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها