نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. مرداد 1397 - 9:55
با توجه به گرانی‌های سر به فلک کشیده ، وضعیت نامطلوب معیشتی مردم و نیز وضعیت آشفته اقتصادی که بیشترین بارش تنها بر گُرده اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه سنگینی می کند، این عدم اقبال برخی نمایندگان به طرح سؤال از رئیس‌جمهور خود سؤالات بی‌شماری دراذهان مردم باقی گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سؤال اقتصادی نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور درحالی اعلام وصول شد که جای خالی امضای2 نماینده از 3نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شرایط سخت اقتصادی مردم، عجیب و باورنکردنی بود!.

درحالی سؤال اقتصادی نمایندگان مجلس در نشست علنی چهارشنبه گذشته توسط رئیس مجلس اعلام وصول می شود که به‌غیراز "عدل هاشمی پور" نماینده کهگیلویه بزرگ، هیچ‌کدام از 2نماینده دیگر کهگیلویه و بویراحمد پای این سؤال را امضا نکرده بودند!.

 با توجه به گرانی‌های سر به فلک کشیده ، وضعیت نامطلوب معیشتی مردم و نیز وضعیت آشفته اقتصادی که بیشترین بارش تنها بر گُرده اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه سنگینی می کند، این عدم اقبال برخی نمایندگان به طرح سؤال از رئیس‌جمهور خود سؤالات بی‌شماری دراذهان مردم باقی گذاشت.

با افزایش قیمت دلار و سکه در ماه‌های اخیر و گران شدن اجناس و کالاهای اساسی موردنیاز مردم، کم‌ترین انتظارها از نمایندگان مجلس مطالبه‌گری جدی از مسئولان و بازخواست از آنان در به وجود آمدن چنین وضعیتی است که این مطالبه سرانجام هفته گذشته در قالب سؤال از رئیس‌جمهور از سوی 80 نماینده مجلس که این دغدغه‌ها را داشتند به امضا رسید.

هرچند برخی نمایندگان نیز از امضاء این طرح پا پس کشیدند که این بی‌توجهی درتنگناهای شدید اقتصادی، شاید به این دلیل باشد که آیا این وُکلا دغدغه‌هایی مهم‌تر از دغدغه مردم دارند.!!؟؟اگرچه با توجه به لیست منتشر شده تنها نماینده کهگیلویه و بویراحمد که زیر این نامه را امضا کرده است، "عدل هاشمی پور" بود که به نظر می رسد نسبت به سایر نمایندگان استان در حوزه های مطرح شده دغدغه بیشتری دارد.

در طرح سؤال اقتصادی از رئیس‌جمهور، سؤال اساسی از2نماینده دیگر استان این است که دیگر چه بلایی باید بر سر مردم بیاید تا نمایندگان آنان احساس درد کرده و از مسئولان دولت مطالبه‌گری کنند؟.باید پرسید چرا "غلامرضا تاجگردون" و "غلام محمد زارعی" که به مشکلات موجود در کشور واقفند، نسبت به این موضوع کم توجه بوده اند و از حداقل کاری که می توانستند انجام دهند که همان طرح سوال از رئیس جمهور بود، سرباز زده اند.

هرچند طرح سوال از رئیس جمهور با 5 محور اصلی همچون "چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق که یکی از مهمترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟" علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال وعلی‌رغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟" چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟" علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله، در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟ "علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟ و با نهایی شدن تعداد امضاء کنندگان، به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود.

 

که البته باید توجه داشت این مردمی که ذکر آن می‌رود، مردم عادی و اقشار ضعیف‌اند که پولی ندارند سکه و دلار بخرند و در خانه انباشت کنند، نه آن قشر مرفهی که در این آشفته‌بازار ثروت میلیاردی خود را تریلیاردی کردند!!! منظور ما آن قشری است که به نان شبش هم محتاج است و به امید زندگی بهتربه این نمایندگان رأی دادند و آنان را به مجلس فرستادند، اما مثل‌اینکه آنان دغدغه‌هایی مهم‌تر از مردم دارند که حاضر به سؤال از رئیس‌جمهور آنهم در خصوص شرایط بد اقتصادی نشدند.

این برداشت از عدم اقبال نمایندگان استان به طرح سؤال از رئیس‌جمهور وجود دارد که بارها این دو نماینده نسبت به شرایط اقتصادی فعلی کشور اعتراضاتی داشته اند! اما به نظر می رسد در جاهایی که باید خودشان را نشان دهند،حفظ جایگاه سیاسی خود را به مصلحت مردم ترجیح دادند؛الله‌اعلم.

باین تفاسیرغلامرضا تاجگردون ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درواکنش به این موضوع نوشته است:تاریخ در ایران خیلی زود تکرار می شود (یک بام و دو هوا)

-سال نود و یک قیمت برابری دلار با ریال مثل این روزها به یکباره تغییر کرد و هر دلار از حدود هزار تومان به حدود سه هزار تومان افزایش یافت ، تحریم ها خیلی جدی شد و مردم به یکباره تحت فشار جدی قرار گرفتند .

-در آن سال هم تعدادی از نمایندگان منجمله اینجانب طرح سوال از رییس جمهور را ارائه دادیم و قرار شد رییس جمهور برای پاسخ به سوالات به مجلس تشریف بیاورند.آن روز بعد از ارائه سوال مصلحت دیده نشد که رییس جمهور وقت به مجلس بیایند و موضوع فیصله داده شد و شاید اگر آن روز آن اقدام عملی می شد امروز ایشان این روحیه را نداشتند که با اینهمه مخالفت علنی با بسیاری از ارکان نظام شهر به شهر بگردد و سخن بگوید.

-به هر حال برخی از عزیزانی که امروز سوال را امضا کرده اند و سخن می گویند و به آنانی که امضا نکرده اند حمله می کنند در آن روز به آنانی که امضا کرده بودند حمله کردند.

-چند صباحی بعد از استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یعنی آقای دکتر شیخ الاسلام در خصوص پرونده آقای قاضی مرتضوی که اکنون زندان است مطرح شد!!! و رییس جمهور تشریف آوردند و آن یکشنبه سیاه را در مجلس ورق زدند.

-این روزها قرار است تاریخ تقریبا تکرار شود البته تفاوت هایی هم دارد.قیمت ارز سه برابر شده از رییس جمهور سوال شد ولی قرار نیست به مصلحتی سوال پس گرفته شود حتی در شرایطی که تحریمها قرار است سنگین تر شود.

-استیضاح وزیر تعاون کار، و رفاه اجتماعی مطرح شد ولی نه مشابه استیضاح از جنس تخلف قاضی مرتضوی بلکه بخاطر موضوع مهم فعالیت های اجرایی وزیر که باز امید دارم در این قضیه مهم تاریخ تکرار نشود و رییس جمهور یکشنبه یا سه شنبه سیاهی خلق نکند و وزیرمحترم هم محترمانه پاسخگوی مجلس باشد.

-مردم عزیز و دوستان محترم نماینده ، این است سرگذشت ما و شما...

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

آقا جان گرونی برا امثال ایشون معنی نداره
با سلام وقتی بودجه کشور توسط عده ای مانند آقای تاج بررسی و یا تجدید نظر می شود آشی به این شوری باید به خورد مردم داده شود .و خودشان هم دنبال منافع و رانت های پشت پرده خویش باشند از لوله های طرح آب گرفته تا طرح بازارگچ و طرح بافت فرسوده گچ و آب امامزاده جعفر و باغ بنوشکه دامادش و...شرکت های پاسارگاد و قیر و ...سکه و آهن و...بازار بی نظارت و نماینده وکیل الدوله بودن و... تاجگردون از قدرت فقط ثروت می خواهد و بس .فقط دنبال فامیل خودش و دادن امتیاز های مدیریتی و پیمانکاری و...به انهاست .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها