نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. مرداد 1397 - 10:56
رئیس ثبت احوال گچساران گفت:در چهارماهه نخست امسال تعداد ۹۵ مورد طلاق به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عطاءالله گرجی‌ نژاد، رئیس ثبت احوال گچساران درگفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص وقایع ازدواج و طلاق در4ماهه نخست سال جاری اظهار کرد:در۴ ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۹۹ ازدواج به ثبت رسیده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است در حالی که چهارماهه سال گذشته تعداد ۳۹۰ ازدواج به ثبت رسیده بود.

گرجی‌نژاد در ادامه به آمار طلاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در۴ ماهه نخست امسال  تعداد ۹۵ مورد طلاق به ثبت رسیده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته۸۴ مورد طلاق در گچساران از سوی دفاتر ازدواج و طلاق گزارش شده و به ثبت رسیده  است.

 رئیس ثبت احوال گچساران تصریح کرد: آمار طلاق در شهرستان گچساران در سالجاری نسبت به مدت مشابه درسال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی درادامه به تعداد ولادت‌ها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ولادت در سال‌جاری تاکنون ۷۶۲ نوزاد در این شهرستان متولد و در سال گذشته تعداد ۷۹۲ ولادت در این اداره به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.

گرجی‌ نژاد در ادامه به آمار فوت‌شدگان در این شهرستان اشاره و بیان کرد: درچهار ماهه نخست امسال تعداد فوت‌شدگان در این شهرستان ۱۷۴ مورد بوده است.

 رئیس اداره ثبت احوال گچساران، با بیان اینکه آمار فوت شدگان درچهار ماهه سال گذشته تعداد۱۶۶ مورده بوده است، تصریح کرد: تعداد مرگ و میر درچهار ماهه نخست امسال در شهرستان گچساران ۵ درصد افزایش یافته است.

گرجی نژاد ادامه داد:ازابتدای سال ۹۵ تاکنون ۷۵هزارو۲۸۰کارت ملی هوشمند در این شهرستان صادر و تحویل متقاضیان شده ونیز تعداد ۸۳ هزار و ۷۴۵  شناسنامه پاسپورتی در این اداره صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

با این تفاسیر باید توجه داشت که تعداد 928 واقعه ازدواج و نیز 262 فقره طلاق در سال گذشته در گچساران به ثبت رسیده که می توان گفت با توجه به این آمار بیش از 28 درصد از ازدواج ها دراین شهرستان به جدایی منجر شده است.

هرچند دلایل مختلفی را برای افزایش آمار طلاق در گچساران باید متصور شد چرا که  به گفته بسیاری از کارشناسان امردر سال های اخیر تغییر سبک زندگی ،چشم و هم چشمی ها وگرایش به شیوه زندگی مدرن و نیز وجود مشکلات اقتصادی و تورم و دیگر مسائل سبب شده تا بسیاری از زوجین با بروز کوچکترین مشکل ترجیح دهند از یکدیگر جدا شده و به نوعی شانس خود را با فرد دیگری امتحان کنند.

به گفته کارشناسان بیکاری،فقر،معضلات معیشتی و اقتصادی را باید از دیگر دلایل گرایش زوجین به طلاق برشمرد چراکه با توجه به افزایش هزینه های جاری زندگی و درآمد نچندان مناسب مردان که کفاف مخارج یک زندگی ساده  راهم نمی دهد و در نهایت به دلیل استمرار سختی ها،‌ زوجین پس از مدتی از ادامه زندگی مشترک نا امید شده و تقاضای طلاق می کنند.

اگرچه اعتیاد به مواد مخدر نیز می تواند یکی دیگر از دلایل افزایش آمار طلاق در دیار بام نفت ایران باشد،اما دخالت اطرافیان ، انتخاب بر اساس معیارهای ظاهری و مادی، ضعف کنترل رفتارهای هیجانی و فقدان مدیریت رفتار زناشویی را می توان از دیگر عوامل طلاق در گچساران برشمرد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها