نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. مرداد 1397 - 11:04
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت: باتلاش همکاران عملياتي اداره تعمیرات خطوط لوله شركت نفت وگاز گچساران ،پروژه ایمن سازی خطوط لوله و تأسیسات صورت گرفت و نیز حادثه آتش سوزی ساختمان مرکزی این شرکت هيچ خللي در توليد و صادرات نفت ايجاد نكرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صیدالی،مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران درگفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص ایمن سازی خطوط  لوله نفت دراین شرکت گفت:حذف انشعابات خط لوله ۲۶اينچ نفت کمکی گچساران ۱و۲ به گچساران ۳ و ایمن سازی و غلاف گذاری خط لوله ۲۶و۳۰ اینچ نفت گچساران ۱و۲ به گوره در ۳ نقطه و تعمیر خط لوله 12اينچ نفت خروجی مجموعه ۲۰ در دو نقطه این شرکت صورت گرفته است.

وي افزود: با توجه به اهمیت خطوط لوله به عنوان شریان حیاتی در چرخه تولید و انتقال نفت و گاز و از آنجا كه اين شركت به عنوان يك شركت با پهناي گستردگي در چهار استان قرار گرفته است و همچنین رسالت اصلي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران در صیانت از این خطوط، پروژه هاي ايمن سازي خطوط لوله در اين شركت انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهارکرد:هدف از اجرای این پروژه ایمن سازی خط لوله ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و ۲ به گوره در ۳ نقطه به روش غلاف گذاری فلزی است که نقطه اول به دلیل ریزش کوه و در نقطه دوم به دلیل واژگون شدن خودرو سنگين عبوری روی خط لوله و در نقطه سوم به دلیل سوراخ شدن و نشستی لوله انجام شده است.

وی در ادامه به ایمن سازی لوله ۱۲ نفت خروجی مجموعه ۲۰ در دو نقطه اشاره کرد و گفت: نقطه اول به دلیل خوردگی لوله و ناایمن بودن و  نقطه دوم به دلیل ریزش کوه و ضربه خوردن لوله انجام گرفته است و ایمن سازی خط لوله ۲۶ اینچ گچساران ۱ به ۲ و حذف کلمپ‌‌های موجود روی خط، ایمن سازی خط لوله ۲۶ اینچ گچساران ۱و ۲ به گوره در کیلومتر ۱۶٫۵(دریلا) به روش غلاف گذاری فلزی ازديگر اهداف اجرای این پروژه بوده است.

صيدالي با بیان اینکه این  پروژه از سال گذشته آغاز شده بود، تصریح کرد: پروژه ایمن سازی و حذف انشعابات خط لوله ۲۶ نفت کمکی گچساران ۱و ۲ به گچساران ۳ و ایمن سازی و غلاف گذاری خط لوله ۲۶/۳۰ اینچ نفت گچساران ۱و ۲ به گوره در ۳ نقطه پس از ۷۵ روز خاتمه یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به مبلغ قرارداد این پروژه اشاره و ابراز کرد: مبلغ ۲ میليارد و ۵۹ میلیون ریال در این پروژه هزینه شده است.

صیدالی  در ادامه به مهمترین فعالیت‌هایی که در پروژه خط لوله ۲۶ نفت کمکی گچساران ۱و۲ به گچساران ۳  انجام گرفته اشاره و بیان کرد:  اصلاحیه حذف انشعابات۲۰ اینچ، تعویض حدود ۵متر از لوله ۲۶ اینچ در کیلومتر ۱٫۵، اصلاحیه حذف انشعاب ۸ اینچ و تعویض ۲ متر از لوله ۲۶ در کیلومتر ۳٫۵، اصلاحیه حذف انشعاب ۲۰ اینچ و تعویض حدود ۴٫۵ متر از لوله ۲۶ اینچ در کیلومتر ۷ است.

وی ادامه داد:همچنین تعویض لوله‌ی ۲۶ اينچ غلاف دار در قسمت زیر پل در کیلومتر ۷٫۵ به طول۳۸ متر، تعویض لوله‌ی ۲۶ غلاف‌دار در قسمت زیر پل کیلومتر ۸ لوله ۲۶ اینچ به طول ۱۹ متر و شمع کوبی از لوله ۸ اینچ به وسیله بیل مکانیکی زیر خط لوله ۲۶ اینچ نفت کمکی در طول مسیر به تعداد ۱۰۱ جفت که شامل برش کاری پایه و تودلی ، شمع کوبی و جوشکاری از اهم فعالیت‌های انجام گرفته در این پروژه است.

وي در ادامه به ایمن سازی خط لوله ۲۶و ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ به گوره به روش غلاف‌گذاری اشاره و بیان کرد: از مهمترین عملیات انجام شده در ایمن سازی این پروژه،  ایمن سازی خط لوله ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ در کیلومتر ۴٫۲، ایمن سازی خط لوله ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ در کیلومتر ۴٫۸  و ایمن سازی به روش غلاف‌گذاری خط لوله ۲۶ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱ در کیلومتر ۴٫۵ به طول ۱٫۶ متر  است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود:  در این پروژه تعمیر خط لوله ۱۲ اینچ نفت خروجی مجموعه ۲۰ از جمله مهمترین فعالیت‌هایی است که در این پروژه صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تعویض خط لوله ۱۲ اینچ به طول ۷۲ متر، بارگیری، حمل، خم‌کاری، ریسه لوله، جوشکاری، تست اسپول، رادیو گرافی، برش کاری سرد و گرم و اتصال نهایی، تعویض خط لوله ۱۲اینچ در پیچ دژسلیمان به طول ۲۴ متر است.

صیدالی درادامه افزود: ایمن سازی خط لوله ۲۶ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ به گوره در کیلومتر۱۶٫۵( دریلا) که شامل برشکاری، جوشکاری و نصب غلاف ۳۰ اینج به طول ۲ متر از مهمترین فعالیت‌های انجام گرفته در این پروژه است.

صیدالی درادامه با اشاره به حادثه آتش سوزی در ساختمان اداره مرکزی این شرکت نیز تصریح کرد:ازكليه ادارات و مديران كه از شروع آتش سوزی ساختمان با مجموعه نيروهاي آتش نشانی نفت گچساران صميمانه همكاری داشته اند تشکر می کنم و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و به وجود آمدن حادثه در يک روز تعطيل شاهد تلفات جاني نبوده ايم .

مديرعامل نفت وگازگچساران تصريح كرد:پس از مهار آتش و بازديد كارشناسان و بازرسان در حال حاضر پاكسازي محل صورت گرفته است و اميدوارم در سريع ترين زمان ساختمان بازسازي و به حالت اوليه خود برگردد.

وي درادامه اظهار كرد:تمامي كارهاي فني ، عملياتي ، خدماتي شركت همچون گذشته در حال انجام است و اين حادثه هيچ خللي در توليد و صادرات اين شركت ايجاد نكرده است.

گفتنی است حادثه آتش سوزي ساختمان اداره مركزي شرکت نفت وگاز گچساران عصر روز جمعه گذشته به وقوع پيوست كه پس از ساعاتي با تلاش همه نيروهاي شهرستان و نفت مهار شد .

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها